Runt din hals
Nästan alla människor bär ett smycke runt halsen
Har Du nåt…
Jag har nästan alltid ett halsband när jag går till jobbet. Men inte samma - jag väljer halsband efter vad jag har för kläder. När jag är ledig har jag i princip aldrig smycken på mig. Till och med vigselringen åker av så fort jag kommer hem och hoppar i hemmakläder.
Runt min hals hänger just nu mitt nya halsband jag fick i present av maken för några veckor sedan. En ankarkedja med ett hänge formad som en båtratt med ett ankare i.
Lite gammaldags och påminner mig om att jag har seglat en del
/Maria
Nej! Gillar inte att ha nåt om halsen. Blev tvingad att bära ett halsband i 6 månader under tiden som jag åt Waran-medicin och det var skönt när det åkte av!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Nej bär inga smycken av något slag numera, inte ens en klocka, det är så skönt att slippa.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ett Bismarck-halsband som alltid är på 
Samma som #5
och det är ett arvegods från en kär älskad och avliden mamma.
Jag bara älskar roliga halsband och det är nästan dom enda smycken som jag tål med.
Det finns så mycket roliga och billiga halsband idag att bära till olika kläder.
/kram Spanaren
Det var fint Gunilla.
Har inget runt halsen.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Bär alltid två ganska långa och lite grövre silverkedjor runt halsen. De är så stora att jag kan lyfta dem över huvudet utan att knäppa upp spännet. Obs inga såna där dörrvakts-länkar som sitter på grova typer med rakade skallar. Modesta kedjor!
#7 Vajert 
Jag har alltid ett eller flera smycken runt halsen, är periodare på halsband, just nu är det lång silverkedja med stor bergskristall och ett mindre i silver med texten crea diem ( skapa dagenpå latin)
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jag fick ett fint guldsmycke av min man när vi precis hade träffats. Tyvärr har kedjan gått av så nu ligger den i lådan.
Jag har en medaljong…med foto på mina båda barn. Så jag har alltid mina barn med mej…

Nope, jag använder inga smycken förutom min vigselring till vardags.
Till fest gillar jag att ta på mig smycken men är hemskans kräsen och måste välja själv om det ska bli rätt.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag hittade just då min man skulle fylla 60 år í höstas ett silverhalsband som jag köpte när vi träffades för snart 36 år sedan.
Det hänger ett fyllt silverhjärta på kedjan och det står hans namn ingraverat på hjärtat 
…jag bär alltid nåntig runt halsen.Ny just är det egen på hit..en knapp material som hårt snäcka ena sidan grön andra sidan grå.I mitten har jag en liten silver kors o vitguld liten diamant, kedjan går först inne ena hålet sen smycken hänger där o sen går kedjan inne andra hålet heh-heh-hee
Heh-heh-hee Har ni förståt
jag har två..
en guldlänk utan "ägarmärke" sedan ..
och
ett vattumankors i silver
penke
Jag känner mig naken utan något runt halsen. Just nu har jag enkel silverkedja med en liten lila "sten" i. Jag köpte den när vi var med kompisar i Tallin. Har olika och varierar med och har nyligen lärt/tränat mig på att ha längre kedjor. Har ofta ett läderband där jag kan fästa olika saker, t ex ett ying-yang smycke, en liten rysk docka…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet