Har du något....
…som inte kan ersättas med en nyproducerad produkt ??
Jag har en popcorngryta, inköpt 1987.
Väl använd & rund under botten.
Mmmm sick goa popcorn den levererar 
Jag har en elektrisk kniv och en elektrisk burköppnare, båda från Frankrike och 42 år gammla. De är som nya. Mamma har köpt många här under åren.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har ett par gamla barometrar och en hårhygrometer som är bra många svängar mer tillförlitliga än de modernare digitala varianterna.
Min bästa pilbåge alla kategorier någonsin är en så kallad recurvebåge tillverkad av legenden Howard Hill 1958.
Den är laminerad med bambu, något som vanligen inte anses möjligt för recurverade pilbågar. Det är en "tavelbåge", alltså avsedd för tavelskytte och därför är dragkraften som krävs för att dra upp den bara 40 pound.
Jag har mätt upp den och den lämnar högre kinetisk energi med en 30 grams jaktpil än vad motsvarande 60 pounds jaktrecurver gör och jag fick den godkänd för jakt i på rådjur i Danmark.
Jag använder den här bågen när jag skjuter jaktstigar och som extra kuriosa har jag fortfarande originalsträngen på.

Åh, udda saker…..både #1 & #2.
Kul 
#2 - mer imponerad av att originalsträngen fortfarande håller än av själva bågen. Även om den också är imponerande.
En mössa som min mormor har stickat till mig… en Rättviks-mössa, den är så fin och jag tänker på min mormor när jag ser den.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har en gammal tryckkokare som jag har sparat efter mina föräldrar. Finns ju nya fina modeller, men den här vill jag inte göra mig av med.
Zabelle
Jag har: 1 cerise- och svartrandig tröja, inköpt på Kapp-Ahl 1989, som fortfarande håller! Och den lär jag använda tills den ramlar i trasor ha ha :-)
En gammal handvevad köttkvarn från min mormor har jag och fick lov att ta fram och använda när köttkvarnen till hushållsassistenten inte höll längre. Den gamla handvevade sedan 50-talet kan jag lita på.
Kom på att jag har en väldigt gammal kaffekvarn också efter min farmor. Den använder jag emellanåt.
Zabelle
Jag har ett par handsydda skinnvantar med körsbär på. Körsbären och bladen är sydda i grönt respektive rött skinn.
Dessa är 33 år
(jag fick dem när jag var 15 år)
JAg har tappat bort dem otaliga gånger men de verkar vara magiska…jag får alltid tillbaka dem
/Maria

Våra täcken!
De är urgamla (gissningsvis -60tal) och jag har tiggt mig till dem av mamma. De är helt i naturmaterial och är helt underbara att sova under. Så de vädras flitigt och tvättas med stor omsorg för att hålla länge till. Vi sover som prinsar och prinsessor med dem! 
#12 Så smart för att få undan sopsorteringen… den idén ska jag se om vi kan ta efter på något sätt!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag har en likadan Maggan fast ljusgrön, den hade mormor och morfarsedan mamma och pappa, men vemsom gjort det vet jag ej. Jag har haft ved i den men nu står den ute i boden.
Oj då kom jag på en sak till. Min mormorsmors finduk, i vit damast (tror jag det är), den måste vara iaf 100 år gammal.

Riktig intressant läsning 

Åh så fina och välgjorda!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Inte en söm har gått sönder under alla år
/Maria
Sakerna från förr håller för de var välgjorda, de är de inte idag!
#17 De är jättefina!!!!
Zabelle
Till min gamla Howard Hill-recurve har jag ett par dussin mycket speciella pilar. De är gjorda av glasfiber, men inte solida som glasfiberpilar av senare snitt, utan rörformiga av samma typ som riktigt gammaldags flugspön.
De här pilarna är absolut 100 % raka och de blir aldrig krokiga. Mina kompisar brukar säga att jag inte får använda de här pilarna till min båge för att - som de säger - de är målsökande.

Jag kom att tänka på den här gamla fotogenlampan. 
När jag var liten hade vi inga moderna bekvämligheter där vi bodde. Ingen el, inget indraget vatten och ingen telefon.
Vi värmde upp huset med vedeldning och hämtade vatten i brunn på gården. Belysningen bestod av såna här fotogenlampor och just denna har jag sparat sedan dess.
Jag har en del tavlor som min mormor har sytt. Dom skulle jag aldrig vilja byta ut med något nytt. Var jag än har bott har det alltid funnits plats för dessa tavlor. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#24 Sådana fotogenlampor är så vackra tycker jag.
/Maria