Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 5056 ggr
[Sisa]
0

Din kaffekopp/kaffemugg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den kan vara blommig, tunn, stå på fot, Rörstrand, Gustafsberg, modern i design…Vit, slät, från Polen, Indonesien, Kina, kraftig keramik…

Alla har vi väl en favorit att dricka vårt älskade kaffe i!

Hur ser Din kaffekopp/mugg ut ?

Maria
0

Av någon anledning så gillar jag genomskinliga glaskoppar. Jag har köpt svagt färgade koppar på Ikea det sista som är goda att dricka ur.

Tjocka muggar gillar jag inte.

/Maria

[Asta]
0

Jag är inte någon kaffedrickare, men jag har en temugg. Den använder jag alltid när jag dricker te hemma. Den ser ut som muggen till höger i bild. Den är jättegod att dricka te i.

[Sisa]
0

Finns också dom som dricker kaffe i vanliga dricksglas…Obestämd

Maria
0

Min man har alltid druckit kaffe i dricksglas och det kommer från tiden han var ung och var till sjöss. Då drack man mjölken till maten i glas och för att spara på disken så blev det kaffet i samma glasFlört

/Maria

[Sisa]
0

Jag har en personlig mugg…med mitt namn på…och rosa blommor…Kyss

AnnL
0

Jag har en blå mugg köpte på Ikea med hantaget högt upp så jag kan hålla tummen på kanten på koppen. Flört

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

chik
0

En Kaffe kopp som är svart..Dricker mycket kaffe…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anders 50
0

Min favorit sedan många år!

Gillar inte muggar!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

#8 Åh, det är sådana jag gillarKyss

/Maria

Anders 50
0

#9 Ja, dom är toppen! Och kaffet kallnar så där lagom…

[Asta]
0

Anders - då är du som min bror. Han ska alltid ha en liten kopp. Själv vill jag ha en stor, gärna en jättestor, mugg.

Anders 50
0

#11  Inte är den liten inte, den rymmer mer än 2 dl, men jag tar sällan full kopp mer än när det blir te.

[MargaretaA]
0

Min absloluta favvokopp är den blå med vita prickar. Amanita från Rörstrand. Den är ett arv från mormor och morfar och av alla koppar dom hade en gång finns bara den kvar. jag är mycket rädd om den. jag minns hur jag och morfar doppade bulla i kaffet när jag var barn Kyss 

till vardags blir det den andra vita. ja den är använd jag har precis druckit kaffe. jag gillar vida koppar så man får ner näsan i dom och kan känna aromen. Dom är från farsan och hans Minigolfkiosk. Bara nostalgi hela vägen för min del Skäms

Bergspuman
0

Har en brunrandig Denby, som rymmer exakt 4 dl. Det tycker jag är en mycket lämplig storlek för både té och varm choklad. Dricker inte kaffe.

Cristine
0

En sådan skulle jag gärna vilja ha till teet!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

hm… Cristine jag tror du valde fel bild nu. Dalai Lama i all ära men jag tror inte han funkar som kaffekopp Förvånad

[GunillaF]
0

Min är en drejad mugg i lergods. Blå liten dekor upptill.

Cristine
0

Ops!Skäms

Cristine
0

Han kanske gillar kaffe eftersom han kom!

signemo
0

MIn SundbornmuggGlad

Var rädda om varandra

Cristine
0

Ny bildSkämsGlad

[Sisa]
0

Vilka fina koppar och muggar Ni har….Glad

Elpida
0

Jag är notorisk muggsamlare, kan nästan inte gå förbi i affärerna utan att köpa med en hem…

Favvomuggen innan var röd o vit-randig men nu har jag fastnat för vita muggar.Ska jag dricka en latte blir det faktiskt i latteglas.=)

Älskar att komma hem till andra och fika bara för att se vad de har för muggar *ler*

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

signemo
0

Oh i en samlare tillGlad. Jag har svårt att gå förbi nån fin ljusstake till värmeljus. I och försig bra när man har strömavbrott. Men jag har nog så det räcker.

Var rädda om varandra

zabelle
0

#20 Vi har samma favorit mugg du och jag Glad

På jobbet har jag en med hundar och katter på.

Zabelle   

[Sisa]
0

Jag har länge letat muggar med motiv av svenska vilda djur…ekorrar, rådjur, älgar, harar, rävar…osv…men hittar inga.

Någon som har nåt tips ???

fotokrafs
0

Min favorit kaffe-/temugg är nog den svarta stora muggen som ett av makens ex lämnade kvar. Har egentligen ingen favorit men den är störst så..

Hoppfull
0

Jag dricker just nu mitt kaffe i en vanlig ganska simpel kaffekopp. Annars gillar jag muggar/koppar i stil med #2 Lergods, tunt men inga blommor, är av någon anledning helt allergisk mot blommor på porslin Tyst

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Maria
0

#28 Haha, jag är nog benägen att hålla med dig. Gillar inte heller blommigt porslin men annars blommor i alla former, naturliga.Flört

/Maria

Hoppfull
0

Hehehe, skönt att det är någon mer! Tja jag får väl erkänna att jag inte gillar blommor överlag. Vet inte varför men så är det bara. Jag gillar tulpaner men i övrigt är jag en gröna-växter-människa och tycker att gröna blad i alla former är bäst Glad

[Jeremina]
0

Jag dricker i keramikmugg och när det kommer främmande åker kopp och fat fram!

Maria
0

Nu kommer jag lite OT men hoppas det är OK. Mitt intresse för blommor kom faktiskt för 4 år sedan då vi fick vår minimala trädgård. Innan har jag också varit en "gröna-växter-typ".

Däremot har jag mängder av olika bladnyanser på buskar och blommor i trädgården. Allt från grått, gult, mörkrött och olika gröna nyanser för det blommar ju inte hela tiden och då är det vackert med den variationen.

/Maria

[Asta]
0

#21 vi gör ofta likadant. Kopp och fat om det kommer främmande. Fast det beror på hur många. Är det inte så många ställer vi fram muggar - är det flera blir det koppar. Det är mest för att första omgången kaffe ska räcka så att alla får en kopp. Om alla har muggar får folk kanske vänta.

Tedrickare får dock alltid mugg.

#26 - här finns lite muggar med djurmotiv.

Hoppfull
0

Vad kul det låter! Jag väntar med spänning på att jag ska få något sådant intresse som dyker upp så där ur det blå och tar mig med storm Oskyldig

[Sisa]
0

# 33

Tack Asta…jag blir jätteglad. Där finns många fina muggar, med just de motiv jag söker…

Kram till Dej!

[peter54]
0

Tekoppens utformning och funktion är av yttersta vikt för mig.

Den ska vara stor, rymd minst 5 dl.

Den ska vara tunnväggig, jag tycker inte om att dricka ur koppar med tjockt gods eftersom teet tenderar att rinna vid sidorna om munnen då.

Den ska ha vid fot så att den inte lätt tippar, många tekoppar/muggar har vid öppning men smal fot. Såna koppar ratar jag.

Örat ska vara stort så att jag får in minst två fingrar. Många koppar och muggar har så trånga öron att jag inte får in ett finger.

Den temugg jag har nu är perfekt. Rymd 7 dl, stor fot, stort öra och tunnt gods.

Mammzing
0

Kaffe i en rosa mugg med texten Min Mamma på.
Inuti finns en liten vers.
Den fylls på så snart den blivit tom.
Dricker nog 10 muggar om dan.

Ja, jag har plåtmage.

Elpida
0

#37 En sådan har jag fått av lilltjejen, drack thé ur den ikvällKyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus