Självuppoffring.
En kvinna som haft cancer skriver i sin bok att de flesta kvinnor som fått det har varit självuppoffrande.
Många av dem har också varit gifta med psykopater och offrat sina drömmar för att vara en perfekt hustru åt en karriärhungrig man.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vad har hon för belägg för det uttalandet?
Egen forskning eller utgår hon från sig själv? 
Jag tror inte ett dugg på det påståendet.
#0 Många starka kvinnor i min närhet har blivit drabbade av cancer så det tror jag inte på.
Zabelle
Enligt henne har hon forskat! Jag tror att det kan ligga en del sanning i påståendet, men inte helt. Jag har en artikel på min personliga sida som säger:
Nej jag tror inte heller att alla cancerpatienter får det genom självuppoffring. Vi har det ju alla latent i kroppen. Men psyket kan spela en stor roll.
Det är ju känt sedan tidigare att psykisk ohälsa och obalans spelar en stor roll i hur vi mår och att det lättare att "dra på sig" andra sjukdommar vid psykisk ohälsa men jag skulle vilja veta om det finns seriös forskning om det den här kvinnan påstår eller om det "bara" är något hon tror sig veta.
Jag tror att man blir sjuk om man tvingas/tvingar sig att leva ett inskränkt och förkrympt liv där man utplånar sig själv.
Det gäller både kvinnor och män. Man behöver kanske inte heller få just cancer. men jag är övertygad om att det levnadssättet är extremt dåligt för hälsan.
Sedan att det oftare är kvinnor än män som lever så är en annan femma. Självuppoffring anses fortfarande "fint" och "det högsta goda" i många kretsar.
Om kvinnor vågade tänka lite mera på sig själva så skulle de sannolikt leva längre med hälsan i behåll.

#6 Väl talat!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Viss cacer är dessutom arvsbetingad.
Jag tänker då främst på bröstcancer där man kan ha ärvt genen.
Zabelle
Jag kan egentligen inte uttala mig om huruvida det är sant eller inte, boken tillhör grannfruns dotter som har haft cancer och säger att boken stämmer överrens med hennes egna erfarenheter och hon är den enda person jag känner med cancer.
Men att possitivt leverne och självtro ger ett långt och friskt liv det vet jag.
#5 Gunilla jag har själv inte läst boken men fått berättat att kvinnan har intervjuat sina medpatienter och sedan fortsatt genom åren.
#10 Ok, då vet vi att det är egen forskning hon utgår från.