Wow, vilken dag ...
… det har varit. Femton grader kallt, soligt och fantastiskt fint.
Till och med landsvägen ser otrolig ut. Vi bor en halvmil norr om Harbo samhälle och de saltar och sandar bara fram till samhället, så på vår sida är till och med landsvägen vintrigt snövit och fin.
Träden ser helt fantastiska ut när de är fulla av frostig snö och solen skiner. Nästan som på sagobilder.
Så tjusiga bilder särskilt trädet.
Du liknar en eskimå Peter
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Så fina bilder Peter.
Jag gillar din mössa, även om det hade varit kul att se hela ditt ansikte 
Zabelle
Jättefina bilder Peter och du ser verkligen ut att njuta av livet! 
Ja, man undrar om man verkligen bor i Mellansverige (jag bor i Uppsala) och inte Norrbotten när man kollar sig runt just nu! Så här vintrigt har det inte varit på lääääänge!

Vilka vackra bilder Peter, tack för att du delar med dig.
Så här kallt och mycket snö har det inte varit före Jul här på många år, är såå glad för en vit Jul. Jag kan inte få nån julkänsla med gröna gräsmattor och regn.
Toyan
# Haha, mycket ska man höra
Jag har blivit kallad många olika saker, men eskimå är det nog första gången jag hör
#6 Haha, jag är inte direkt någon linslus och fastnar inte ofta på bild. Jag är dessutom inte fotogenisk och det finns inte många bilder på mig som ser vettiga ut. 
#7 Det gör jag 
Som kuriosa kan jag berätta att min silverrävsmössa är köpt i Polen och den är sydd efter gammalt snitt med icke beredda (alltså råa) skinn. Insidan av mössans kulle är som hårt pergament.
Så gjorde man för att få håren att stå på samma sätt som när räven levde, för att få maximal värmeisolering. På beredda skinn lägger sig håren mer.
Här är ytterligare en av våra stora björkar i solljus:
Peter!!Jag har bara läst vad du skriver i ditt inlägg..
O jag säger bara Njut………………
Lena.P är jag i verkliga livet.
Åh så tjusig*öppen mun*.
#11 Det gör jag. 
Jag kan inte åka skidor och inte skridskor, men jag gillar verkligen en sån här vinter, det är bara så superhäftigt! 
Har du inte scoter Peter eller brukar ni inte ha snö?
#14 Menar du snöskoter? Nej det är en alldeles för dyrbar maskin med tanke på att vi vanligtvis har åkbar snö 2-3 veckor om året.
Som att ha segelbåt i Haparanda 
Fyrhjulingen kan jag ju åka på jämt, utom när snötäcket är så djupt att hjulen inte når ner till fast mark.
Men jag förstår din fråga, för det är hiskeligt många som har investerat i snöskoter härikring nu. Var och varannan har en eller två snöskotrar i garaget.
Jag fattar det inte, de är ju fruktansvärt dyra och kan bara nyttjas under ett par veckor om året på våra breddgrader.
Ja det finns väl de som har råd, här är det många som sålt sina scotrar på grund av att snön de sista åren uteblivit nästan. De har istället köpt sig 4 hjulingar! Upp och ner vända världen!