God morgon 19 december
Eftersom sömnen inte infann sig när jag ville så får jag försöka sova ut på morgonen i stället. Jag ser stjärnorna på himlavalvet så jag förstår att det blir ännu en underbar dag att se fram emot.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
God morgon!
En dag närmare julafton , värme och gemenskap.
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus
Godmorgon. Här i Göteborg är det SVINKALLT. Man får vara glad över att vi åtminstone har varma bostäder
/Maria
Godmorgon allihop!
-5 och stora fina snöflingor faller. Jag är nöjd med att jag än så länge kan vara här inne och bara titta på det fina.
Önskar er alla en bra dag!
Med ljus och kärlek... Tina
God morgon alla!
Ännu en mysig dag att få vakna upp med
/kram Spanaren
God morgon!
Dagen gryr och förväntningarna inför julhelgen stegras.
Ha en riktigt fin dag!
God Morgon 
Vi har 20 minusgrader och 30 cm snö, lite väl kallt, men annars toppen inför jul.
Godmorgon!
Ha en härlig dag inför julens förberedelser! 
Kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
God förmiddag!
När jag vaknade kl 9 var det bara -12, det har säkert varit -18 19 under natten.Strålande sol är det i varjefall. Härligt.
Ha en underbar dag!
Hej lördag, och Hej alla Ni!
Vilken söt bild du visar; Cristine…och fina ord.
Här hos mej är -14 grader och ganska mycket snö. Kan inte bli bättre Jul. Förbereda inför Julbordet och ikväll till vår kvarterspub för att dricka en öl- eller Julmust-tillsammans med våra grannar. Det är vad jag räknat med idag…Vad gör Ni, förutom Julstökar…
Hoppas dagen blir bra…för alla!
God dag säger jag snopet 
Jag trodde jag önskat er alla godmorgon för flera timmar sedan
Hmm… julstöket spökar nog i mitt huvud
Ha en härlig dag!
det är underbart väder och ungarna åker spark och pulka
God morgon alla
-15,men solsken o rimfrost i träden *leer*
så jag blir inte inne länge till..
lagom genomfrusen blir det än skönare att komma in senare,
bra dag för värmande löksoppa :- )
penke
God eftermiddag
Här är det kallt både ute och inne. Våran lilla luftvärmepump klarar inte att hålla värmen inne när det så kallt ute, så vi måste starta det gamla dyra systemet med eluppvärm vattenvärme. Men eftersom det inte har använts på länge så har vi först nu upptäckt att det läcker på strategiska ställen. Det vara bara stänga av igen och hoppas på att hinna få det fixat innan natten. Det är bara 16 grader i huset just nu. Brrrrr 
Men det är fint ute och det faller lapphandskar - som om vi inte redan hade fått tillräckligt med snö! 
Ha en mysig kväll och stressa inte för mycket! 
Fy för attan för kyla…
/Maria
#12 Huga ligen….. Tänd en massa ljus så får ni upp några grader.
Ja det brukar faktiskt hjälpa plus att dra igång ugnen. Vi har haft köttbullsverkstad i dag. Men nu har vi fått ordning på systemet så kvicksilvret har börjat stiga äntligen.
Enligt termometern har det varit minus 24 någon gång under natten. Jag var lite orolig för mitt terrarierum när det smällde till och blev såpass kallt ute, men det hade hållit sig på 10 grader därinne som jag ställt in det på.
Däremot är det jobbigt med vattnet till mössen jag har i verkstan. Så länge det inte blir kallare än 6-8 grader ute, håller det plus i verkstan, men när det är så här kallt blir det minusgrader därinne också och vattnet fryser.
Idag har jag gjort iordning fågelbordet, men klockan hann bli två innan jag var klar och då har småfåglarna redan börjat söka nattkvarter, så de dyker väl inte upp förrän till frukost imorgon.
Här är ett par domherrar i toppen av björken nu på eftermiddagen. Det var honor, så egentligen är det väl "domdamer" då. 
Jag har haft domherrar på mitt bord..de är såå vackra.
Fint foto Peter.
God sen lördagskväll!
Här har det varit ca -8° hela dagen med strålande solsken stora delar av dagen.
Varit ute i skogen drygt en timma sen varit hos en väninna o spelat Rummy.
Här finns det vatten i stora plasthinkar överallt i huset. När det blir kallt o luften blir torr slår mina slemhinnor till i näsan. Det reta o rinnner. Jag blir helt slut. Gårdagen var hemsk. Men idag känns det bättre.
Ha en fortsatt fin lördagskväll. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.