Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 476 ggr
Cristine
0

Dina vinterskor.

Lägger du ut vad som behövs på ett par rejäla skor/ stövlar eller köper du hellre flera billiga par?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

zabelle
0

Jag köper rejäla vinterkängor som håller i flera år. Det blir billigare i längden.

Men sandaler och flipflop handlar jag gärna flera billiga par. Tungan ute

Zabelle   

[Asta]
0

Jag lägger också ut pengar på ett par rejäla vinterkängor. Det är viktigt att vara varm om fötterna.

chik
0

Jag har ärvt mina av sonen.

Jag är den i fam som är ute mest o har sämst skor..Köpte förra vinten på lantmännen känger kostade lite över 200kr o dom har jag gämt.O dom är bra.

Har erfarenhet av att det är inte alltid som dyrast är bäst.

Sen har jag ett par skorkänger i brunt skin som jag gav 75kr för o sdet är nog över tioårsedan.Smörjer in dom i sadelfett.O dom har jag till affären o när jag rider på sommaren..

Jag är en snål j…l

Lena.P är jag i verkliga livet.

[peter54]
0

Får jag lov att skoja lite i den här tråden? Skrattande

Jag har ju samma skor dag ut och dag in året om, ett par Nike Air Pegasus. Jag använder skorna hela min vakna tid ute som inne (vilket ofta medför problem, särskilt när det är slaskigt ute).

En gång när vi skulle jaga älg här hemma, fick jag höra i förväg att vi skulle ha tre jägare med som inte är medlemmar i vårt lag.

En var gästjägare och de andra två var personliga inhoppare/avbytare. Vi får nämligen sätta in en sån vid planerade jakter för att inte mista köttandelen.

Nåväl, jag tänkte att jag skulle skoja med de här tre gästjägarna, så jag varskodde resten av laget om vad jag tänkte göra så att de skulle hålla god min.

Det var vid den här tiden på året, men det var någon decimeter snö. Jag tog av mina Nike och drog en grön jägarstrumpa över protesfötterna, sedan satte jag på mig mina gamla bruna lädersandaler och satte mig på fyrhjulingen för att åka iväg.

När jag kom till samlingsplatsen hade bara några i laget hunnit komma, så jag hoppade av fyrhjulingen och ställde mig med de andra för att prata lite.

Så småningom dök resten upp och bland dem även de tre främmande jägarna, två av dem kände varandra sedan tidigare och eftersom vår jaktledare presenterade oss och dem för varandra, föll det sig så att de tre främmande jägarna satte igång att prata lite för sig själva.

Ingen av dem hade väl inspekterat fotbeklädnaderna ännu, man står ju inte och tittar ner på fötterna när man står samlade och pratar. Till saken hör också att vid det hus där vi stod, finns en avloppsledning ungefär 20 cm under gräsmattan och jag stod rakt över den.

När vi fått våra pass började några att röra sig mot bilarna och då plötsligt ser jag i blicken på en av gästerna att han noterat mina sandaler. Han la armen över axlarna på de två andra och viskade samtidigt som han nickade åt mitt håll där jag stod i det snötäckta gräset.

Det blev ett väldigt surr från dem och till slut gick den av de tre som först noterat min något annorlunda jägarutstyrsel nedtill, fram till vår jaktledare och påpekade vad han kände som sin plikt - att jag inte hade fotriktiga skor för ändamålet.

Jaktledaren svarade med hög röst att: -"jaså Peter, nä han har så in i h…..e varma fötter att snön smälter där han går". Samtidigt klev jag undan från min plats över avloppsledningen, där snön förstås hade smält under mina sandaler och efterlämnade mina fotspår i bart gräs.

De tre stirrade förvånat först på mig, sedan på jaktledaren som stod där helt allvarlig och till sist på mig. Jag sa -"är ni inte vikingar pojkar" och då brast det för resten av gubbarna, det blev ett asgarv.

Jag sa till de tre, -"nä, ni har rätt, det här blir inte bra", sedan satte jag mig ner på en bänk, knäppte av mig båda proteserna och snörde på mina Nike igen. Killen som hade noterat mina sandaler först utbrast:

-"Åh f-n, det var oväntat, helt otroligt att du kan gå så bra att man inte märker nåt, jag blev riktigt fundersam där ett tag och började fundera på om jag skulle åka hem igen. Ett lag med beväpnade galenpannor vågar man inte vistas med"

Hoppfull
0

Hahahahaha, klok kommentar av den siste där dock Skrattande

Jag är hopplös med skor, tycker att det är svårt och har knepig smak och svåra fötter att hitta bra skor till. Jag vägrar nämligen köpa skor som inte är bekväma. Det får inte klämma eller trycka någonstans alls.

HIttade en par kanonsnygga för ett par år sedan som ortopedtekniska förstörde för mig så i år blev jag tvungen att köpa ett par eftersom jag inga hade. Men jag är inte alls så nöjd med dem som jag hade hoppats. Modet i år passar inte alls mig, varken stil eller modell men men, det kommer snart andra moden Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ha ha ha kul Peter, det är roligt att du kan skoja med dina problem..jag gör prcis likadant.

Vi skulle äta på en resturang ute på landet och sedan skulle vi visa utsikten från en bergsplatå för några som kom utifrån.Jag hade med ett par skor med stilettklackar som jag satte på mej när vi skulle kliva av vid restaurangen. Jag såg hur alla stirrade när jag stack ut mina fötter ur bilen och några började viska till varandra.Vi gick in i restaurangen och min vännina som gick bredvid gästerna säger att ni behöver inte bekymmra er, Cristine klättrar som en bergsget på småstigarna. Det syndes på  dem att det trodde de inte alls på. Jag gick in och bytte på toaletten till mina cowboystövlar(oj så ont jag hade i fötterna) och de fick se att jag kan klättra i berg med klackar men nu hälften så höga.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

evrekaw
0

Jag har stora och breda fötter - typ Kalle-Anka modell… Har insett att dyra finska kvalitetsskor är det enda jag får ner fötterna i och som dessutom produceras i någorlunda moderna modeller…

Så här får det bli rejält och dyrt - har haft de jag har nu i 3 vintrar.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

zabelle
0

#7 Jag har bebisfötter storlek 34-35… det blir dyrt där med. Tyst

Om man inte vill ha barnskor med nallar och rosetter på Obestämd

Zabelle   

Branneli
0

Jag letar & letar…tills min rygg säger; - ok, dessa funkar !

Oftast blir prislappen dyr, men inte alltid…sen håller skorna i många år…tack & lov.

Maria
0

Mina "nya" supersköna och varma vinterskor köpte jag på Loppis för 25 kronor. Precis sådana Vagabond jag ville ha och de verkade inte ens användaGlad

/Maria

aggeelin
0

Peter, din historia var mycket rolig Skrattande och det är kul att höra hur folk reagerar. Jag har ett par "läderstövlar", de är jättesköna och har växt lite  så jag får i två par strumpor. Sen har jag ett par snygga allväders stövlar när det regnar och slaskar, det är bra att vara torr om fötterna.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet