Prinsessan och mörderskan.
Prinsessan och mörderskan.
Eftersom denna berättelse är sann så talar jag inte om var det hände eller varifrån personerna kom. I alla fall så bodde jag då med barnen på ett hotell och i samma hotell bodde prinsessan och mörderskan(om hon nu var det). Prinsessan delade lägenheten med en väninna från stället och hon var väl i 18 års åldern och från ett annat land.
Nu var det så att ingen visste om hennes börd, och flickorna hade oftast ont om pengar. Hon var en rundnätt person som inte precis hade uteseendet för sej.I alla fall så hade ett par landsmän till henne en restaurang i byn..lite avsides vid en väldigt vacker strand där villorna klättrade efter en bergsvägg. Man satt där och åt och tittade ut över stranden och bergen.Jag hade mina tvillingar med mej överallt och prinsessan som vi kallar Meti brukade alltid fråga mej om hon fick ta med tvillingarna till stranden och glad var jag då jag fick lite respit och kunde ägna mej åt mina vänner.Så gick några månader och en dag när jag sitter med ett par väninnor på terassen och tittar på Meti och tvillingarna, så kommer en av ägarna (två unga killar)
och är alldeles upp hetsad medans jag ser den andre ägaren gå ner till Meti och lägga sej där på standen vilket förvånade oss enormt, då han klagade på att Meti var där så mycket och att han var less på henne.Kompanjonen visar oss ett brev med krona och sigill och förklarar att de för en vecka sedan lånat ut 20.000 pts. till Meti som svurit på att de skulle få dem tillbaka och nu hade de kommit ifrån kungahuset dittan och dattan, och med en bedjan dessutom att de skulle göra vad de kunde för att påverka henne så hon åkte tillbaka hem.Alla gjorde vi vad vi kunde för att hon skulle åka hem utom den andre kompanjonen som flörtade vilt med henne, men hon genomskådade honom och åkte. Döm om min förvåning när jag sitter hos min tandläkare och öppnar Svenk damtidning och hittar henne där, nu slank och mycket snyggare och gift med en adelsman. Så jag kan skryta med att en prinsessa skött mina barn.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Resten kommer senare. Nu ska jag sova.
Men, vad spännnde! Väntar på resten av berättelsen!
Mördeskan(sas det)!
Hon var Tyska och bodde på samma hotell med sin man. Jag var inte förtjust i tyskar men detta par brukade sätta sig med mej och prata när jag gick ner i baren. Jag gillade honom för han var glad och charmig, hon var lite väl tyska i sättet men väldigt intelligent kvinna som hade arbetat för något bolag runt i världen och då bl.a i Danmark och Island så hon talade danska bland de 8 språk hon kunde. Hon (Tuni) kom också ner ofta ensam för att prata bort en stund över en drink, och vi hade roligt för satt det någon i närheten som spände öronen så bytte vi bara språk. Det gjorde vi också när vi inte hittade ett ord på språket vi använde just då, vi plockade helt enkelt in ett ord från ett annat, för att samtalet skulle flyta. Vi blev iaf vänner och sågs ofta också i grupper med andra som var en salig blandning av folk från många olika länder. Där fanns också en till tyska(Barbara) som bodde ihop med en exentrisk milljonär från England som pratade ett eget språk som var en blandning av Cokney och 4-5 afrikanska Dialekter, men konstigt nog så förstod mn honom efter några dagar. Hon hade tävlat i olympiaden i simmning och vunnit Medaljer. Så gick ett par år och plötsligt när jag kom ner så var alla väldigt upprörda och man såg tydligt att något hänt. De hade hittat maken till Tuni död i deras bil nere i garaget.
Senare påstod Barbara att Tuni låtit honom dö genom att inte släppa in honom i lägenheten när han kom hem sent på natten från en avlägsen stad. Hon bodde i samma korridor och sade att han hade bett att få komma in och få sin hjärtmedicin för den hade tagit slut men Tuni hade inte öppnat dörren. och då tydligen hade han gått ner och satt sig i bilen antagligen för att åka till akuten men hann aldrig. Detta hände när vi skulle vinka av prinsessan som skulle åka hem. Därför blev jag sedan förknippad med dem som "hon som hade en prinsessa som barnvakt och en mördare till väninna"
.
Oj…..