Svårt att tro
Längst inne törstar även den mest förhärdade brottsling efter samma sak som en oskyldig bebis: kärlek och acceptans.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Så är det nog, ingen uthärdar livet utan detta…
Nej jag tycker inte att det är särskilt svårt att trö på. Det är nog ofta brist på kärlek som skapar förhärdade människor.

Precis så tror jag med! Det är därför våra fängelser inte "fungerar" utan de som är kriminella fortsätter att vara det.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
De flesta har väl haft svårighet i hemmen och ingen kärlek alls.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ja det tror jag!
Jag vet att Ann-Britt Grunewald sa en gång att: alla skilsmässobarn blir inte kriminella men alla kriminella är skilsmässobarn.
Hon utgick då från den anstalt hon var chef över och kunde konstatera att alla kriminella där hade växt upp utan en närvarande pappa.
Det stämmer säkert inte till 100% hela tiden men på hela hennes anstalt såg det ut så då.
Många kriminella med usla familjebakgrunder (hur de än må se ut) så hittar de ju sin egen familj bland likasinnade och jag kan tänka mig att den samhörighetet (kriminella emellan) måste kännas som himmelriket för somliga…tyvärr.
/Maria
Men så är det 

Många av våra fångar har en neuropsykiatrisk sjukdom/symtom, tyvärr kommer det fram på tok för sällan…….så de får ej det bemötande och hjälpmedel, för att få en chans till ett bättre liv !!
Som vanligt, behövs satsningen hos barnen…när de är yngre. För att "mota olle i grinden", dvs tydliggöra vardagen på ett förstå-ligt sätt.

#8 precis! Där man sparar som flitigast, med motorsåg!!!