Behöver eran hjälp!!
Som ni säket vet så har ju både jag och barnen varit sjuka nu en tid. Nu är jag och minstingen allafal nästa helt friska men värre är det med stora sonen som inte verkar bli helt frisk.
Han har varit en vecka nu hos mormor och mormor och morbror har tagit hand om han då jag har jobbat och sonen hade höstlov från skolan.
Nu är det ju så då att min son somnar lite här och där känner jag. Han kan vara i farten med sina vänner en stund och sedan komma in och såga jag är helt slut behöver sova en stund. Han somnar runt 21.00 tiden på kvällen utan att man behöver ens säga till han att nu ska du sova…..Ja han har ju alldrig varit ett sådant barn som "frivilligt" lägger sig i tid.
Det hela började med nu i sammanband med förkyldningen. Han blev hängig/trött och blek samt svart under ögonen. Idag så visade det sig att han har dåliga blodvärden.
Nu behöver jag era kloga råd. Vad ska jag nu göra?? Sonen orkar knappast gå till skolan imorgon….Vad ska jag ge han? Hur ska få han upp på benen igen? Grönsaker och frukt äter han nuförtiden mycket mer än vad han gjorde för ca ett halvår sedan.
Ja helt enkelt så behöver jag era råd…..
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Pia Mitt råd till dig är låt han vara hemma från skolan.O sen se till att han blir riktit undersökt på Barnmedecin.
Det verar som han har en infektion i kroppen.
Så var så snäl.-Hemma o läkare.O ge dig inte med läkare..
Lena.P är jag i verkliga livet.
#1 Chic…till skolan kan han ju inte gå. Där håller jag med dig om, för han kommer bara somna. Och läkare ja får jaga en för att få någon att ta tag i detta på alvar. Tack för ditt råd!!!! Kommer inte att ge mig….
Pia jag vet inte hur det fungerar i dagens sjukvård.
Har smsat en bekant men inte fått svar.
Men när min pojk var liten så åkte jag alltid derek till Akuten.satt heldre där än gick till platfötterna på vårdcentralen…
#3 Vårdcentral… här kallas det cykelverkstad…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag hade nog också åkt in på barnakuten och begärt att få honom grundligt undersökt. När barn säger att de är trötta och vill sova är någnting fel…
Lycka till och hoppas han kryar på sig ordentligt.
Zabelle
Då är vi överens pia..Du tar fika o berger dig till Östra Barnakut o där planterar du dig o sonen..
Tag hand om er nu.Lena
Ja Pia jag håller med de andra och åk till barnakuten och vägra gå där ifrån innan din son fått alla undersökningar och de tagit de prover som kan behövas.
Ta hand om er nu
Massor av kramar till dig 
En till som håller med!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja det blir nog så att det för bli Östra här. Jag känner mig bara så maktlös som förälder för sjukvårdsrådgivningen vill inte att man ska åka till östra. Jourcetralen ifrågasätter varför man söker hos dem och inte på vc. Vc har inga läkare…..så de kan inte ta emot en…Ja detta börjar likna vårdkaos!!!!
Ja fy sjutton, jag märkte det när jag åkte in.
#10 Ja jag fattar inte vad de håller på men bättre har det inte blivit!!
Skickar en stor tack kram till er alla!!! Ni är guldvärda!!
Hur är det med sonen?
#12 Han klagar på trötthet. Fick i han mat för en stund sedan. Annars är ha ju blek med svarta ringar runt ögonen och snuvig samt trött och törstig.
Har du gett honom järn?
Nej…men ska köpa blodbudding imorgon. Fick de rådet från en vän som är sjukskötare.
Och spenat.
Bluthsaft är också bra.
Ja ska få i han lite ut av varje här….men han har ju ätit allsidig kost det är det som jag är så fundersam över hur han kan ha detta med blodvärden. Broccolli är ju nästan något han äter dagligen och det inehåller ju järn.
En förkyldninghar han ju haft/har men skulle denna kunna orsaka detta hela??…Ja mycket som jag funderar över…..
Om du luktar på hans andedräkt,,,
Har den någon specifikdoft?

Jag håller med de andra här men skulle även gå till någon alternativt kunnig. En örtläkare eller örtterapeut, homeopat eller liknande.
En sådan kan fastställa vad det beror på att pojken inte tillgodogör sig vitaminerna i maten. Ibland beror ju sådant på helt andra saker än på själva maten och det är inte alltid läkare är kunniga på sådant även om de är fantastiska på vissa saker.
En typisk sådan sak är ju glutenöverkänslighet. Äter man gluten och kroppen inte vill ha det så får kroppen problem med att ta upp annan näring och man blir smal, trött, blek och hängig och får ofta dåliga blodvärden. Och man kan vara överkänslig mot gluten trots att sjukvårdens prover inte påvisare detta.
Sådant kan man ju testa att plocka bort själv under en tid för att se om det blir bättre, men det är lite lurigt med just gluten så man får vara lite uthållig och kämpa på 3 månader åtminstone för att kunna säga om det är det.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#19 Jag håller med dig. Alternativmedicin är alltid en väg att prova när andra går bet.
#0 Du skriver att det visade sig att sonen har dåliga blodvärden. Hur fick ni reda på det? Det verkar konstigt att ge denna information utan vidare uppföljning tycker jag. (eller behandling)
Hoppas att allt blir bättre snart…
/Maria
Hade också åkt in och satt mig på barnakut, och inte gett mig förrän dom kollat honom ordentligt.
Hoppas han blir bättre snart.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Vi fick ju informatinen via en läkare som tog blodproven och sedan skickade han hem oss för allt lätt bra. Hjärtat lungorna m.m Men det rinner grön/gul slem från näsan på han. Antibiotikan är han klar med. Astma medicinen tar han som han ska samt sin Erganyl mot Ep.
Ja sedan kissar han en del med…Som han just påpekade för mig för ca 5 min sedan.
Nu har jag ju ring runt lite idag. Finns en mottagning som har öppet till 22.00 Så antagligen blir det dit vi åker. Ja vet inte längre vilken fot jag ska stå på. Han är ochså väldigt grinig….Vill bara sova i mellan.
Sedan något som jag sa till ochså igår hos läkaren var att han hade ont vid magen. Inte inne utan ute på skinnet. Man kunde inte ens röra han där utan att han skrek till, men inget sysn där. Men ska åka in med han begära få han ordentligt undersökt….Och kommer inte ge mig!!!
Tackar er alla för råden och stöttningen här!!!

Lycka till Pia, håller tummarna för att ni kommer till en klok och bra läkare som tar er på allvar!
Jag förstår om du är orolig, det skulle jag med vara!
Kram till dig!
#23 Tack!!
#22 Har han haft vattenkoppor? Man kan ju får bältros även som liten av vattenkopps smitta… Det gör duktigt ont i skinnet innan blåsorna syns.
Zabelle
Bra Pia Stå på dig !!!
Man behöver vara tuff och stark för att bli tagen på allvar.
Får du inga bra svar ber du att få träffa en annan läkare…
för en andra bedömning.
Lycka till !
Kram på dig 
#25 Nej ingen ut av mina barn har haft vattenkoppar.
#26 Tack!!!
Jag håller också med. Stå på dig!
Usch, man blir ju så orolig när det gäller ens barn.
Håller tummarna…
/Maria
Ibland måste man slåss som en tigrinna för att få läkare att bry sej eller förstå ser det ut som.Usch , nej då är det bättre bo på en liten plats som här.
#0 Hur har det gått?
Zabelle
Så nu är vi hemma igen. Vi åkte iväg igår som ni vet och sedan kom vi hem sent igår kväll så då var det kvällsmacka och sova. I morse åkte vi och lämnade ett prov på blodsockret men den var ok.
Läkaren undersökte sonen ordentlig och det han kom fram till var att han är så här tagen efter infektionen som han har haft. Så nu är det vila bara som gäller.

Stackars liten!! Men så skönt att få veta att han inte är mera sjuk!
Jag tycker ändå att du skulle gå och få ett alternativt utlåtande, kanske med några kloka kost- vitaminråd. Det kan göra vidunderlig skillnad!
Ta hand om er nu!
Jag har tänkt på dig och sonen Pia.
Skönt att det inte var någonting allvarligt. Ta hand om er nu!
Kram Rore
#32 Tror hela familjen skulle behöva det. Man lever undre stress alltid och ja gör vad man hinner vilket inte alltid blir en bra resultat ut av. Mycket har vi ändrat på ang. kosten men finns nog mycket kvar som vi kan göra.

#34 Ja så kan det vara… jag har tänkt på er faktiskt för ni är ju sjuka ganska ofta. Kanske skulle ni må bra av någon som engagerar sig lite i hur ni mår.
Det där med kost är ju inte så lätt heller, man kan behöva lite hjälp och tips för att få inspiration och tänka på nya sätt. För mig tog det ju halva livet innan jag fattade hur jag skulle äta för att må bra.
Men ni bor ju i en stor stad så ni borde ju ganska lätt kunna hitta någon som kan hjälpa er.
Jag själv jobbar som kokerska och vi har kontakt med en dietist pga stora sonen. Sedan har han ju medfödda sjukdommar så mycket tid måsta jag lägga på just att hjälpa han. Så ibland käns det ju så som när ska man hinna med allt??
Nu får vi ju in måltiderna under en dag som man ska. Det har varit värre tidigare….
Sedan var ju minstingen här ett öronbarn. Till slut fick hn ju rör i öronen och han har klarat sig bättre efter det, vilket jag är helt överlycklig över. Tidigare åkte han ju på precis vartenda infektion som slutade med öroninflamation
Ja han hade det ju jättejobbigt men nu var han förkyld men den som klarade sig undan lättast denna gången.

#36 Usch så jobbigt!
Ja jag förstår att det är kämpigt som sjutton! Eftersom du har hjälp av dietist kanske det ändå inte blir bra eftersom dietister har en ganska radikalt annorlunda syn på vad som är nyttigt och bra mot alternativmedicinarna.
Har han fått mycket penicillin då minstingen? Det kan ju sabba magen på vem som helst och skapa allergier och allt möjligt. Åtminstone enligt den alternativa medicinen.
Jag var själv ett öron-näsa-halsbarn och först efter att jag renat och rensat ut allt penicillin som fanns lagrad i kroppen och sedan botat min candida blev ju min kropp hyfsad. Jag slapp pollenallergier och en massa magproblem. Men det går ju stick i stäv med den traditionella sjukvården som bara sa att jag inbillade mig och att jag var fullt frisk. De ville bara ge mig cortison för min allergi.
Hoppas att du hittar sätt som fungerar för just er 
Lycka till!
Sonen fick en massa pencelin. Nu har han inte fått det på ett tag. Ja man visste ju inte till slut om man skulle ge han det eller inte för man kunde inte vara ens säker på att det skulle hjälpa. Nu med rören i öronen har han ingen pencelin behövt på ett tag.
Ja vet inte rigtigt hur hans mage mår. Det enda som han har trolig är allergi mot tomat.
När jag var liten så hade jag exsen i knävecken, armvecken och senare i hårbotten. Läkaran skrev bara ut kordison shampo m.m Min mamma ville inte använda detta på mig. Det skulle förstöra mitt hår. Hon tog mig till en "läkare" som kunde det där med naturmedicin. Vi fick tabletter från han (vet inte vad de innhöl) men de hjälpte tydligen mot detta. Själv kommer jag ju inte ihåg så mycket ut av detta ut mamma som berättade för mig.

Så intressant!
Ja det är väldigt tråkigt att inte den vanlliga sjukvården kan se alternativvården som ett komplement istället för ett hot eller som ren humbug.
Men inom det alternativa söker man ju grunderna till att man blir sjuk istället för att bara försöka bota själva symptomen. Det behövs därför ofta mer arbete och tålamod än en salva eller ett piller. Dessutom blir man ofta sämre precis i början när kroppen själv aktiveras för att läka på egen hand. Så man måste verkligen vilja och ha modet att låta det ta tid och så måste man ha en naturdoktor eller liknande som man verkligen litar på.
Vet ochså när min pappa började bli tunhårig så köpte han tabletter från naturhälsobutiken mot detta. Tror det hjälpte något på han för han tog dem under flera årstid. Sedan hade min pappa magkatar. Han köpte något som jag tror hette silikon från naturhälsobutiken och efter det hada han väldig sällan problem med magen.
När min pappa insjuknade i cancer så ändrade min mamma hans kost helt och hållet. Han hade knapt ätit en gönsak under sina dagar. Mamma matade han med nästan allt som var grönt, och han var piggare även om han var trött och sjuk. Tror att även det hade sin del i det hela att han levde i två år med sin cancer.
Jag tror det finns saker innom naturmedicin som kan hjäpa.

Ja det tror jag med! 
Häftigt med din pappa!