Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 1130 ggr
nillanb
0

Godmorgon 22/10

Torsdagen har anlänt,

det är ännu mörkt, tyst och lugnt.

Bergamott i aromabrännaren några ljus är tända en stilla stund i meditation.

Nu ska strax familjen väckas och kaffet är färdigt.

Ge någon ett extra leende

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nillan.Vakert skrivet..

God Morgon på er alla.

Ja då var det Torsdag.Ja nu vet ni att det är torsdag…

Önskar er alla en bra dag..

Lena.P är jag i verkliga livet.

zabelle
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Godmorgon

Regn och ruggigt i dag men min sista arbetsdagen denna veckan så det är helt ok.

Måste dela med mig av den här låten, tillägnad Ullared Tyst

Zabelle   

solblomman47
0

Godmorgon alla!

Mörkt ute och 3,4 grader varmt och det verkar inte bli nån sol idag.

Ska nu meditera en stund och sen väntar morgonsysslorna innan jag mitt i dagen ska åka o pussa på mina minsta barnbarn för de åker till Arlanda idag för tidigt flyg till Kreta i morgon.

På eftermiddagen ska jag ta prover på vårdcentralen så det blir fullt upp som vanligt.

Ha en bra torsdag alla.

Kram Solis. Flört

[Spanaren]
0

Hej!

Så kul att titta in här på morgonkvisten och möta på morgonpigga människor. Smörgåsbordet är redan uppdukat med någon rolig bild, en video och så Solis torsdag.

Denna dagbok ska fyllas på med mera goa saker, allt eftersom rätterna bärs in.

Jag bjuder på mig själv och ropar därför glatt ut i etern:   är Livskvalitet/kram Spanaren

chik
0

zebella..Jag har hört den med.Om Ullared..

Som en bekants man sa när hon ville ha med honom in på Ullare.

-Va!!Är du galen!!Det finns Män som irrar runt där än o inte hittat ut..

Spanare..Vist skall här fyllas på av våra liv..

Cristine
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hallå hallå så kul att se er alla gladingar!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[rore]
0

God morgon alla!

Önskar er en fin dag.

[GunillaF]
0

God morgon!

+2 grader idag. Min astma är värre än värst idag. Det är tur att det bara är sex dagar kvar tills jag får komma till en läkare!

Ha det gott allesammans!

chik
0

God Morgon ni sen komna.

Jo!!Min sambo frågade mig om jag var pigg som en Mört..

O jag tänkte till o svarade-Ja det är jag.-För den skall ju vara i vattnet o nu är den på land, så då hade den känt sig som mig..

Hoppfull
0

Hahaha, vad ni är morgonpigga härinne! Glad

Själv är jag fortfarande i dvala och ska lägga mig i soffan och vila en stund. Har bara fått iväg dottern, fått sonen att sjukanmäla sig och satt en deg som ska få jäsa under dagen…

Det var helt mörkt i morse när vi gick upp, första morgonen hittills i mörker… men det ger lite julstämning tycker jag Glad

Ha en bra torsdag allihop!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

chik
0

Hoppfull..Jag har satt en rågmjölsdeg som jag skall baka ut i dag.Har ståt i 3dagar.

Vill bara visa en bild på mina blommor.Är så fascinerad att dom blommar hos mig.Lite dålig bild för jag fick ta dom genom fönstret.Vågade inte vrida på dom.

aggeelin
0

Godmorgon! Det låter så härligt det ni ovan beskriver med kaffekopp och mörket, njuta osv - kan någon lära mig hur jag ska kunna komma upp på morgonen och tycka om det ist för att krypa ner i sängen och värma och gona mig trött så trött… ja ja jag har så svårta att somna men tycker ändå att jag fått lättare nu än vad jag haft tidigare.

Idag jobbar jag hemma en stund på morgonen och sen jobbet, skönt att variera lite. Ikväll tänkte jag hinna med att träna lite. Kanske både styrketräning en stund och sen en timmas dans. Få se hur dagen går…

#11 Vad är det för slags blommor som blommar så fint?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

OleaViola
0

Godmorgon alla ! så fina Blommor år det en hibiskus ser lite ut som det jag har några här hemma en blommar den andra är lite svår den tredje är bara ett litet barn än så länge………

En mulen dag här men hoppas att det blir bättre……'Må gott !

[Sisa]
0

Godmorgon,

säger som flera av er andra, det är verkligen mysigt att sätta sej här på morgonen, med kaffekoppen bredvid och läsa det ni skriver. Så morgonpigga, positiva och fina morgonhälsningar…

Jag hoppas ni alla får en fin dag, vad ni nu än hittar på. Torsdag, snart helg igen, tiden rinner på…

Kramisar från Sisa

Cristine
0

Hej på er alla som har vaknat! Nu kom jag på, att jag glömt min hibiskus ute. Den har stått nu i -5 graders kyla 6 nätter så den lär väl vara stendöd, måste gå ut och titta.

aggeelin
0

#15 den kanske lever… jag ser att många blommor faktiskt klarar lite kyla och hibuskusen innehåller inte så mycket vatten. Håller tummen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

solblomman47
0

#15 Jag har forfarande pelagoner o murgröna i min blommkruka kvar ute o de har klarat sig.

AnnL
0

God morgon alla pigga o glada!

Kommer sällan upp före halv nio. När sen väl kaffet är färdigt är kl minst nio men då är det mysigt att gå in o läsa vad alla skrivit.

Vad vore liver utan Ullared. Du har rätt i det Chik. Många män ser ganska vilsna ut när dom stå där med kundvagnen med tom blick o väntar på sina fruar eller vad det nu är. Förvånad

Ska till en väninna idag o spela rummy. V brukar kunna hålla på till fram på småtimmarna.

Ha en bra dag alla Flört

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Hoppfull
0

#11 Åh så spännande, kan du inte berätta hur du gjort? Mitt surdegsförsök blev ju misslyckat och jag fick slänga degen… Sedan testade jag att bara med enbart rågmjöl fast då tog jag jäst i, fast inte mer än ungefär som ett stort hallon och det jäste och blev kanonbra!

Idag bakar jag vanliga vita baguetter till familjen och soppan Glad

zabelle
0

När vi nu är inne på surdegar… har någon hört talas om Youghurt svamp? Jag har haft en sån i min ägo för många år sedan, men den "avled" tyvärr under min semester då en granne skulle "mata" den i en vecka. Har försökt hitta nån som jag kunde få en bit av.

Youghurten som blir av den här svampen är väldigt bra för känsliga magar.

Zabelle   

chik
0

Hallo på er.

Hibiskus o orgide är blommorna i fönstret.Mina blommor brukar bara bli -Döda..Inga gröna fingrar här inte.

Zabelle..Du kan det vara en sådan där kultur som man skulle mata för att den skulle ge Lycka?+Hade jag!!O sen dess har det bara gått utför.Tyst

Hoppfull.Skall taga mig ann min deg snart.Berättar när jag har gjort.om det blev något..

[MargaretaA]
0

God morgon.

Mitt bidrag till dagens blomster är pelargonierna som fortfarande mår alldeles utmärkt utanför dörren Glad

Jag har redan varit ute och handlat dagens mat så då var det tråkiga avklarat. Det regnar och är grått så det blir inte mera ute än absolut nödvändigt för vovvarna.

ha en bra dag alla!

Cristine
0

Den ser onekligen anskrämlig ut men bladen sitter fast så den lever, en borstnejlika ville promt med in så då fick den det, den livar ju upp.

Hu rosorna står emot kylan förstår jag inte men de blommar så fint och ur granriset jag lagt på en del så sticker fullt med knoppar upp, och att stoockrosen fortfarande blommar gör mej mer än förvånad.

Hoppfull
0

#20 Ingen aning faktiskt… men man kan ju syra egen yoghurt vad jag vet. Det finns säkert recept på nätet om man söker.

#21 Kanon, det ser jag fram emot med spänning!

Cristine
0

#20 Kan man inte köpa svampen på aapoteket? Där köper man ju örten till långfilen=segmjölken.

zabelle
0

#25 Apoteket har det inte, det har jag kollat.

Zabelle   

Hoppfull
0

Hittade två länkar om egen yoghurt som baseras på yoghurt Glad

Matlust ifokus

Serendipisk mat: Göra yoghurt

En liter standard mjölk

3dl grädde

En halv kopp naturell yoghurt

Koka mjölken med gräddet i en gryta , låt svallna till 37 grader, häll i yoghurten och rör försiktigt, lägg på locket och lindra med handukar under natten. På morgonen hittar du en naturell yoghurt som smakar godare än det man köper, och med tjockare konsistens.

Ett tredje recept hämtat från Familjeliv forum

zabelle
0

Tack snälla Hoppfull fär din hjälp! Skrattande Jag ska genast läsa!

Zabelle   

Cristine
0

Det där med att hälla olivolja på för att bevara gör jag också när jag har många ostar som jag har kvar efter julfesten t.ex. lägger dem i en burk och häller rikligt med olja över, oljan kan ju användas sedan.