Jädrans glasögon.
Finns det något som försvinner så lätt? Inte för mej i alla fall, funderar på kontaktlinser eller operation.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ibland är de inte så långt borta heller. När man letar som en tok
Så hittas de oftast på huvudet?
Begriper inte vem som sätter upp dem där

Jag har inte dett problemet längre eftersom de måste sitta på näsan jämt för att jag ska se nu.
Annat var det för några år sen när jag bara behövde glasögonen när jag skulle läsa då sprang jag som en yr höna fram och tillbaka för att söka 

Jag har bara glasögon när jag ser på tv eller kör bil i mörker så de ligger oftast på bordet vid tv:n. Däremot skulle jag behöva nya och en nynkoll, de är över 15 år gamla… 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Cristine här finns en som känner likadant. Ingenting annat kan försvinna lika snabbt som glasögon. Jaga efter mina glasögon alltid har varit min heltidshobby. Jag har 2 st "vanliga" och 2 st läsglasögon. Men det hjälper inte. De gömmer sig ändå av mig och dessutom lika snabbt som en blixt. 
#4 Jag har suttit och studerat dem för att se om de har ben men kan inte se några.
#5 Jag har studerat samma sak. Men en av mina söner sa, "Tänk mamma om dina glasögon har vingar på sig och du ser inte de heller." Den var inte alls tokig tanke. För att så känns det. Om de inte kan gå. De kan åtminstone flyga. 
Ja *suck* så är det nog. Jag undrar hur det känns att bära linser
tycker de ska skava.
Det blir väl samma där..att man lägger bort dem.
#7 Jag vet inte heller hur det skulle kännas att bära linser. (De är förbjutet till mig pga. min allergi). Det gäller bara leta vidare och under tiden glädjas av tanken. Glasögon finns någonstans. 

Mina sitter alltid på näsan, utom när jag sover. Men en gång for de iväg när vi höll på att röja på tomten. Gissa om vi fick leta bland gräs, sly och blåbärsris… den gången letade jag nog ihop till ert letande :-) Till slut efter mycket vånda, hittade jag dem. Är väldigt beroende.
Mina läsglsögon hittar jag alltid - dom ligger vid datorn eller på näsan.
Men solglasögonen har däremot en förmåga att försvinna - nu är dom borta igen helt oförklarligt - dom upplöstes i atomer och försvann efter att jag lagt dom på en byrå för nån vecka sen 
Jahaaa..är det det som händer
ja just det 
Ja solglasögon har en förmåga att försvinna i atomer… ett par försvann för två månader sen och har inte återvänt ännu…men de kommer de kommer'
Annars är det mest sambon som tappar saker eller inte ser saker som t ex Bregott paketet i kylskåpet igår t ex
jODÅ… jag också men oftare han… och jag vet att det är jag som lagt bort det medan han står och säger att "någon har tagit… " hmmm nej det är det inte!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
jamen mansfolk!
jag har tre stycken och alla är likadana - allt som inte syns direkt finns inte. Dom har aldrig kommit på att man kan leta bakom och under också… 
#14 Precis.. de ser ingenting… det står ju där… mitt framför
ja med stora frågande nollor i ansiktet 
Senil-snöre kallas det väl…?? *duck*
annars finns ju shell-optilk/alt. ÖB-optik.(dollar-optik i norr?).billiga läsglasöägon en tia styck så man kan ha några utspridda lite överallt
men,då får man ju ingen motion av att leta efter dem … :- )
…eller om man/du ska vara glad att slippa läsa allt dumt…(?)
penke
Penke…jag har köpt 21 par av den billiga sorten och lagt ut lite här och var, tror du att jag hittar dem?
Männen tror att sakerna ska hoppa fram.
#18 ja… varför tror de det?
Tjugoen stycken!!
hur kan du undvika dem…? :- )
jag tror ju inte på slumpen..det är ju något du ska slippa läsa/se ..
*skutt* hihi*
penke
Bra ide´cris.
Jag hade en polare en gång i tiden (för jättelängesen) som planterade ut cigaretter lite här och var i bokhyllor och på andra konstiga ställen när hon festade till - bara för att dom skulle finnas där nästa dag när hon behövde dom. Det är lite samma sak