Onödigt vetande
Jag fick ett roligt mail nu på morronen som jag vill dela med er:
Om du skriker i 8 år, 7 månader och 6 dagar har du producerat tillräcklig energi för att värma en kopp kaffe.
(Är knappast värt det…)
Om du fjärtar oavbrutet i 6 år och 9 månader kommer du att producera tillräckligt med gas till en atombomb.
(Nu börjar det likna något!)
Hjärtat producerar så pass stort tryck när det pumpar blod runt i kroppen att det kan spruta 914,40 cm.
(Oh My God!)
En grisorgasm varar i 30 minuter.
(I mitt nästa liv vill jag vara en gris!!)
En kackerlacka kan leva i 9 dagar utan huvud innan den dör.
(Ohyggligt!)
(Jag har fortfarande inte kommit över det där med grisen…)
Om du bankar ditt huvud in i väggen gör du av med 150 kalorier I timman.
(Prova inte detta där hemma. Men kanske på arbetet…)
Hannen hos vandrande pinnar kan inte para sig när dennes huvud är fast vid kroppen. Honan tar initiativet till sex genom att slita loss hannens huvud.
('Älskling, jag är hemma! Vad f…?!')
En loppa kan hoppa 350 gånger så långt som sin kroppslängd. Det motsvarar att en människa hoppar längden av en fotbollsplan.
(30 minuter…Lyckliga gris.. Kan du föreställa dig detta??)
Havskatten har över 27000 smaklökar!
(Vad kan vara så välsmakande på botten av havet?)
Några lejon parar sig över 50 gånger om dagen.
(Jag vill fortfarande va en gris I mitt nästa liv - kvalitet framför kvantitet!)
Fjärilar smakar med fötterna.
(Någonting jag alltid har önskat att veta!)
Den starkaste muskel i kroppen är tungan.
(Hmmmmmm….)
Högerhänta människor lever i genomsnitt 9 år längre än vänsterhänta.
(!)
Elefanter är de enda djur som inte kan hoppa.
(OK, det är nog bra…..)
En katts urin lyser under svart ljus.
(Svart ljus…. ?)
En struts öga är större än dennes hjärna.
(Jag känner människor med samma problem…)
Sjöstjärnor har ingen hjärna!
(Sådana människor känner jag också!)
Isbjörnar är vänsterhänta.
(Om dom byter, kommer de att leva längre!)
Människor och delfiner är de enda arter som har sex för lustens skull.
(Men grisen då?)
Nu när du har flinat minst en gång, är det din tur att sprida dumheterna och skicka dem till någon du tycker skulle kunna behöva ett flin…
(Kanske till och med ett gott skratt….)
Ha en jättebra dag!!!
haha
tack för dagens skratt 
Jo jag har läst det förut och tycker att det är jätteroligt värdelöst vetande… som roar en stund. Behöver sånt 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Kol..Hiii.Haa.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jättekul att läsa,
jag vill också vara en gris… 

men absolut inte en vandrande pinne… 

Tur att man är högerhänt… 

…
Hahaha 
Jag kan bara säga som du Gunilla man skulle hoppas på att bli gris i nästa liv, eller? 
Den var bra. Håller också på grisen. 
Men oj oj oj jag är vänstehänt. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
ja jag är också vänsterhänt. Jag undrar hur man har kommit fram till att vi har kortare livstid? Det har jag hört förr - men nog är det konstigt! 
Haha
/Maria
#8 Ja men sen säger dom att vänsterhänta är mer konstnärligt lagda. Att vi oftare använder båda hjärnhalvorna. 
Tror det är en högerhänt som skrivit det som bara är lite avis hehe. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
ja det här med konstnärlig har jag också hört…
jag tror att båda mina hjärnhalvor får jobba lika mycket eftersom jag har lärt mig att använda datormusen med höger hand. Det blev så besvärligt att byta sida vare gång när nån annan i familjen hade suttit vid datorn så till slut gav jag upp… nu kan jag inte köra mus med vänster hand ens om jag skulle vilja 
Ha ha ha!!
Min store son är vänsterhänt. Har hört att de som är vänsterhänta har varit tvillingar men förlorat sin tvilling under fostertiden. Vet inte om detta kan stämma…..
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
nej det tror inte jag - däremot måste det vara ärftligt.
Min morfar, min bror, jag själv och min dotterson - som jag vet om. Det kanske finns fler…
Oj det var många som ni har som är vänsterhänta. I min släkt vet jag inte fler än min son, men kan ju vara så att han fick det från sin pappas sida…Kommer inte ihåg om hans pappa är vänster eller högerhänt.
En av mina söner är vänsterhänt. Jag och min mamma skriver med både höger och vänster samt gör andra saker med båda.
Jag håller kniv och gaffel i fel händer…Det påpekade min pappa ofta för mig, så där ska du ju inte hålla. Kan ju hända då att även jag har en släng ut av detta med vänster hand….

Detta skratt förlänger ju livet…..
….alltså kan ju inte detta vetande vara värdelöst….hahaha
#11 … jag är tvärtom… bytte till vänster hand med datormusen för att variera mig. Alla andra tycker att det är fel sida… det var lätt att byta hand. Dubbelhänthet ligger i släkten
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#0 Roliga onödigheter 
Det tredje påståendet med blodtrycket låter märkligt. Man brukar mäta blodtrycket i mm/kvicksilver och såvitt jag minns så har kvicksilver en specifik vikt av 13,6.
Om man har riktgt farligt högt blodtryck, säg 200, så blir det en blodpelare på 261,2 cm. Ett normal blodtryck på 130 mm kvicksilver blir en pelare på 176,8 cm.
Så de dryga 9 metrarna undrar jag hur man räknat fram.
#18 Ambidexter kallas det har jag för mig. Min pappa är sån. Han kan bara ta hammaren i andra handen och fortsätta att spika om han blir trött i en hand.
Det är något jag kan känna mig avundsjuk på, själv kan jag inte ens slå rakt med "fel" hand.
#8 Det ska jag testa att byta ahnd för datamusen!

#19 Så högt blodtryck har jag haft… när de stack så sprutade blodet i våldsam fart genom kanylen och ut, tyvärr satt det en sjuksköterska ivägen för strålen så det är svårt att avgöra hur långt det skulle ha sprutat men med lätthet flera meter i alla fall!
Jag är en aning ambidexter… jag byter hand när jag gör det mesta, men inte när jag skriver… längre…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Ha, ha intressant läsning 
Med ljus och kärlek... Tina