God morgon 1 september.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
God morgon Cristine och alla andra. Höstmånaden är här och nu kommer hela galleriet av färger att öppnas för oss alla.
/kram Spanaren
God morgon alla!
September månads första dag börjar med sol o 16,6 grader,en härlig dag kommer det att bli.
Vaknar runt sex med att det sitter en åttaårig tjej nere i vardagsrummet.Ida hade kommit o vi inget hört hon ska vara hos mig idag.
Få se vad vi hittar på nu ska jag titta på film med henne.
Ha en härlig dag idag.
Kram Solis 
Godmorron på er
Här syns inte solen till ännu, men mina rosor blommar fortfarande och håller kvar sommaren lite längre åt mig
.
ha en fin dag
God morgon!
Solen lyser och ljumma vindar blåste under min prommenad till jobbet.
Nu ska jag strax iväg på mammografi.
He en bra dag allesammans!
Goder morgon 
Jag har just skickat barnen till skolan med skolbussen och nu har jag några minuter innan jag själv ska iväg. Idag är det besök hos protesteknikern.
Vi har jobbat på ett par nya med alligatormönster en bra lång tid nu, säkert ett halvår. Gissa om han kommer att bli besviken när jag berättar för honom att jag gått upp tre kg över sommaren och inte kommer ner i dem 

God Morgon på er!
Här är det mulet och lite kallt idag och jag är himla trött efter en orolig natt. Får se om jag tar mig ut på en liten promenad… skulle vilja men får inte bränna hela dagens energi före klockan 10.
Här blir med andra ord en lugn dag.
Önskar er alla en skön tisdag!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Godmorgon
Riktigt sommarväder idag med sol och klarblå himmel.
Passa på att njuta av solen ni som är lediga. 
Det blir säkert en fin kväll också att se fram emot för oss som jobbar 
Zabelle
Gomorron. Solen skiner. Det är vackert här i Halland. Trivs igentligen rätt bra på hösten. Idag är det jobb som gäller först. Sen vore det gott med en promenad och en fixa i hemmet lite.
Sköt om Er och njut av dagen
Kram på Er
Var rädda om varandra
Gomorron!
Även här lyser solen och gör luften varm och skön! 
Har nyss varit ute på en kortare "pillsväng" med Bella och lite senare blir det en tur upp på berget så hon får rusa av sig.
Sover dåligt och ligger och vänder och vrider på mig i timmar innan jag somnar, så jag är seg och trött på dagarna, men det brukar gå vägen bara jag kommit igång lite.
Skrattar när jag läser ditt inlägg Peter! Fler än mig alltså som gått upp några kilon i sommar!
Mina älsklingsshorts sprack i baken häromdagen när jag böjde mig ner…..
Jag skyller på att dom va gamla, dålig kvalite mm mm…
Kram på er och ha en underbar dag! Mammi
#9 Jag brukar skylla på fukt i garderoben när kläderna blivit för små. Och den här sommaren har ju varit fuktig.

Hahahahaha! Fukt i garderoben, den var bra… 
God morgon till er alla. Hoppas natten varit bra.
Önskar er alla en fin dag.
#10 Ja eller hur! Mycket fukt har det varit! 
Godmorgon,
Jag längtar till den dagen då Noah glatt vinkar hejdå när man lämna honom på dagis för tusan vad det värker i mammahjärtat när han gråter förtvivlat som idag…
Amor Vincit Omnia
God Morgon på er!!
Cristine!!En bild utan något som flyger i luften!!Bara ett rådjur som tydligen också har fukt i Garderoben.
Fast för min del så käns det bra att det är fler som har för små kläder.Gunillas uttryck köper jag….
I går kväl var det inte min kväl..Först så satte datan om sig till Norskabokstäver sen så nattade internätt helt kalt.
Vi har Högsommar värme här enligt Metrologern.Hoppas att ni i landet har ett gott väder.
Ha det bra alla.Önskar Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
Förstår dej Madde men det går fort över.
Hrrmmmm det tycks ha varit vääldigt fuktig sommar över hela Sverige
Gdo morgon!
Här har vi en som torkat ur karederoben. kläderna börjar sitta löst efter ett par veckor med LCHF och en timmes promenader i skogen varje dag. Jag har hittat ett nytt längre spår som är lite lagom knöligt och svårgått och det är bra för flåset.
jag ville bara nämna det 
Ha en bra dag alla!
# 17 Hoppas det, tredje veckan nu….Man vill bara ta honom och springa därifrån men tror inte det passar på nya jobbet att ha honom med 
# 18 Härligt med lösa kläder, skulle jag också vilja ha. Men är LCHF egentligen så nyttigt för kroppen i längden eller är det något man kör en period bara undrar nyfiken ?
Kram på er
Amor Vincit Omnia
Zabella..Fin Avartsbild.
mads.Njut o se det på det viset.Helt plötsligt så får du inte va med han.
Maggan!!!Den stackar sitter kläderna löst på dig
..Själv så har jag kläder som sitter som gjutna.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag käkade enl LCHF under ett års tid ung. och gick ner ca 5-6 kilo, precis som jag ville. Min fd rasade oxå han i vikt. Det är ju kolhydraterna man går upp i vikt av och inte av fettet. Men när mitt kolesterolvärde blev jättehögt så vågade jag helt enkelt inte fortsätta, och det även fast jag hört att det inte ska va nån fara…
Så gott som alla på min pappas sida har avlidit i hjärtinfarkt så det ligger djupt rotat i mig en inneboende rädsla för att drabbas själv, av just hjärtbesvär.
Kändes helt sjukt att ju mer fett vi smällde i oss, ju mer gick vi ner typ! Det jag saknade var sötsakerna, "choklad och fikabrödfreak" som jag är, så nu sitter jag här och mumsar godis igen allt medan kilona smuger sig på igen,suck!
Vad som är "farligare" för hälsan vet jag inte…
# 21 Tack för infon, jag vet mer eller mindre ingenting om just LCHF men har förstått att många går på den dieten.
Jag tror jag kör min egna variant, allt tillåtet fast i rätt mängd
Kan ju inte påstå att det funkat hittills dock…
Amor Vincit Omnia
Handen på hjärtat så har jag också gått ner i sommar. 5 kilo! 
# 23 Härligt ! Jag har nog varit ledig för länge känner jag så jag hoppas att jag ska tappa lite nu när jag börjar jobba 
Amor Vincit Omnia
Jamen du är ju käääär Gunilla!! 
# 25 Bästa sättet att tappa lite vikt på, att kärleksfrossa 
Amor Vincit Omnia
#25 o 26 Då ska jag fortsätta att vara kär…. länge! 
Jaa de tycker jag!! 

Jag tror att LCHF är kanon för många. MEN jag tror inte att det passar alla.
Vad som är mest hälsosamt är ju svårt att säga men nog är jag ganska övertygad om att det finns stora hälsovinster att göra. Personligen tror jag ändå att de stora bovarna är "dålig" mat, alltså onaturlig mat, processad mat, kemisk mat (light och lättmargariner), snabbmat, mycket socker osv.
För egen del gick jag inte ner med LCHF och inte blev jag frisk heller, tvärtom faktiskt. Men jag vet att många blir betydligt friskare. Jag tror därför att man måste hitta sin egen variant och den beror på vilken typ av kost man haft dittills.
Tror som dej Hoppfull. Jag blev av med min oroliga mage, ( stressmage ) och det där med att "släppa sig" existerade till sist inte, och det var ju skönt, men sen att mitt kolest.värde blev skyhögt va inte så kul…Läkaren ville sätta in medicin men jag ville inte det, utan gick tillbaka till min vanliga mathållning igen. Nästan min vanliga ska jag väl säga, efterssom jag äter betydligt mindra ris,pasta och Potatis mot för vad jag gjorde innan.
Nu ska jag begära att få ta ett prov igen framöver här och se vad som hänt.
Även om de som förespråkar LCHF anser att ett högt värde inte är nåt att oroa sig för så gör jag ändå det…

#30 Ja det är ju svårt att veta ännu så länge.
Jag tror att det allra viktigaste är att äta så naturlig mat som möjligt och att äta naturligt fett utan att vara rädd.Jag blir alltid lite skeptisk när förespråkare av olika saker har en tendens att framstå som lite rabiata…
Hoppas att ditt prov är bra!
Desamma känslor har jag….Blir lätt lite fanatiskt av alltsammans…

Somliga i alla fall
och det är väl de som hörs…
Japp! Jag va med i forumet men gick till sist ur pga denna anledning….

Mmm, känner till det! Man får inte säga att det inte fungerar… då är det jag som gör fel eller inte har väntat länge nog på effekterna eller nå't annat hos mig. Den attityden köper inte mitt förtroende i längden… Jag tror inte en sekund på att det finns en sorts kost som passar alla i hela världen… vi är alldeles för olika för det. Och påstår man det så tappar man all sin trovärdighet i mina ögon.
Men påpekas bör även att jag känner många som mår så himla bra av den kosten och som blivit friskare från alla möjliga allvarliga tillstånd, så jag kan i viss mån ha stor förståelse för "frälsningstendenserna" 
jag tycker det räcker med att man själv är frälst. man behöver inte försöka frälsa andra. Tipsa kan man däremot göra tycker jag - sen får var och en ta sina egna beslut.

#36 precis! Det är så stor skillnad på tipsa och frälsa 
Dessutom måste man nog acceptera att alla inte fungerar lika och blir friska av samma saker, men dithän har den "rörelsen" inte riktigt kommit än. Jag är dock övertygad om att de kommer att komma dit med tiden 

Hos oss fungerar LCHF mycket bra, främst på min mans blodtryck där man kunnat plocka bort blodtrycksänkande i dagsläget bara en tablett kvar. Jag tappar några kilon mest trivselvikt är det
Lyckades också sluta röka samtidigt, alla förändringar på en gång var ett bra val för oss, därmed inte sagt att det passar alla. Vi har inte hållt på så länge så tiden får utvisa om det är ett bra val att äta så här eller ej 
Fusk tillåter vi oss någon gång, mest jag då 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

#38 ja det gör ju det för de allra flesta
jag blir alltid glad när jag hör att folk mår bra och får hälsovinster!
I slutändan handlar det ändå om att förbruka fler kalorier än man stoppar i sig. Om man sen mår bäst av någon speciell diet eller motionerar mera spelar ingen roll. Alla hälsovinster är bra, så kämpa på! 
Zabelle

#40 Kanske det… även om detta tvista de lärde 
God kväll
vilken underbar kväll 18 grader varmt och en vacker himmel med måne. Den hann gömma sig lite innan jag hittade kameran.
Här syns den lite bättre.
Tänk jag såg en likadan måne när vi var ute nyss! 
Men tyvärr försvinner den snabbt bakom träd och hus på kvällen, så jag har svårt att få den på bild hemifrån.
Det är konstigt att på över 60 år har man inte blivit trött på att se den. Den är lika spännande ännu(på långt håll).
God Kväll!
Idag har jag varit ute hela dagen i det härligt varma o soliga vädret vi haft i södra Halland. Har bara njutit av att göra ingenting. Legat i solstolen och myst. Varit en promenad i skogen med Silver. 
Avslutat dagen med grillning ikväll. Får passa på för snart är det slut med grillkvällar för i år.
# 26 Att vara kär tar på vikten. hehe. 
Ha en fortsatt skön 1 sept.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
visst är det så. och varning - den är på väg att bli full 
Godkvälll …
Vilken fantastisk dag det varit - har sett det härliga solskenet genom rutan och när jag hann ut ca 17.45 var det ljuvligt varmt ute osm den härligaste sommardag, å så gott 
Har varit till badhuset och simmat en halvtimme och nästan lika länge slappat i bastun… också härligt 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag kommer in en snabbis för att säga godnatt.
Godnattkramar alla! Solis
God natt Solis och alla andra. Jag ska också sova nu!
Natti natti
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet