Piffa upp vardagen
Vardagen kan vara ganska tråkig och stressig många gånger. Samma mönster hela tiden. Man kommer in i nån slags rutin som är svår att ta sej ur.
Hur gör du för att piffa upp vardagen när den är grå och tråkig? Vad gör du för att bryta rutinen för ett tag bara?
Jag är mycket för rutiner och följer dessa nästan varje dag!
Men vissa dagar struntar jag bara i alla rutiner, tar dagen som den kommer, finns tillhands för alla och har roligt! Jag har faktiskt övat mej till detta och nu fungerar det jättebra.
Vi har ju bara ett liv, då kan det vara värt att ta vara på det…
Sisakram 
Jag piffar upp vardagen med att kanske ta ett varmt bad. Träffa nån kompis som man inte träffar så ofta.
Det gäller att komma på just det där lilla extra. 
När jag kliver upp frågar jag mej själv " vad kommer att hända denna spännande dag" för vad som helst kan ju hända. Vill man se dagen som trist och grå så är det svårt att se ljuspunkterna.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Christine…Tänker man så i gråtoner så kommer säkert dagen att bli sån med. Det är ju vad man gör det till. 
Det är jag själv som gör dagen till vad den blir - är sant - nästan… häromdagen strulade det på jobbet och mycket planering höll på att gå åt skogen… det var inte inom mitt ansvar. Det roliga var att jag då skrev ett mail till en som hade kunskap i området - hon gick vidare och i fredags var problemet löst! Gissa om jag var nöjd och glad i fredags 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag bara älskar min vardag och jag behöver aldrig piffa upp den 
Att "bara vara"… ta hand om sig själv lite extra
Jaa om jag är uttråkad så kan det bli flum flum..
Om det känns tråkigt och grått nån dag går hunden och jag ut och leker. Han är alltid så pigg och glad och det smittar alltid av sig.
Zabelle
Jag har ett heltidsarbete jag trivs med, bra kollegor, finfina släktingar och vänner, kurser och andra aktiviteter som tar tid. Jag behöver väldigt sällan "piffa till dagarna" med något extra.
Livet/dagarna blir som gör dem!

#6 Önskar att jag hade kommit dithän jag med… men jag ska kämpa för det!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag är nöjd med min vardag som den är just nu så det behöver inte piffas 
Amor Vincit Omnia
Jag känner mig också ganska nöjd och jag gillar rutiner så därför är dessa vanliga dagar ganska "piffiga" ändå…
/Maria
Känner mig också ganska näjd med min vardag, gör det jag känner för.
Men känner jag mig någon gång lite si så där, Gör jag som Zabelle. Tar hunden med ut i skogen någon timme sen är det borta. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#14 Visst är det tur att vi har våra fyrfota vänner som piggar upp oss. Man får hur mycket gratis motion som helst på köpet 

Zabelle
Jag försöker ..tavara på det gråa o trista oxå,
det är ju en del av livet
om man vill(?) går det hitta en skönhet där oxå..
Jag får bara till ett tråksvar..(!)*skratt* nu
oftast är jag så naivt optimistsik att allting är färgglatt,
även det gråa :- )
penke