Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketttävlingar-lek-och-spel
Läst 642 ggr
[Jeremina]
0

Annat namn

De flesta brukar tycka att de skulle velat ha ett annat namn än de har. Vad skulle du ha velat heta?

Eftersom många skriver under annat namn här så menar jag inte att ni ska avslöja era rätta namn utan bara skriva vad ni velat heta.

Jag skulle velat heta Rebecca och bli kallad Becca!

Mirjami-78
0

Min mamma ville att jag skulle heta Jonna, Karita men annat blev det då pappa la sig i…..Flört

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Pirkkolino]
0

Jag har avslöjat mitt rätta namn och jag skulle inte ha velat byta namn. Jag är nöjd att vara Nyckelpiga. Glad

Pirkko-Anneli.

Shar
0

Jag tycker Saskia är det finaste namnet av alla.

[GunillaF]
0

Jag har aldrig funderat på något namn jag skulle ha velat ha istället för… så jag är nog nöjd med mitt namn.Glad

[Jeremina]
0

Jag kan erkänna själv att jag är nöjd med mitt namn som är Susanne men på senare år har jag tänkt mycket på namnet Rebecca. Märkligt?

Cristine
0

Dafne

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

penke
0

Jag hade nog några ,coolare,tuffare namn jag önskade som liten,
nu minns jag inte vilka..
fast,jag var redan då,ganska nöjd med mina smeknamn
henke o henkepenke,de har blivit mer *mig*

hade väl andra smeknamn oxå..glömt dem oxå,just nu SkämsGlad

penke

[peter54]
0

Jag vet att jag var kritisk till mina föräldrars namnval på mig när jag var barn. Numera tänker jag aldrig på det och jag inbillar mig att min identitet hänger ihop med mitt namn, åtminstone för min omgivning.

Mads
0

Jag är döpt till Veronica av min pappa som döpte mig efter skådespelerskan Veronica Lake. Pga vissa omständigheter för många år sedan tvingades jag byta namn. Så jag hade gärna hetat Veronica igen Glad

Amor Vincit Omnia

fibro
0

Jag är rätt nöjd med mitt vackra namn: Katja

tilja65
0

När jag var liten så önskade jag mig hett ett annat namn. Varför minns jag inte längre… Ett tag kallade jag mig för Gitte som är mitt andranamn Skrattande

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

[MargaretaA]
0

Det här med annat namn känns konstigt. Jag är Margareta och det skulle kännas som att ändra på den jag är om jag bytte namn. Jag kunde inte ens göra mig av med mitt hopplösa efternamn när jag hade chansen (när jag gifte mig). Så det här med namnbyte är inte att leka med - inte för mig i alla fall.

#0 Kul jeremina att du vill heta som min dotter Glad

Mads
0

# 12 Det är jättekonstigt, jag bytte när jag var 20 år gammal och det var jättejobbigt både för mig, familjen och vänner. Inte helt okomplicerat det där.

Amor Vincit Omnia

Soffe
0

Jag skulle vilja heta ett annat namn.. Ex. Angelica är fint..

Free-spirit-minded
0

Jag har ett dubbel namn skulle nog vilja heta något kort typ, Kim

AnnL
0

Hette Berit Ann-Kristin som barn. Har aldrig gillat Berit, så för några år sedan tog jag bort Berit o Kristin. så nu heter jag bara Ann. Skrattande Och det trivs jag med.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Jeremina]
0

#12 Jasså Maggan heter din dotter Rebecca? Kallar ni henne Becca eller något annan förkortning?

Hoppfull
0

Jag är nöjd med mitt namn, men jag vet att jag hade en period under uppväxten när jag gärna hetat något lite mer sofistikerat. Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[MargaretaA]
0

Det blir såklart Becca Glad

Cristine
0

Mina föräldrar döpte mej till Anne-Christine( Kicki för vännerna) men när jag flyttade utomlands blev det Cristine/a och det använder jag fortfarande och skriver under alla papper med det namnet.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.