Blir jag smal?
Jag har läst massor av bantningsrecept, det enda som smalnar är ögonen
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Bry dig inte om att bara läsa recepten…..
Vanliga normala portioner samt motion brukar hjälpa en bit på traven…
Inte för mej!
Jag arbetar med tunga saker ute och äter vanliga portioner, men icke.
I och med att jag tappade min lukt och smak så blev det inte roligt att äta längre. Nu tar jag bara för mig och äter tills jag är mätt. Innan så blev det ofta lite till eftersom det va så himla gott…. Nu har jag gått ner ganska många kilon och det är till stor del pga detta.
Jag äter hälften av vad min dotter får i sig och hon är en 38. Jag blir mätt på en gång. Äter inte Potatis, vitt bröd och dylik. Är noga med vad jag äter.Mycket fisk, skaldjur och grönsaker.
För några år sedan räknade jag ihop kalorierna jag stoppade i mig/dag och upptäckte att jag bara åt hälften av vad jag borde få i mig…..och då lägger kroppen upp i fettdepåerna istället för att förbränna….
Jag la om mina matvanor, åt flera gånger/dag än vad jag gjorde tidigare och det blev resultat på vågen också i form av lite viktminskning.
Jag tror det är omöjligt att gå ner med struma för jag äter som man ska med mellanmål för att magen ska hållas igång hela tiden.
Jag skulle behöva gå upp några kilo..men icke…Det är lika svårt som att går ner i vikt…
Pirkko.
Du är så fin som du är! Kram 
jag ska försöka mig på lågkolhydratkost i höst 
#9 Lycka till men var försiktig med mjölkprodukterna om du inte tål laktos! Det fick jag lära mig den hårda vägen då jag fick sådan uppblåst mage (typ nionde månaden).
Då fick jag byta till laktosfritt och det blev helt annorlunda. Gubben min har gått ner 18 kg med denna kost och jag ca 4 kg men jag har gått ihop och blivit fastare i hullet och mindre i omgång.
Jag menar LCHF-kosten!
Jag har provat alla koster.
nej jag har aldrig haft problem med laktos. jag älskar mjölkprodukter som ost och créme fraiche och tack och lov så tål jag det 
…men grattis till de fyra kilona Jeremina! 
Du kanske har den vikt naturen har menat att du ska ha Cristine?
#8 Tack Jeremina. 

Har också struma… Mitt råd är…
Loppfrön (Physillumfrön) Låt dem stå över natten, ca; en matsked i ett 3/4 glas vatten i kylskåpet. Inget får fart på magen som detta utan biverkan..
När man får fart på magen så lägger sig midjemåttet lite också…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Tack evrekaw, men magen är det inget fel på, så fort jag vaknar får jag springa direkt.
Det jag inte förstår är att jag har haft struma i kanske 25 år men aldrig haft något problem med vikten till för 1 ½ år sedan, jag undrar varför då jag alltid varit noga med maten.
Jag ska väga 52 och nu är jag uppe i omkring 68.
Dum fråga utan att ha läst igenom tråden så ta inte illa upp.
Varför i allsin dar skall du väga 52 kg bara?
Var rädda om varandra
PS. Jag vägde själv bara 48 fram till jag var närmare 40 år och den tiden vill jag inte ha tillbaka
Var rädda om varandra
Därför att jag mäter bara 1.62 i strumplästen, jag mäter mer än 85cm i midjemått vilket är farligt, och mitt ben mår inte bra av de extra kilona.
Men Christine. Jag är inte mycket längre. Fast vi kan ju ha olika krämpor för det.
Jag tyckte det var jättejobbigt att vara så mager , jag gjorde allt för att gå upp. alltså ingen anorexcia.
Men jag frågar faktiskt läkarna vid hälsokontroller som jag brukar gå på vart tredje år. Borde jag inte gå ner i vikt.
Nej. Jag skall inte försöka gå ner i vikt, jag skall äta precis som jag gör, Inte ta bort något ur kosten. Nähä.inte det Men vara noga med att röra på sig var viktigt. SOm Du märker sitter jag ju ofta här så det är väl si och så med det.
.
Huvudsaken är nog faktiskt att man mår väl vad man än väger.
Var rädda om varandra
Brukar gå hos läkaren Sverker Nilsson han som har hand om riksidrottarna
Var rädda om varandra
Egentligen går det bra om jag stannar på 55 men jag har i alla fall 13 kilo övervikt. Jag ser inte smal ut med 52 kilo däremot med 48 såg jag ut som en skata enligt en moster.
Haha, och jag kände mig som en. Du skall se korten. Nej förresten det ska Du inte.
Var rädda om varandra
Cristine!!plånboken kan bli lite tunnare med..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Det vet jag redan Chik, den har jag slängt för jag har ingen användning för den-
samma här..har bara lite papper runt det lilla kortet…
Lena.P är jag i verkliga livet.

Vet hur det känns Cristine, jag har samma problem som du med att inget hjälper, vare sig mer motion eller olika dieter! De flesta är helt oförstående eftersom genrellt sett är det så att man går upp i vikt av att äta för mycket (eller för lite) men går man plötsligt upp i vikt utan att ändra på sina vanor kan nog orsaken finnas någon annanstans än i maten!
Hoppas att du hittar felet. Om jag vore du skulle jag söka mig till en alternativterapeut av något slag, örtterapeut, akupunktör eller dylikt.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Ja jag kanske får göra så! Det skulle vara roligt att veta orsaken, nog tycker man att när man gör tunga saker som att såga ned skog för hand, gräva i trädgården och såga och slänga in ved borde göra att jag tappar några hekto även om jag sitter mest här på morgonen.
jamen är det inte så LCHF fungerar? om man äter kolhydrater så är det dom kroppen förbrukar först när man anstränger sig - inte fettet?! Det är först när det inte finns några kolhydrater att ta av som bränsle, som kroppen måste ta av fettet i stället. Alltså Cristin du måste sluta med ölet 

Hehehe, jo det stämmer i viss mån fast LCHF fungerade inte alls för mig. Jag blev sjuk av den kosten, men jag avstår från de allra snabbaste kolhydraterna ändå.
Dock är det ju tragiskt nog helt sant att alkohol gör oss alla tjocka och plufsiga… 
ja speciellt öl är "sötare" än socker - vitt vin ska visst däremot vara okej om man inte överdriver 
sen är det olika hur man reagerar på olika "koster". Själv mår jag kanon efter bara två dagar - det känns som att jag svävar fram.
Nu ska jag sväva ut i skogen och bränna fett en timme 

Precis! De allra flesta mår ju kanonbra av att plocka bort alla snabba kolhydrater, sedan är jag inte fullt lika övertgad om att alla mår bäst av att plocka bort precis alla kolhydrater man kan.
För min del är det så att jag har lite för lågt blodsocker vilket gör att jag mår halvrisigt, och LCHF-maten sänker ju blodsockret ytterligare (det var den kosten som sänkte det till under normalnivå) och då blir man till slut av trötthet och orkeslöshet.
ja precis - jag har ju bara pratat om vad jag mår bra av 

Ja absolut… jag trodde inget annat heller
Dessutom mår som sagt majoriteten ytterst bra av låg kolhydratkost så jag brukar rekommendera den till de flesta 
Men vad säger du Maggan!
Jag har just köpt 5 l
Jag har bara tagit ett glas..med det ska jag sväva ut och ställa in 4-hjuligen i garaget.