Ambres - en död talar
/Svensk dokumentär från 2007. Anders Grönros har under ett och ett halvt års tid filmat snickaren Sture Johansson och hur ett annat medvetande påstås ta över Stures kropp. Ambres säger sig vara 3 000 år gammal, komma "från andra sidan" och vilja förmedla en viktig kunskap om människan, livet och döden. //
Ett tv-program(biter mig i tungan) svt24 om en liten stund,klockan 21.10
en repris från "nyss" o i vintras (var det väl?)
intressant..,ivarjefall annorlunda…
penke
Svt 24? Är det TV 1 ? eller…
Jag gillar Ambres och skulle velat se filmen!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#1 svt 24 är en egen kanal som tv1 eller barnkanalen
jag har bara vanligt digitallåda(enklaste/billigaste) jag får in den,tror kanalenplatsen "där" heter 97,98 eller 99.. (?)iallafall hos mig.
penke
Ambres är jättespännande - tack för påminnelsen penke!
SVT 24 är en särskild kanal - men den har väl alla?
# 2..bara datormaskin ?
kolla om inte svtPlay visar den…(?)
penke
#Maggan
No worries :- )
tror faktiskt inte alla som köper till en massa kanaler via abonemang alltid får se alla svenska kanaler,minns om i vintras då jag ville sprida om en serie på axess-tv,(hos terapeuten)
"nu" går den i en amerikansk version på svt.. :- /
penke
jamen svt24 är ju Sveriges Television - den vi betalar licensen för - den borde finnas med i gratisutbudet för alla… men det kanske inte är så. jag har Canal Digital och där finns den med i allafall.
men det bör väl finnas info på www.svt.se
Stort Tack Penke o Maggan…….Jag har säkert den kanalen bland med de vilka syns hos mig….jag bara inte har kollat på den. Nu ska jag leta fram den…
Pirkko, lino
(en bästvissrig komentar,tv-licensen är bara för att vi får ha en tvapparat i våra hem,programutbudet betalar riksdagen genom anslag)
men,det är säkert som du skriver..svt´s kanaler "skall" finnas med.
:- )
penke
(Pirko.lino.det lär gå en hel massa repriser på den kanalen,värd att "spara",kanske ?)
Tack för info!
aha det har jag aldrig tänkt på….
Näpp, den fanns inte med

Den gick på svt 2 tidigare idag ..hjälper ju inte er nu
men jag såg den och tyckte det var spännande. Mycket att fundera över på vad Ambres vill säga oss. En bra sak som han sa var, att om alla gick med döden vid sin vänstra sida så skulle vi ta vara på tiden som vi är här mer och aldrig ha tråkigt,vara mer kärleksfulla mot varandra m.m
Det är ju så det ska vara!

Javisst! 
Mycket bra program. Kan se det hur många gånger som helst.
Jag kunde inte se det tyvärr men det kommer väl fler tillfällen.
Jag säger som Ambres:
Jag älskar er. (Även er som ser er som mina ovänner).
Jag vet inte om jag har några ovänner
i så fall har jag inte träffat dem*fniss*
#23 Har inte träffat dem än heller ….. men de kan finnas där och då är det lika så bäst att de vet vad/att jag gillar dem ändå!
Tack Penke…Jag hittade kanalen utan problem..och nu har jag den bland de andra. Och tack att du berättade om tiden. 
Det kändes helt naturligt att en död energi kan låna levandets kropp. Så jag har alltid tänkt att livet fungerar. Kroppen är en intrument som han också sa. Vi går vidare sedan när intrumenten fungerar inte längre. Jag tror även den att många levande gör resor utanför sin kropp när man sover. Jag t.ex har drömt sådana drömmar vilka tyder starkt på den saken. Jag tror att man kan lämna kroppen även i vaken tillstånd.
Det var bra program helt enkel, tycker jag.
Pirkko,lino
Jag har det inspelat för att jag vill se den flera gånger. Man behöver det för att riktigt hänga med tror jag…..
Cool gubbe. Jag gillar verkligen det han sa om hur utbredd ytligheten och falskheten är bland folk inom den så kallade andliga sfären.
Jag köper inte allt han sa förstås, skeptiker som jag är, men rätt mycket var vettigt.
Jag vet inte om jag har några ovänner heller - men det finns några som jag ärligt talat inte gillar - och definitvt aldrig kommer att älska - men jag är ju inte nykär heller 
Jag har haft hans sida i 2 år på favoriter
Jo det är kloka ord och det är sant att falsket är utbredd i de andliga, satt just och pratade med en väninna om det.
de som vill kan hitta två(?) korta klipp på http://svtplay.se/
skriv "ambres" i sökrutan
jag har inte kollat dem själv,än..
Momento mori
..är kanske inte riktigt samma som att gå med döden på sin vänstra sida (?)
! att vi behöver påminnas om att vara mer kärleksfulla med varandra,att leva hela livet,utan ängslan för varken det eller ..döden
..så sa Ambres oxå,att detta är inget nytt,han är inte den förste o ende som säger denna *sanning*
Men,det känns lika skönt varjegång någon säger det *ler*
penke
Ja han så många kloka saker så man skulle behöva se programmet flera gånger för att inte glömma något - men man kan visst köpa det på CD?
Hmmm jag sökte just där förut men då kom det inte fram!
#25 Pirkko.lino
glad att vara till hjälp :- )
T.o.m Abbe E säger ju att energi är materia upphöjt i kvadrat..
samma sak men i olika former..frekvenser
att ingeting försvinner,bara omvandlas……
jag har ibland andra ordval,men är med på det mesta vad han säger(allt fattar jag inte på hela dess djup)
I drömmen/sömnen är kanske UKU lättare ?,då vårat "förnuft" inte lägger hinder ivägen(detgårinte,detgårinte)
Jag har varit med om UKU i vaket tillstånd.
mest ofrivilligt..hm,mer..oförberedd(okontrollerat)
penke
#34 Penke…jag är jätte tacksam om alla påminnelser vad det kommer speciella program på TV. Jag missar annars allting vad jag äntligen vill se…
Ja i sömnen är UKU möjligt när hjärnan inte bromsar som den annars gör. Jag har också upplevt även i vaken tillstånd att jag har "vandrat" utan min kropp. Det har hänt "bara så där"…..
Pirkko,lino