Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 540 ggr
Cristine
0

Om alkoholen.

Alkohol är det simplaste sättet att få igång konversationen.

Börjar man inte prata av den kan man alltid prata om den.Flört

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Så är det tyvär.

O det märks bland våra ungdommar.Dom kan inte vistat bland folk om dom inte har pillat i sig något.

Göteborgskallaset fick dom ta bort tvålen på dom ofentliga toaletterna-Den dracks upp.

Så där fick vi ett citat som tog!!!

Lena.P är jag i verkliga livet.

Soffe
0

Ja tyvärr är det väl så..

[MargaretaA]
0

Ja i sverige pratas det då gärna. I Europa pratar dom inte så mycket om den - de är fullt upptagna med att dricka Skrattande

Hoppfull
0

Jag behöver den inte för att prata… men använder den gärna ändå Tungan ute

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Free-spirit-minded
0

Vad vore livet utan ett glas vin, eller fler

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nä!! Här är det Öl..

[peter54]
0

#5 Livet utan alkohol är bara bra, det kan jag garantera Skrattande

[MargaretaA]
0

Ja det tror jag också - särsklt dagen efter Obestämd

Cristine
0

Lol Ni är för roliga!

solblomman47
0

Ang vin så fick vi ett gott skratt i går kväll. Klokt tänkt men det lät så roligt.

Min sons sambo höll på att plocka fram en massa saker  i köket som skulle ut i husvagnen ( för de ska till goda vänner några dagar) hon tar fram vinet som hon köppte när hon började semestern för en vecka sedan.

Mitt sexåriga barnbarn säger ska ni dricka vin. 

Mamman svarar nä det ska vi ha i husvagnen och jänta säger Vem ska köra då*s*

Bra det har tydligen gått in att man inte ska köra bil när man druckit. I vår familj har det alltid  varit självklart att man inte kör bil inte ens om man druckit ett glas vin. Sedan är varken vi eller våra barns med respiktive  nån stordrickare.

Det kan vara gott med nått glas vin eller öl till mat men jag skulle inte kunna dricka bara öl för jag tycker inte det är speciellt  gott.

Flört

Maria
0

#10 Arma människa, inte tycka öl är gott…Förvånad

/Maria

shareza
0

Gråterdå ttillhör jag dom arma människorna,,,tycker heller inte om öl,,,men min man däremot är en öl-älskare,,,inte nissbrukare utan älskare,men ett glas vin till maten kan vara gottKyss och får jag rekomendera ett rött vin?så blir det marcez de arienzo gärna några år på nacken,men går bra med yngre oxå.

Cristine
0

Jag älskar öl, det finns inget som slår en iskall öl när det är varmt, vin dricker jag till maten beroende på vad jag äter, det går ju inte så bra till falukorv.Tungan ute

shareza
0

Gladnej det är nog inte så gott!!!jag smakade på ett öl som heter havsbrus,,,danskt,,och det var gott,men det tyckte inte min man,,det smakade som svagdricka,,,och det tycker jag är gott/men det blir mest vatten härFoten i munnen

chik
0

God kväl gott folk.

smaken är som baken delad.

O jag tycker öl är gott…

[peter54]
0

#11 jag tycker inte heller om öl, gränsen för mig går vid svagdricka. Jag gillar heller inte att dricka något iskallt eftersom det bedövar smaken och då tycker jag att man lika gärna kan dricka vatten.

När det är väldigt varmt och man behöver kyla kroppen kan det vara bra och gott att dricka iskallt vatten, men annars föredrar jag att dricka rumstempererat så att kroppen slipper slösa en massa energi på att värma upp drycken.

shareza
0

ja vatten är den bästa dryck av dom alla,,jag tillsätter gärna kolsyraGlad

Cristine
0

Det enda sättet jag får i mej vatten, är att tillsätta en halv citron. Jag har aldrig tyckt om vatten.Obestämd

solblomman47
0

Christine du kan lägga i gurka, melon mm så blir det smak och även fint i tillbringaren eller karaffen Glad.

Jag fördedrar också rumstemporerat vatten dricker mest vatten till maten.

Öl kan jag dricka nån gång men då ska det vara ett gott öl och bara till mat. Då dricker jag  heller ett gott glas vin men det ska vara gott annarsfår det vara*s*

shareza
0

jag gillar vatten,men vill helst ha det kolsyrat,

Maria
0

Hur kom vi från alkohol till vatten…Förvånad

/Maria

Hoppfull
0

Hahaha, jag älskar vatten! Dricker massor men alltid rumstempererat. Jag får ont i magen av kallt vatten.

Älskar oxå öl!!!! Det är bland det bästa jag vet faktiskt! Dricker sparsamt med vin men tycker att det är mycket gott emellanåt. En god konjak slinker oxå ner till kaffet med jämna mellarum… och så gin och tonic får man ju inte glömma… det finns massor av god alkohol Tungan ute

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.