Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 669 ggr
chik
0

Hur tar du dig fram?

Hiker Hur förflyttar du dig?

Många gånger så blir det efter hur man bor.Fast jag är en bilmäniska, cyckel är inget för mig.Var en sådan där miljöbov som tog bilen till affären när jag bodde i stan.Nu bor vi på landet o här bör man ha bil.Närmaste affär ligger någon mil bort..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
0

Tyvärr blir det nästan alltid bil, utom när det är dags för hundpromenad - jag har jättemånga ursäkter och bortförklaringar men de ska jag bespara er Skäms

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ju bara denna nu.

[GunillaF]
0

Jag går till och från arbetet. När jag ska handla tar jag bilen. När jag ska iväg till någon annan ort i diverse ärenden, blir det också bilen för bussarna går aldrig på de tider jag ska iväg. Dessutom gillar jag, helskarpt, att köra bil.

chik
0

Sen har jag ju denna skithögen.o på kvällen har jag bil.

Viste ni att man gödslar Tomater. Gurka, Sallad med Koloxid växer fortare o blir större biomassa enligt.-Beatrix Alsanius professor vid lantbruksuniversetet.

[KinaSylejmani]
0

Här i Vilhelmina går jag fram och tillbaka till och från jobbet. Ibland när jag jobbar kväll så kan min man hämta mig per bil.

Hemma i Skellefteå så kör jag till och från jobbet.

När jag skall handla så blir det per bil då jag oftast storhandlar.

Annars så tycker jag mycket om att promenera och att gå med gångstavar är inte helt fel. Sen att cykla gillar jag också.

För en del år sedan cyklade jag jämt, i ur och skur. Både på sommaren men även på vintern när det kunde vara 25-28 minusgrader.

Cristine
0

Jag har min 4-hjuling som jag åker runt på här i omnejden till allas förtjusning(varförFörvånad) och när jag ska handla eller åka någon annan stans blir det taxi.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Kina.Jag får mjölksyra i bena.-Jag är nog inte skapt för o använda ett sådant färdmedel..Skrattande

Maria
0

Jag kör moped när årstiden tillåter. Har ganska lång väg till jobbet med flera oöverstigliga backar så cykel är inte att tänka på…

Övriga året så åker jag kommunalt.

Det är egentligen bara på helgerna jag åker bil…

/Maria

Hoppfull
0

Jag kör bil… min kropp orkar inte cykla, åka buss eller gå på det sättet så jag har inget val. Man får kompensera med att vara mer miljövänlig i andra sammanhang istället.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Soffe
0

Jag cyklar för det mesta nu när det är fint väder, även när det regnar *hehe* Finns faktiskt regnkläder :-P

Annars blir det buss eller tåg om jag ska en längre bit på vägen..

zabelle
0

Jag är lat av naturen så jag tar ofta bilen även kortare sträckor.

Men jag promenerar minst en halvmil med hunden varje dag så lite vardagsmotion blir det ju ändå

Zabelle   

Mads
0

Jag promenerar, cyklar eller tar bussen Glad

Amor Vincit Omnia

Shar
0

Jag cyklar, bussar, bilen tar jag när jag ska handla.

penke
0

Jag har blivit ..lat/bekväm,tar gärna bilen,till jobbet är det över milen och jag behöver bilen där ibland ..

till affären,olika..om det är mycket/tungt eller frysvaror tar jag bilen..är det bara kompliteringar kan jag gå,knappt 3 km ToR ..

cykel har jag en igen,men inte fått in vanan att cykla,till mellanavstånden ..

buss är väl ok,men jag ..ogillar bussväntan,isynnerhet på vintern..

penke

blombuketten
0

Jag tar bilen. Cyklar gör jag aldrig, går hellre än cyklar. Har inget stillasittande jobb utan är på benen mest hela tiden och så blir det ju flera promenader med hundarna varje dag.

annemaria1962
0

här blir det mycket buss. dom går ju nästan utanför husknuten!! Glad så det är ju så bekvämt. men cykla har jag försökt börja med nu. hoppas de ska bli lite mer nu under sommaren åt.m. att gå försöker jag oxå! vi har ju oxå huns så man är ju faktiskt tvungen!! o sambon jobbar ju ändå så pass mycket, så det ansvaret har jag tagit på mig att hunden ska få komma ut.

[peter54]
0

Det varierar men för det mesta på 30 mm titanrör och kolfiber/kevlarfötter Flört

Hemma på jaktmarken åker jag fyrhjuling om jag inte går och ska jag till affären tar jag min flygplansreglageförsedda Volvo.

Cyklar gör jag ibland, men det är lite komplicerat eftersom jag måste använda speciella cykelproteser som är mer eller mindre omöjliga att gå med.

annemaria1962
0

ja, o gå med på jakten..de glömde jag bort!! Skrattande jagar inte själv. men min sambo gör de. o jag tycker om detta med jakt! det är spännande! tillika som man kan ha de trevligt o sitta vid en bras o grilla o ta en kaffe, mellan varven! orkar ju inte om det är längre stunder eller mycket tung terräng. men det finns mycket fina ställen bara här i ekerö, som passat mig perfekt! så där blir de ju ändå motion…

evrekaw
0

Så jag jobbar i grannkommunen måste jag åka bil… Busstiderna och 2 byten gör att om jag ska hinna i tid till jobbet måste jag lämna sonen på fridtids före de öppnar…

Annars cyklar och går jag gärna!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

aggeelin
0

Jag cyklar för det mesta om det är rimligt avstånd och här i stan är det, det. Jag tycker om att röra på mig och det är skönt med frisk  luft. Idag har jag åkt bil, jag har varit och hälsat på sonen, en kompis som jobbade på glasscafé ikväll och sen till min bror där jag lämnade tillbaka en liten vält. Det hade jag inte klarat med cykel…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet