Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 401 ggr
Cristine
0

Persiennernas funktion.

Jag tycker att alla persienner släpper igenom ljuset vilken sort man än köper.Det skulle väl finnas fodrade sådana!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

Men det värsta solljuset slipper man ju. Visst kommer det lite ljus mellan springorna, så vill man ha total mörkläggning kanske man ska ha svarta rullgardiner Cool

aggeelin
0

vi har lila heltäckande rullgardiner, det funkar bra Skrattande. Har haft persienner tidigare och det var mindre bra.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

zabelle
0

Vi hittade mörkbruna persienner, de fungerar ganska bra. Annars kan man ju ha panelgardiner (heter de så?) såna långa längder man kan dra för.

Zabelle   

[GunillaF]
0

Håller med som någon skrev, rullgardiner funkar jättebra. Det finns tom ljusa sånna som gör att det blir mörkt när man drar ner dem.

solblomman47
0

Jag hade gråmelerade persienner i många år som funkade mycket bra.

Men så bytte vi fönster till treglas och då fanns det inte persienner som passade.

Vi blev tvugna att ha rullgardiner i sovrummet har vi gardiner som är behandlade så de släpper inte in ljus och de är fina ljusa.

I allrummet har vi också rullgardiner men de gillar jag inte det var både finare och mera praktiskt med persienner. Blommorna blir väldigt fula när solen ligger på det var lättare med persienner som gick att fälla i läge man ville.

Nu har det tydligen kommit persienner som ska passa få se om vi inhandlar sådana framöver till allrummet.

[GunillaF]
0

Det finns persienner som man kan korta av i sidorna om de är för breda.

Hoppfull
0

Det finns ju mörkläggningsrullgardiner. De gör det helt mörkt även om de är vita.

Jag har alltid behövt väldigt mörkt där jag sovit men efter allt mitt arbete med avslappningsövningar och rensning av känslomässiga blockeringar är jag så mycket lugnare så jag sover gott även om det är lite ljust Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

chik
0

har gardiner i såvrummet som jag bara drar för.

Har persienner i stora rummet,men dom använder vi väldigt lite.Bara om det är något på Tv som vi vill se o solen inte har gått ner.

Lena.P är jag i verkliga livet.

penke
0

¿ Persiennernas funktion är väl så att man kan spionera på grannarna på ett diskret o "osynligt" sätt ? *skratt*

ögonbindel eller mörkläggningsrullgardiner finns om du vill sova i kolmörker,både enfärgare o med mönster o motiv..

jag gillar att persiennerna släpper igenom ..lagom med ljus,speciellt när solem skiner ,det ger mig både hopp o ibland lust att lämna sängen.. *ler*

penke

Cristine
0

Jag visste inte att det finns mörkläggningsrullgardiner. Jag har tre fönster på rad där jag ligger och skulle åtminstonde behöva en sådan där jag har huvudkudden!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Vi hade mörka träpersienner i hela huset förut men jag avskyr persienner så dessa åkte ut. Numera har vi endast rullgardin i sovrummet bara för att solen sommartid tittar in vid 4-5 tiden på morgonen. Hela vintern använder vi dock inte rullgardinerna.

/Maria