Jordpojkar
jag läste en notis i veckan,som berättade att nu när jordjubbar o smultron är "samma frukt",det är bara naturlig odling/ympning(?) som delat upp dem..
när de stora heter jordgubbar
borde då inte de små heta jordpojkar ? :- )
svenska jord..gubbar har de sålt härom sedan nå´n vecka,har lyckats stå emot hittills (varför vet jag inte) så det blir blåbär till Klings/glassen..och hallon,är fortfarandeinyte klar med förra årets skörd :- )
penke

Hahaha, jordmän kanske? Eller jordynglingar…. jordkillar…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jordgubbar är gott!!!
Jag har inte köpt några ännu. Jag tycker att de är alldeles för dyra ännu. Men de blir snart billigare och då blir det frossa!
Häromkring kallar äldre människor jordgubbar för jordbär. Jag har smultronplantor både här och där på tomten. Det är så härligt att få gå omkring och plocka. :-))

Näe, de små tidigare då kallade "smultron" borde rimligtvis heta nåt feminint!
Gubbar och pojkar för hela slanten, näe vi får väl ändå samsas?…
Shar
Jordgubbar muns säger jag bara!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
# 4 Smulgummor! Flickbär eller småstumpor.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
..Jordgummor,,kanske kan missuppfattas… (?)
men,är inte redan smultron ..flickigt isig,smaka på ordet ?
jag längtar efter några soliga dagar,så de mogar på,blir så där underbart söta.. *suck*
"torget" är ok,tills de mognar utanför.. det är så …obeskrivligt att kunna ta en sen frukost(bara det!) så solen hinner smeka dem en stund,plocka några till frukosten ute i solen..
DET är Livskvalitet 
penke
Nja samma frukt vet jag inte om man kan säga. Jordgubben är skapad genom hybridisering av tre olika arter av smultron.