Mors Dag 31 Maj
Hur firar ni morsdag?
Firar ni över huvudtaget?
Neh det har vi aldrig gjort i min familj. Men jag ska försöka ta mig tid att besöka min mors grav då det är hennes födelsedag några dagar senare… men det har ju inget med mors dag att göra.
Barnen brukar komma ändå på helgerna, inget vi bryr oss i. Jag vill inte ha några presenter.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vi har aldrig firat morsdag med presenter, men när sonen var liten brukade han bjuda på egenhändigt komponerad "frukost" som kunde bestå av de märkligaste saker. Man tuggade snällt i sig det i alla fall. Vid ett tillfälle hade han som 7 åring sparat veckopeng och gått iväg till affären och köpt en mugg med texten " Väldens bästa mamma" och den har jag fortfarande som min frukostmugg. (sonen är idag 30 år)
Zabelle
Jag tar med barnen till blomsteraffären och så får de välja vilken blomma de vill för att ge mamma på mors dag. Sedan kompletterar jag med en röd ros från mig också 
Nä inget direkt firande, men jag hoppas på en god fika tillsammans med min mamma och sen ska hon få ett litet fint kort :-)

Njae, ofta får jag en liten present men det är oxå allt. Min egen mamma bor långt bort och vår relation är ganska sval. Jag brukar ringa och gratta eller skicka ett kort. Fast i år är hon på bröllop så jag tror att jag struntar i det helt.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Det blir att sätta en ros på graven/ kram Spanaren
Vi har alltid firat mor-och farsdagar ända sedan jag var liten. Jag tycker att det är en trevlig tradition.
Eftersom mina barn med familer kommer till mig på Söndag så åker jag till min lilla mamma på Lördag och firar henne då. Jag har varit och köpt och ska fylla en korg med allehanda naturprodukter.
Torkad KarlJohansvamp, Marmelader, Glassdressingar , Honung och Skorpor som är med hallon och vaniljsmak! Mums. 

Vi firar men inte med presenter.
Min mamma och svärmor kommer hem till oss och så fikar vi tillsammans. 
Shar
Grattis på morsdag alla mammor!
Grattis till dej Gunilla!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag är bjuden till min älskade dotter på mat!
Grattis på er alla goa mammor! 
Snart är tårtan klar…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Jag tog med mig vovven, lite bilträning, och köpte en blomma som jag for med till min mamma.
Själv är jag uppenbart bortglömd… Men det gör inget… Tycker inte barnen ska slösa sina fickpengar på mig…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."