Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 590 ggr
Cristine
0

God morgon20 maj.

Ja då ska man iväg till läkaren då för prover. Det är bra att de går igenom en ordentligt för att  mota Olle i grind som det heter. Jag kanske behöver lite järn och magnesium. Det får vi se.

Ha en härlig dag.wildflowers064.jpg picture by nadesch

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Spanaren]
0

Njut av dagen och ta dagen som den kommer för i morgon kan det vara försent!

Åker till torpet på eftermiddagen och är hemma på söndag eftermiddag igen.

/kram Spanaren

Ps Lite skavanker har kroppen alltid men med rätta medel så … om inte annat så har vi en massa av glädje

Mammi
0

Gomorron på er alla raringar!Glad

Lycka till hos farbror doktorn Cris! Håller med om att det är bra att få en genomgång då och då med prover och sånt.

Spanaren ha en superskön torphelg! Vi får hoppas vädret blir Cool!!

Själv händer inte så mycket mer än att fortsätta packa och greja på. Ska i väg och kolla på perkulator, micro och lite annat som behövs till hemmet.

Kram: Mammi

aggeelin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Solen skiner - härligt! Har fortfarande en massa tentor kvar så jag blir inne och rättar idag och troligen på fredag. Jag har en sorts rabatt som vi håller på att plantera i och jag har sån lust att fortsätta där Kyss - jag ska plantera en gul ros och lite mer och sen ska det vara en gång in till trädet.

Bilden är mörk och det är en hel del som fattas men visar lite hur det ser ut. Sen ska det bli lite buskar mellan husen på bilden så att det blir som en innergård här, jag tror att det blir jättetrevligt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Ha en härlig helg Spanaren.GladCool

Du får en spännande helg Mammi med alla nya inköp…som julafton ungefär. Nu har du inte så många dagar kvar till flytten.

Kramar

Mammi
0

Jag tror att det blir andra veckan i juni jag kan börja flytta in. Den håller på att renoveras nu med färg och tapeter, så än får jag vänta någon vecka, men snart så drar Mammi iväg till sin lilla lya!

[GunillaF]
0

God morgon!

Det ser ut att spricka upp på himlavalvet idag! Det blir kanske bra resväder.

Mammi, säg till om du vill ha flytthjälp. Jag kommer på studs!Glad

Mammi
0

Tack Gunilla! I,m calling!Skrattande

chik
0

God Morgon!

Cristine! Vad bra, med en genom gång av kroppen..

Spanaren, Ha en gätte trevlig helg. Jag skall dansa soldansen för er.

O alla ni andra. Ha det så bra ni bara kan..

N.Halland regn o pytte lite sol. O jag fortsätter kampen mot ogräset. O det är inte jag som vinner denna tävling. Om jag inte tar till falska grejer.-så som att asfaltera..Det gör jag, när jag vinner mina 5mille.

Ha en bra dag. Önskar jag. Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Spanaren]
0

Tack vänner och tack för soldansen chik Flört

Lilla julafton en helg i slutet av maj det är inte dåligt det Mammi

Krama om barnbarnet GunillaF

Vilken underbar plantering # 3!

aggeelin
0

#9 Tack, jag jobbar på att göra klart den. Det ska bli en bänk under trädet och vita stenar under bänken och en gång av stenar in dit. Ser fram emot att det blir klart… Skrattande

[Spanaren]
0

aggeelin Glöm inte det porlande vattnet där bland all din grönska och dina fina stenar. Där får du ditt eget tempels skönhet med allt vad du vill finna i din egen harmoni :-)

Fialotta2
0

Här är det änså länge sol. Det håller på bli höga stackmoln. Bara det inte blir åska.

Om en timme ska jag åka till sjukgymnasten. Hon ska kolla om jag har skött träningen. Troligast får jag nya övningar också. Jag vill få lite mera muskler som stöd för min svaga rygg.

Ha det så gott idag.

Mads
0

Solen skiner i Skåne och det ser ut att bli en fin dag. Efter att ha burit omkring på min "lilla" gosse på omkring 15 kilo inatt när han inte kunde sova är jag lite trött och försöker bota det med kaffe. Vid lunch går vi och hämtar lillfisens kusin på dagis och sen är det bus som gäller hela dagen.

Kramar till er alla

Amor Vincit Omnia

SleepingFox
0

Morrn.

Här är det grått. Men inget regn än i vart fall…

aggeelin
0

#11 - jag jobbar på det… hmmm det heter kanske jag försöker övertala sambon att det vore fint… borde kunna lyckas Tungan ute

evrekaw
0

God morgon alla underbara! (det är ni alla på ert vis)

Har ledigt fram tills måndag… Här är soldis och mild värme… Ska avnjuta dagen i min hammock med "A course in miracles" En fantastisk bok… Man får ta ett kapitel i taget… Kommer inte att hinna läsa ut den under lånetiden från biblioteket… får köpa en… Men jag läser så långt jag hinner…

Är fortfarande uppe bland molnen i lyckan över att åter igen ha en Fralla i mitt liv… Denna underbara hundras som har så stor personlighet i en så liten kropp… Man tränas i ödmjukhet vill jag lova… Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

bettin65
0

godförmiddag alla

sol i skåne

Hoppas att alla mår bra …………

ha en fin dag……….

evrekaw
0

#17 Kunde inte må bättre… Kaffe, snus och en valp i mitt knä… Vad kan man mer begära?

zabelle
0

#18 Åhhh va mysigt, en Fralla!! Underbar "stor" hund i lagom förpackning!! Bara lite lite avundsjuk ;o)

Om vi någonsin kommer att skaffa fler hundar önskar jag mig en egen lite "fralla"

Zabelle   

evrekaw
0

#19 Jo, detta är en dröm som gått i uppfyllelse… Mina föräldrar har alltid haft en Fralla och jag har själv haft en… Men efter drygt fyra år utan en i mitt liv så…

Nu är hon här - ett hål i mitt hjärta är lagat… Tänk att en sådan liten varelse kan ge så mycket… Helt fantastiskt!

[MargaretaA]
0

God eftermiddag vänner!

Idag har jag varit in till "stan" och köpt färg och grejjer. Tyvärr kommer jag inte att ha så mycket tid vid datorn på dagarna nu över helgen eftersom det är så mycket att göra. Gråter

Men jag kommer in på kvällarna och tittar till er och kollar läget Flört

Ha en trevlig långhelg alla och hoppas att ni har bättre väder än mig just - här regnar det. Men det skulle visst klarna upp framåt kvällen…

evrekaw
0

Det var den solen…

Nu mullrar åskan dovt… Får skynda mig ut och rädda tvätten som nog borde vara torr vid det här laget…

Farwuq
0

God kväll.

Åska? Det hade vi här i natt, kring 03:00 - 04:00, jag gillar åska - bara jag slipper trava till jobbet i regnet.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

evrekaw
0

#23 Ja visst är det mysigt!!! Varför är så många rädda för åskan? Det är ju stämmingsfullt, naturens magi… Ett konstverk i skyn… Helt fantstiskt att skåda och lyssna på…Skrattande

aggeelin
0

#24 Åska är mysigt har jag alltid tyckt, tänk att sitta inne när det dundrar eller sitta ute och se på skådespelet Cool

Cristine
0

Här har det åskat och nu regnar det. Bra för trädgården.Flört

evrekaw
0

#26 Jäpp, man slipper ut med slang och vattenkanna… Glad

aggeelin
0

Vi väntar också på regn, tror att det vi satt gärna vill ha lite dusch Skrattande

evrekaw
0

#28 Tja det verkar som det började söderöver och rör sig norröver… Så vem vet - kanske alla får en välbehövlig rotblötare.. Flört

aggeelin
0

Regn regn regn var ska vi få hägn - jag vet att jag blir trött på regn efter en halv dag… jag fryser… älskar värme tyvärr…

bettin65
0

# 18 skönt att höra att du mår bra tycker om lkaffe och hundar men inte snus slutade röka för Snart 2 år sen så jag håller mig borta från allt vad nikotin heter………..Glad

hoppas att det funkar bra med din nya valp……

evrekaw
0

#31 He, he.. har också slutat röka… Inte snusa dock… Har gått från kedjerökande sunsare till minimalt snusande… Tar en efter frukost, en ny efter lunch och den sista efter middagen.

Det händer att jag tar en fjärde på kvällen framför tv:n… Så jag tycker själv att jag gjort det väldigt bra..Flört

chik
0

Betinna!! vad bra att du har kunnat sluta..jag slutar varje dag..Men jag är en trög en..Men jag tycker det är så roligt när någon har lyckats..

Lena.P är jag i verkliga livet.

bettin65
0

Ja det är skönt efter 20 år att sluta, men jag var nästan tvungen hostade nästan hela nätterna.

På väg att få både bronkit och kol…..

Gick upp 15 kilo på köpet redan ganska överviktig så det var katastrof men har gott ner 11 av dom går trögt men ner går det…………Glad

Inte är det lätt alltid kämpa på   evrekaaw Jätte bra om du kan hålla dig till 3 doser per dag kanske du snart kan lägga av med dom också om du nu vill förstås Flört

[peter54]
0

Jag har aldrig rökt eller använt någon annan tobaksprodukt, men jag hörde för en tid sedan av en "rökpsykolog" att man inte ska säga "sluta röka" eftersom ordet "röka" direkt väcker njutningscentrum i hjärnan och då får motsatt effekt. Hon menade att man istället ska använda sig av uttrycket "andas fritt" där R-ordet inte finns med.

Cristine
0

Det ligger något i det.

[peter54]
0

Det finns såna här fortfarande där solen inte kommer åt.

Cristine
0

De är så ljuvliga, jag har fullt i min trädgård.