Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 896 ggr
Cristine
0

God morgon 5 Maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det väl vår i hela Sverige hoppas jag. Här ska buskarna till att slå ut och jag har gräsmattan full av vitsippor och skogen av blå.

Ha en underbar dag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

solblomman47
0

God morgon alla!

Vist är det härligt Cristine att vi också fått vår.

Jag har sovit som en stock men det är nog min smärt medicin som gör att jag blir så trött. Känner mig lite bättre men stel i nacke och bröstrygg går som jag skulle ha ett spett i ryggen=)

Nu ska jag ta en kopp kaffe och en liten macka så jag kan ta min medicin.Ska se hur det går att läsa tidningen idag.

Det blir nog mest vila för min del idag också.Kanske en liten promis till parkeringen för att se hur det går .

Önskar er alla en härlig dag.

kram/kerstin

[MargaretaA]
0

God morgon!

ja nog är det vår alltid. Solen skiner just nu, men det ser lite osäkert ut ändå.

Jag kommer att använda även denna dag till att försöka kurera min förkylning, så det blir inte många knop här.

Han en bra dag alla!

signemo
0

Gomorron på Er.

Här har det kommit ett välbehövligt regn. Visst det ser grått ut ute.

Skall alldeles strax åka iväg och jobba. Är lång dag idag. Skulle varit mer lagom att sluta vid middag.  Men men. så är det.

Hoppas Ni som är krassliga  mår bättre idag och kryar på Er.

Ha en fin dag allesamman

Var rädda om varandra

Cristine
0

Jag tycker sååsynd om mina sjuklingar, jag skickar healing till er båda om ni vill så det går lite fortare att bli frisk. Lite kaffe gör nog att ni mår bättre också. Lite mulet är det här men jag tror solen har sina chanser. Rådjuren är ute och betar för fullt.

[MargaretaA]
0

Ja tack Cristine!

Kaffe och limpmacka har jag redan petat i mig, men du får hemskt gärna skicka lite healing. Glad

chik
0

God Morgon på er!

N.halland är som Signemo skriver regnit, men vi behöver det.

Ja sänd hjälp till sjuklingarna Cristina, det behöver dom…Själv så gör jag som vanligt så lite som möjligt. O även det är en konst i sig…

Lena.P är jag i verkliga livet.

solblomman47
0

Ja tack Cristine healing behövs här.

[GunillaF]
0

God morgon!

Här är det molnigt idag (ute alltså)!

Jag jobbar som vanligt och jag har börjat nedräkninhen till semesternGlad

Krya på er sjuklingar! Jag skickar varma tankar!Flört

Cristine
0

Jag skickar till er båda ! Kl 8.30  när dottern gått till jobbet och det är lugnt här så börjar jag  med Kerstin och kl 8.45 kan du sätta dej ned Maggan.

solblomman47
0

Tack Cristine!

[MargaretaA]
0

Tack Cristine! Kyss

Hur länge ska man sitta?

Mammi
0

Gomorron kära vänner!Glad

Sitter och tittar ut på omgivningen här utanför som jag snart ska flytta ifrån och det känns så sorgligt alltsammans. Det är så vackert här med havet bara nån meter från huset och med all vegitation runt omkring, så ni anar inte. Tanken på att jag snart kommer att sitta i en lägenhet intill stan känns väldigt avlägsen just nu…Nej, nu måste jag försöka tänka positivt igen: Det blir bra det här! 

Gunilla när är det vi ska åka…? Hur mycket mer ryms det i ditt handbagage mer än en Mammi och den tandborste jag tänker ta med mig? Flört

Ha en bra dag alla och krya på er alla ni som känner er krassliga!

Kram: Mammi

[GunillaF]
0

#12 Mammi, passet och kreditkortet rymms. Tandborsten kan du lämna hemma. Vi köper dig en ny när vi kommer fram!Flört

Mammi
0

Oki! Jag börjar "packa" nu? När åker vi?Cool

[GunillaF]
0

På Torsdag Flört

Mammi
0

Perfekt! Jag börjar gå mot Junsele nu så jag hinner fram i tid. Jag har ju inte så mycket packning så det ska nog gå bra!Tungan ute

[GunillaF]
0

Lifta med nån timmerbil vetja….Flört

Mammi
0

Ja, eller grisbil´n!Flört

[GunillaF]
0

Hahaha. Jag trodde dom slutat köra! Tungan ute Eller kanske det var mjölkbilen!Obestämd

chik
0

Maggan!!Du skall sitta tills du är frisk…Tyst

Mammi!!!

Jag vet inte vad jag skall säga. Men försök att tänka positivt o att i stan kan man träffa många konstiga mäniskor, o bara det kan ju ha sin charm.

Mammi
0

Tack Chik, jag kämpar tappert på med mitt positiva tänkande och mellan varven går det faktiskt riktigt bra trots allt!Glad

Gunilla, vette rackarn hur det är med det där, men blir det riktigt kris får jag väl ringa blåbuss´n!Flört

[Spanaren]
0

Tjena moss :-)

Visst ska vi tacka för varje dag vi får till skänks. Vi ska tacka för att vi kan prata, gå och bara vara. Njuta av varje sekund oavsett om vi är på landet eller i staden. En oas finns det alltid att finna och om det inte skulle göra det, så får vi göra oss vår egen oas Flört

/kram Spanaren

[GunillaF]
0

#21 Eller mig!Tungan uteJag har dygnetruntjour!

Mammi
0

Heeej min kära Spanare! Kyss Det har du så rätt i!

[Spanaren]
0

Visst har jag Flört Tänk på alla som önskar ut och inte kommer ut och inte får hjälp av kommunen och så vidare …

Mammi
0

Jo, hugaligen det finns mycket som är sorgligt här i livet och jag vet att jag absolut inte ska klaga, fy på mig! Jag är ju rel. frisk och kry, om än lite ringrostig kanske…Flört

[Spanaren]
0

Skrattande

Cristine
0

Maggan jag såg inte ditt inlägg,det brukar ta emellan 10-15 minuter. Det bästa är ju att sitta a de 15 minuterna ut. Jag vet inte i förväg hur lång tid det tar för det är olika för hur sjuk man är.

Det kommer ner ett violett ljus på slutet ..då vet jag att jag är färdig.

Cristine
0

Mammi jag förstår din tristess men du har ju bil och nära till havet ändå. Men man måste se frammåt. Jag har fyttat från många underbara ställen.

[MargaretaA]
0

okej Cristine

jag har aldrig blivit healad förut så jag vet inte hur man tar emot. Jag blev varm och avslappnad och lyckades somna en stund. Annars brukar jag ha svårt att sova när jag är förkyld. Kanske var det healingen Glad

Cristine
0

Japp det var det!Flört

Eftersom det tar en kvart för mej varje gång jag vill gå till en tråd och sedan inte kan rolla trådarna, så väljer jag att gå ut och bränna ris.

solblomman47
0

Tack Cristine jag somnade och har nyss vaknat. 

Gunilla med väninnor ha en härlig resa med mycket roligt som ni kan ta med hem och suga på länge.

Mammi det kommer att bli bra i stan också ta bilen och far ut till havet och skogen.

Maggan hopas att din förkylning släpper snart.

Chik jag tar det bara lungt det ska du veta inga onödiga saker görs nu.

Spanaren kul att se dig igen.

Signemo hoppas att din dag på arbetet blir bra.

Jag hoppas att jag inte glömt nån men jag är lite mer virrig än vanligt.

Ha en bra fortsättning av dagen.

Kramis mina väner.Kyss

[MargaretaA]
0

ja tack Cristine!

Det var skönt att få sova en stund Glad

Mammi
0

Jag har ingen bil längre…Gråter

[GunillaF]
0

#34 Mister du en så står där tusen åter!

Mammi
0

Pratar vi bilar eller män…ObestämdFlört

nicke56
0

Hej på er allihopa! Här i Norrland så har det regnat lite på förmiddan, det blev en annan luft , friskt och härligt. Ha en riktig härlig Tisdag Glad

[GunillaF]
0

#32 Solis! Du kan alltid lita på att jag gör mitt bästa i sånna sammanhang!Tungan ute

[Spanaren]
0

Tack för det Solblomman och hoppas att du och Maggan blir bättre plus alla andra som inte känner sig i form idag/ kram Spanaren

chik
0

DubbeltFlört

chik
0

En liten bild från min lilla promenad.

Solblommam,Tack.

Gunilla. Jag hoppas att vi får raport på din utlands färd.

Nicke. Vist är det en härlig lukt efter regn.Ha de gött.

Mammi..det fins både gamla bilar o karlslokar…bara man letar..

bettin65
0

Goförmiddag alla

Många sjuka verkar det som hoppas att alla kryar på sig

I dag fortfarande mulet och regn, men behövs,

har städat hela huset (Renat ………det från topp till tå).

[Spanaren]
0

Det luktar friskt av vårregn hos chik och rent hus hos bettin65 Flört

Ps Fin bild chik

bettin65
0

Ja det gör det……………Skrattande o glad e jag………# 43

såpa och lite rökelse

[Spanaren]
0

Mmm rökelse som lutkar så gott #44

SleepingFox
0

God eftermiddag.

Idag sov jag länge, riktigt riktigt länge och kan inte förstå var all den sömnen kom ifrån. Konstigt.

Vaknade i vart fall av att telefonen ringde och så åkte jag på nytt taxiuppdrag. Fick en kopp kaffe och en liten snackestund som tack. Alltid trevligt.

Här är det molnigt och ramlar ner en och annan droppe men inte nog för att jag skulle vilja kalla det för regn. Dagens pyssel består av städning och sen jobbet ikväll förståss.

evrekaw
0

God Eftermiddag alla!

Har donat i duggregnet… Fått ner solrosorna - älskar stora höga solrosor mot väggen… Sedan har jag hämtat det otympliga paketet med min nya hammock.

I övrigt har jag försökt läsa lite, har beställt en massa böcker, men är lite för rastlös för läsning. Det går bara i korta stunder i dag..

Mest har jag nog bott i tvättstugan… Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."