Tråkig kvinna/man!
Vad är det som tråkar ut er hos en kvinna/man?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hos män är det självupptagna män, när de tuppar sig och måste vara arroganta och nonchalanta… eller när de utmålar sig som offer och låtsats hamna i situationer de själva försatt sig i, heltrist!
Kvinnor är när de bara pratar utseende, bantning, bakning, och hemmapyssel osv… inga tankar kring politik och samhällsmedvetenhet… dötrist!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag blir uttråkad an människor som inte kan stå för sina åsikter, falskhet, skryt och skrävel!
intressanta människor har förmågan att få kontakt med den de pratar med eller till. Inlevelse gällande ämnet de håller på med och en förmåga att få ut den känslan till den som hör på. Då spelar det ingen roll vad det handlar om för ämne, jag kan bli trollbunden ändå.
Motsatsen är alltså någon som inte kan få kontakt med varken sin egen inre känsla eller "publiken" (samtalspartnern). Då kan ämnet vara hur intressant det vill men jag kan inte för mitt liv hålla intresset uppe för själva diskussionen.
Fullständigt tråkigt är självupptagna människor som inte ens gör ett försök till att ta in någon annans åsikt.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hos män så är det tomt skryt och försöken att imponera på sin omgivning för att dölja den inre osäkerheten.
hos kvinnor så är det martyrerna och "det är så synd om mig" typerna.
När jag var småbarnsmamma var jag dödsless på alla andra i samma fas - det gick liksom inte att prata nåt annat än barn med dem.
Sen har vi moralisterna av båda könen - det finns inget tråkigare och osexigare än dessa moraltanter och farbröder som gärna öppet inför alla, talar om för exempelvis trätande hur de "egentligen" borde uppföra sig.
Far och flyg säger jag till dem blöta filtarna 
Maggan!!Där tog du orden ur munen på mig.
Tänk att jag alltid skall krågla till det när jag skriver..
När man kan skriva så lätt som åvan. Så Tack Maggan.Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
alla är väl tråkiga ibland,förhoppningsvis
annars blir man ju SÅ avundsjuk på dem….
..tråkig eller dålig egenskap..(?) iofs kan det vara ..bra med fantasilösa o enkelspåriga mäniskor också,ibland,de ..behövs oxå,men i längden är det lättare att leva med de som det rör på sig både i skallen o i benen,som är intresserade,nyfikna,flexibla,som har egna åsikter,som har vyer,har sett ..liiite längre bort än tånaglarna
de är ju oxå en utmaning,men det är kanske grejen.. *ler*
penke
(händelsevis skrev jag det mesta baklänges nu,ser ljuset beklagar inte mörkret,typ…)
(händelsevis skrev jag det mesta baklänges nu,ser ljuset beklagar inte mörkret,typ…)
oops- moralistvarning penke! 
i den här tråden uppmanas vi att berätta om vad vi tycker är dåligt.
Det är bara att vi startar en annan tråd om vad vi tycker är bra sedan - även om sånt inte leder inte till samma viktiga självrannsakan hos läsarna

Gnälliga människor som pratar om sina sjukdomar hela tiden, det är ok en liten stund . Negativa människor, offer människor som bara ser det negativa. Fanatiska människor
Jag blir uttråkad att självupptagna människor och de som värjer sig och inte har någon egen åsikt alls, oärliga människor är heller inte så kul.
" Var nära naturen - var när dig själv "

#9 Heheheh, där får jag ju instämma… en f.d. väninna till mig gjorde aldrig annat… det var jobbet, det var ekonomin, det var förhållandet, det var föräldraskapet, hennes egen paranojja kring sjukdomar, det var grannar och det var annan släkt…
Till saken hör att hon är en av de i min omgivning som har det och har haft det allra bästa på alla tänkbara plan… så det var i stort sett rent gnäll utan grund!
Idag umgås vi inte längre!
#11 Kanske just därför hon gnällde, hon hade det för bra helt enkelt. Det tror jag inte är så bra alla gånger 

#12 Ja, jag tänkte ofta så då… men jag vet inte, kanske mådde hon dåligt inuti och kunde inte hitta något annat sätt att få ut det på.
#13 Det är sant som du säger, en människa som mår bra inombords har nog inget behov av att " gnälla "
Det är säkert tufft för många som mår dåligt psykiskt.
Vi får vara tacksamma när vi mår bra! 

#14 Precis!

Fåfänga är urtrist. Även detta, som vi nog alla gör emellanåt, att man talar om vad som är fel hos andra utan en tanke på att rannsaka oss själva. Utfrysning av oliktänkande är trist, ett fenomen både män och kvinnor står för. Att inte respektera andras åsikter är usch och fy. Att försöka tysta de som har "obekväma" åsikter är hårresande trist. För hur det än är…….vem har sagt att just mina åsikter är bäst
.

En och samma sak - oavsett om det är kvinnor eller män…
Ytlighet… De som bara kan prata väder, vind, mode, sport… Allt som är av betydesle och som går in på något personligt undviks.. Detta är det värsta jag vet!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#17 Åh jag håller med, urtrist!
…wow,anklagad för att HA moral !! 
..nästan lika illa som att besväras av en fast karraktär.. 
men,jag jobbar på det.
(jag blev lite fundersam på om jag är skrytsam(tomt eller fullt)? eller uppfattas så? hur jag ska svara dig mera .. *skratt* nu börjar det låta självupptaget..suck :- )
äh,den som vill får läsa mitt #7 inlägg baklänges o/e med ett inte före detmesta..
penke
haha ta det för vad det är penke - en lite lätt provokation bara 
sedan är det en milsvid skillnad mellan att ha en egen personlig moral och leva efter den, eller att vara en moralist som pekar finger åt andra
..ånej,nu driver hon med mig 
det har du rätt i,det är skillnad på att ha en (egen)moral o leva efter den, och att bara peka ut andras brist på moral.
men,just när någon pekar (bokstavligt) o "hytter" med fingret,då kan man stanna upp dem o be dem titta på fingret..- titta nu,o räkna hur många är riktade framåt..*viskar* En,och hur många pekar bakåt mot dig själv…*viskar* tre…
(¿ vart riktar du egentligen anklagelsen ?)
det där har jag enbart,absolut bara LÄST mig till..inte alls på långa vägar blivit avslöjad med själv..eller hur det nu var,glömt är ..
penke
Den är bra penke 
En man som bara läser tidning och ser på sport och inget annat måste var ett elände för en kvinna. Tur att min man inte är så 

Jag tänker såhär, mina nära och kära blir inte roligare än vad jag är….
Ge och ta, om maken är låg, försöker jag rycka upp honom men ibland är det skönt att vara lite tråkig…