Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 614 ggr
Shar
0

Musik <3

Åh, musik, underbart!

Min favorit just nu är Caroline af Ugglas skiva, underbar.

Vilken är er favorit?

[KinaSylejmani]
0

Musik, det är bara så underbart!

Musik är som är bränsle för mig, jag skulle inte kunna leva utan musik.

Jag skall erkänna att när jag hörde Caroline af Ugglas låt "Snälla snälla" första gången tänkte jag "vilken hemsk (trams)låt". Men jag skall ärligt erkänna att jag tycker den växte ju fler gånger som jag hörde den. Nu tycker jag faktiskt den är bra. Vissa låtar måste man höra flera gånger innan de går in, andra låtar är bra första gångerna men sedan faller de, så att säga. Sen finns det låtar som bara har "det" och som håller i tid och evighet.

blombuketten
0

Jag gillade Carolins låt på en gång. Så härligt udda och en sån vacker text.

Cristine
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag gillar inte Ugglas något vidare,då föredrar jag dessa killar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

blombuketten
0

#3. För bildsköna och skönsjungande för min smak. Lite rasp i rösten ska det vara Glad.

[Pirkkolino]
0

Jag gillar inte heller "snälla snälla", men EMD är min smak…ordentligt.Skrattande

blombuketten
0

Dessa killar gillade jag också. Så duktiga. De ska ju vara förband till Deep Purple i sommar, det är grejer det.

[peter54]
0

En av mina favoriter är duetten ur Pärlfiskarna med Jussi Björling. En annan är Metallicas "Nothing else matters". Av melodifestivalbidragen var Malena Ernmans och Sarah Dawn Finers bidrag mina favoriter - klass helt enkelt.

cillaj
0

Jag gillar allt utom Dansbandsmusik, det klarar jag bara inte av, för tillfället lyssnar jag mest på Hårdrock, är väldigt bra att promenera till, man får upp en bra puls på det.

Sen e man ju född på det ljuva 60-talet och uppvuxen med Rocken i sig. sitter liksom i blodet numer.

blombuketten
0

#8. Precis, där satt du pricken över i´et.

cillaj
0

Tack för den blombuketten, visst e det fint.

Mammi
0

Håller med! Hårdrock de e grejer de!Cool

cillaj
0

ASG, du e för skön du Mammi.

Kram på dig.

[KinaSylejmani]
0

Denna låt är bra.

Mammi
0

Kram på dej själv Cillaj!

[KinaSylejmani]
0

#11. Är det Livskvalitets egen orkester? Flört

[peter54]
0

Ja det gillar jag också, fast det måste vara god kvalitet ändå, ingen sån där fåntrattrock som Europe till exempel. Queen är en favorit, Deep Purple likaså och Pink Floyd, Beatles, De gamla Elvislåtarna, Buddy Holly, Fats Domino.

cillaj
0

Jag lyssnar mycke på Bandit Rock på radion, måste säga att de nya Hårdrocksbanden faktiskt är väldigt bra.

Mammi
0

Jajjamensan Kina! Det är jag som dansar! Vilka är ni? :-))

[KinaSylejmani]
0

Ja, jag är den som spelar trummor… :-)

cillaj
0

Jag gillar ju gitarrer, så jag kör på den.

Mammi
0

Jädrar vad du är flink i fingrarna Kina! :-))

Jag gillar oxå Beatles, Pink floyd och Deep purple! För att inte tala om Black Sabbath när Ozzy var med!! Det va tajder de!

Mammi
0

Perfekt Cillaj! Nu fattas det bara en på bas och en som sjunger….

[KinaSylejmani]
0

#21. visst är jag! :-)) Flinka fingrar är min melodi. :-)

[peter54]
0

Ja, jag håller med, Black sabbath under deras första tio år var kanon. Kom att tänka på Uriah Heep också, fast bara under tiden med David Byron som sångare. Demons and wizards var en favvoplatta.

blombuketten
0

#16. Fast jag anser inte Europe vara ett "fåntrattsband" utan kvalitét. Det är oerhört musikaliska grabbar i det gänget.

Själv tillhör jag den årgången som växte upp med Black Sabbath, Pink Floyd, Deep Purple med flera.

Mammi
0

Samma här blombukett!

[KinaSylejmani]
0

#25. Inte för att Europe var mina idoler (såna har jag inte) men jag håller med dig. De var begåvade och med kvalité.

Jag skulle inte komma mig för att kalla ngt band eller artist för "fåntrattsband" eller "fåntrattsartist".

Detta med musiksmak och kvalitét, det är ju från individ till individ.

Sen kan man ju gilla en låt utan att vara ett fan till en viss grupp eller artist.

blombuketten
0

Här är en annan kille som, för mig, är otroligt bra…..

[peter54]
0

Det gjorde jag inte heller, jag sa fåntrattsrock och med det menade jag inte heller att de inte kunde spela musik. Istället menar jag en sorts rockmusik typ Gary Glitter, Slade, Status Quo osv med lite glassig rock som åtminstone inte faller mig på läppen.

Jag avsåg absolut inte att slå ner på något annat än att min musiksmak inte omfattar dem. Visst, jag håller med om att band som annars inte producerar något jag gillar, mycket väl kan ha en låt som jag tycker är bra. Ett sånt band är Bon Jovi, jag gillar dem inte och tycker att de fokuserar mest på att få bröderna att se så gulliga ut som möjligt, men … rätt som det är kommer de med en bra låt och jag gillar deras "It's my life".

Shar
0

Personligen gillar jag inte pojkband…

Gillar bäst när artisten har både skrivit och gjort musiken, blir mer känsla då…

blombuketten
0

#29. Ja, Bon Jovi har jag samma känsla för som du.

#30. Då kanske du gillar en sådan som Leonard Cohen som ju skriver sina låtar själv. Egentligen är det poesi han skriver och mycket fin sådan.

Cristine
0

#7 Ahhh Metallica, nu pratar vi musik.:=)

Cristine
0

Nej jag gillar inte pop, men efter Malena tyckte jag de var bäst i m.festivalen alltså. Nej jag lyssnar bara på hårdrock hemma som Ozzy, Pink floyd,Led Zeppelin, Kiss någon låt av Adcd och många fler som Nightwish t.ex .Sedan kommer opera och Karunesh.

Shar
0

Leonard Cohen är helt underbar, tycker jag

cillaj
0

Mmm Metallica är en absolut favis just nu, älskar tyngden och hans enormt häftiga röst.

Mammzing
0

Just nu Vivaldi och annat klassiskt. Livet är lite tungt just nu så jag rensar hjärnan rätt mycket med klassiskt.