Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 595 ggr
Farwuq
0

God morgon 8:e april

God morgon Lk. idag är det dymmelonsdagen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Cristine
0

God morgon! Nu ser jag att jag måste läsa Gunillas tråd på en gång.

Ha en bra dag.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

God Morgon!

Å´snöge´!  (Junselemål)

Snön bara vräker ner här idag! Jag hoppas det blir bättre i morgon när jag ska ut på min årliga resetripp!

Ha en bra dag!                        

Farwuq
0

Snö?!

Det var ett bra tag sedan.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

SleepingFox
0

Morrn!!! Jäktad räv tittar in. Jag borde egentligen packa nu men det är trevligare att sitta här. ;)

Nu skall jag in i kanslitråden med ett nytt ordspråk.

På edra platser!

Klara!

Färdiga!

GÅ!

Mammi
0

Gomorron kära vänner!Glad

Sitter här och tittar ut genom fönstret där snön vräker ner igen,suck!

Vovven blev jätteglad när hon såg all snö och sprang nyss omkring här ute och försökte fånga flingorna i munnen. Bra att nån tycker det är kul i allafall!Skrattande

Igår va jag som jag berättade om på stresshantering som vårdcentralen anordnat. Vi var 7 st  stressade människor + ledare som satt i ring och stirrade på varsitt russin. Jag kände mig som en deltagare ur en Noreen film eller nåt sånt!Foten i munnen

Nä, utan skämt så tror jag det kommer att bli bra det här, för det handlar ju om sk mindfulness,medveten närvaro, att kunna leva i nuet utan att bekymra sig så mycket över gårdag eller morgondag, och det behöver jag lära mig mycket mer om, och främst börja praktisera mig av.

Nu är det så här att jag kan faktiskt väldigt mycket ang. detta, och har högvis med böcker i ämnet, men jag har såå svårt att omsätta det i praktiken, allt sitter bara i skallen, så det är det jag måste ta i tu med nu. Ska försöka få till mer avslappningsövningar, meditation osv och inte bara läsa om det och sen lämna det därhän. Nu får det vara nog med undanflykter!! Tungan ute

Vi började med en kort presentation och sen fick vi två russin var som vi skulle känna in med alla våra sinnen, titta på dem, känna på dem, lyssna på dem ( ! ) och sen äta upp det. Allt detta i en lugn takt, och inte som man vanligtvis gör slänger in dem i munnen och sväljer utan att knappt veta vad det var man nyss åt.

Sen så pratade hon i ämnet mindfulness, vad det innebär mm och sen fick vi göra både sittande och liggande avslappningsövningar. 

Det ska vara 8 träffar på vardera 1 timme där vi möts och lär oss detta, och jag ser fram emot fortsättningen!Glad

Kram:Mammi

SleepingFox
0

Låter jätteintressant det du varit på Mammi. Jag hoppas att du fortsätter hålla oss uppdaterad om hur det går. :)

Cristine
0

Kul Mammi!

Det verkar som att du kommer att lära dig mycket genom praktiken som är vad som fattades.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mammi
0

Sleeping fox: Självklart! Glad

Cris: Jo, det är det som fattas, helt klart! Men nu ska här bli andra bullar!! Tungan ute

Kram: The new "GuruMammi" Flört

chik
0

God Morgon!!!  

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
0

God morgon fast klocka är snart halv tolv Skäms

här är de grått och blåsigt Gråter

Det var intressant att läsa om mindfullness och stresshantering Mammi! Du får gärna berätta mera eftersom. Det förtjänar nästan en egen tråd Glad

signemo
0

Hej på Er. Hoppas Ni har det bra.  Själv är jag trött, glad , har huvudvärk men annars är det bra Glad.

Först var jag iväg ute hos en kund, sen har jag varit i laxbutiken och köpte lax,, på systemet och köpt vin, på Öströö Fårfram och köpt lite lammdelikatesser och sist ute hos en kund som fick nojan på sitt program och sin bokföring.  Sonen min fick ju forskarjobb i Uppsala så nu skall jag hjälpa honom leta/ordna ett boende där. Blir nog inte så enkelt.

Nu sitter jag här och ler skriver och tänker att jag borde städa.

Se hela bilden  Glad PÅsk

Var rädda om varandra

evrekaw
0

God kväll!

Medveten närvaro är jättebra Mammi! Det har jag också tränat och läst massor, övat osv. och det fungerar faktiskt!!! Jag tror detta kommer att bli kanon för dig - är en smula avis faktiskt…Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

penke
0

snö..? har jag sparat lite i frysen,av ett fort från vinterns snöbollskrig ,det var liiite kompaktare när jag frös in det.. skäms inte för mitt bidrag till den globala upprustningen :- )

8 ggr !!,kan ni inte komprimera kursen till 3x2 timmar,jobba in rasten så ordnar sig en extra timmen..

näää,jag tänker ikapp,det är svårt att flytta över ,det man "vet" från böcker till verkligheten,det är bra med en ..struktur som diciplinerar..

även,om du har den bästa läraren framför dig…

Gå ut o fånga snöflingor du oxå *ler*

penke