Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 548 ggr
[Jeremina]
0

Ta emot beröm

Hur är ni? Kan ni ta emot beröm och komplimanger? För några år sedan kunde jag inte det men nu har jag inga problem med det.

Som idag när gubben och jag var ute och gick kom en granne..hon frågade om det var andra promenaden idag?

Nej det är tredje sa vi. Hon sa då att hon tyckte att vi är duktiga. Ja svarade jag det tycker vi också. Jag tänkte var det jag som svarade så?

På Ön har jag fått så mycket beröm och det har stärkt mig och jag kan åstadkomma mer tack vare det.

Jag tackar dem som tror på mig och det jag gör!

Kram Jeremina! Flört

penke
0

Jante-vaccinerad..

tyvärr är det väl så,att det är lättare att ta åt sig sk-tsnack  o kritik

Ros o beröm behöver man faktiskt träna sig till, att ta emot,att andra mäniskor faktsikt menar det,och inte är ute efter något.. nu är jag inte helt ..botad(återfall ibland) men,oxå när någon ..surdegsperson sliskigt syrligt berömer,(med hånet drägglande) då svarar jag *NAIVT* åhh,taaaack,med ett leende. innan de hinner förklara att de var  bara ..elaka,har jag gått vidare :- )

för Jag är värd beröm !

liksom DU.

*kramen*

penke

Soffe
0

Ja jag kan ta emot beröm och komplimanger, men det beror på vad det handlar om.. Inte alltid jag kan ta in det så att jag verkligen känner det till mig själv.. Jag är tacksam att jag får beröm och komplimanger.. Har haft svårare för att ta in det till mig själv.. Självkänslan..

[GunillaF]
0

Jag har med åren och naturligtvis, självförtroendet, fått lättare och lättare att ta emot beröm och komplimanger. Nu är jag riktigt duktig på det.Flört

Mammi
0

- Fin klänning…..äsch, den här gamla trasan….Skäms

Soffe
0

#4 Den är väl fin på sitt sätt.. Påminner lite om en röd ros tycker jag..

Mammi
0

Jaa det har du rätt i! Soffe!  Snodde den från nätet så det är inte Mammi som går där och strosar på om ni nu mot förmodan trodde så….! Skrattande

Soffe
0

#6 Jo men det trodde ju jag Flört Nä inte för o va taskig, men det syns att bilden kommer från en modevisning med en modell som visar upp klänningen fint..

Cristine
0

# 6 FörvånadDu är ju lik henne så in i nordens!!!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mammi
0

Suck! Å jag som hade hoppats på att ni trodde att det var sådär jag såg ut….Obestämd

Mammi
0

Hihi! Du är snäll du Cristine! Flört

Soffe
0

#9 Nähää.. Så tror jag inte att du ser ut Mammi!

Mammi
0

Man kan inte så noga veta….Flört

LenaR
0

Jag har också lärt mej ta emot beröm. Men det är för att jag avskyr när jag ger någon en komplimang och de börjar en tirad om  nej, inte jag, nej tycker du verkligen det, nej usch.

Alltså får jag inte göra så själv… :(  Så vem som än ger mej en komplimang så säger jag glatt Åh tack, tycker du det? Vad glad jag blir!  Och då blir de ännu gladare för att de gjort mej glad.

Praktiskt, eller hur?

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Cristine
0

Jag har ju bott så länge utomlands så det har varit helt naturligt för mej att ta emot komplimanger, men på senare år så har det blivit svårare eftersom man blir så ful som gammal. Tungan ute

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

LenaR
0

De finaste komplimangerna handlar sällan om utseendet! ^^

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

chik
0

Mammi!!Fin kläning! Men du!!du har sjanserat fort tycker jag..Men jag skall inget säga, sitter här med kudden i ansiktet fortfarande..

Lena.R. Hej.

Jag tackar när jag får en komplimagn.-tror jag- Det kan va så som Mammi sa.Äche den gamla trasan

Lena.P är jag i verkliga livet.

stina63
0

Som ung eller när jag var yngre hade jag svårt att ta emot komplimanger och beröm, Jag ville inte känna mig mer än andra. Tänkte att det är inte bra att jag får beröm får då blir andra kanske ledsna och känner sig utanför. Så jag bara gav hela tiden av mig själva utan att ta emot.

Idag vet jag bättre och kan ta emot beröm och komplimanger, Och man växer av de. Samtidigt så måste man ge själv också för att kunna få tillbaka. Och de känns skönt