Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkärlek-och-relationer
Läst 3243 ggr
[Jeremina]
0

Sexprat

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd i detta ämne då det verkar vara intressant och vi kan hålla oss någorlunda lugna och inte överdriva, eller bli överhettade!

Så slipper vi hålla på och scrolla då tråden blivit lång och besvärlig…

Jeremina! Flört

chik
0

Till Mammi;

Man får ju typ musarm av att sitta och behöva scrolla ner hela tiden….Foten i munnen

Kära Mammi!!Det är en ny sorts gymnastisk övning. Man scrollar ner o man scrollar upp. O så byter vi arm o gör samma sak med den….Så nu käns det bätre. "Musarm, Hamsterarm"

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag pratat med mig själv. O nu skall jag vara rumsren…

[Jeremina]
0

Nu slipper vi scrollträning, nu kan vi träna att fortsätta skriva om detta trevliga ämne…Glad

[MargaretaA]
1

hahaha

det är bra chik Skrattande

men klicka på Första olästa, så kommer ni automatiskt till första olästa inlägg. Glad

[Jeremina]
0

Bli inte för rumsren bara….Obestämd

[MargaretaA]
0

Annars har jag flera fikonlöv i lagret FörvånadTungan ute

[Jeremina]
0

Asgarv alltså….du är rolig du Maggan! Glad kör på!

BigBear
0

Ja, det där med behov av närhet & ömhet (alltså SEX) kan ju få en del att bli rent desperata! Foten i munnenTungan ute

Mammi
0

# 4 Jo jag vet ju det men jag försökte skämta till det lite…Flört

[MargaretaA]
0

hihi

jag byter rubrik om det är okej jeremina? jag tycker den nuvarande ser lite för "skolboksaktig" ut.

[Jeremina]
0

#10 Toppen..jag skulle just ändra den själv till sex 2 men det du valde är mycket bättre…tack för att du räddade mig..någon kan ju faktiskt tro att jag är pryd annars, eller hur? SkrattandeTungan ute

[MargaretaA]
0

ja precis - och så kan vi ju inte ha det Flört

[Jeremina]
0

FlörtEn pryd farmor med mycket erfarenhet….oh nej! Glad

BigBear
0

Här har ni en del att läsa om ni vill: Vendela

[Jeremina]
0

Ni som jag som har vuxna barn, har dem också den villfarelsen att vi föräldrar inte har sex? Våra grabbar verkar tro att vi bara sitter i en gungstol och håller handen…..SkämsSkrattande

BigBear
0

JA, det var väl det jag alltid har trott! Skrattande

10 bra saker som sex gör med din kropp

1. Sänker blodtrycket. Sex har en kraftigt stressdämpande effekt som enligt vissa forskare håller i sig i en vecka.

2. Stärker immunförsvaret. Du blir mer motståndskraftig mot infektioner och blir inte sjuk lika ofta.

3. Minskar muskelvärk, huvudvärk och spänningar i ländryggen. Du tränar stora muskelgrupper och hjälper dem att slappna av efteråt.

4. Gör dig smal och stark. Vid samlag förbränner du cirka 300 kcal/timmen, tränar dina muskler och ökar din lungfunktion.

5. Motverkar depression och ångest. Under sex utsöndras må-bra-hormoner som gör oss lyckliga och avspända.

6. Stärker relationen och hjälper att hålla ihop förhållandet. Ni känner större ömhet och empati för varandra. Risken för skilsmässor minskar.

7. Gör dig vackrare. Hyn blir bättre, ögonen glänser, håret stärks och rynkorna slätas tillfälligt ut, allt på grund av välmåendet och harmonin.

8. Håller underlivet i trim och förhindrar erektionsproblem. Ju mer sex du har, desto bättre fungerar könsorganen - både de manliga och kvinnliga.

9. Gör dig lyckligare. Beröring och kärlek ökar utsöndringen av lyckohormoner, framför allt oxytocin. Effekten blir störst vid vaginalt samlag.

10. Förbättrar sömnen. Att ha sex före läggdags gör att du sover djupare. Det är för övrigt den enda aktivitet förutom sömn som forskarna rekommenderar i sovrummet.

Källor: Stuart Brody, Universitetet i Paisley, Malena Ivarsson, sexolog, brittiska hälsoorganisationen NHS, Gertrude Aigner, sexolog.

[Jeremina]
0

Det stämmer BB…jag kan skriva under på det….Flört

Mammi
0

Joåråsåatt….

[Jeremina]
0

Hon var läcker va? Flört

chik
0

Mammi!!vad har du hittat den bilden?

BigBear
0

Mmmm….varje ålder har väl sin tjusning! Obestämd

Cristine
0

SkrattandeJa det var en annorlunda synvilla.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

cillaj
0

Kan man lugn säga, blev nästan lite räddFörvånad

[Jeremina]
0

Första titten gjorde mig fundersam men sen såg jag ju…snacka om synvilla ja, Cristine!

Bigbear hittar då allt! Tungan ute

skrult
0

Ja jisses…där blev man lite fundersam Tungan ute

Mads
0

Men jisses, alla dessa punkter om hur sunt det är med sex…måtte drömprinsen ta & hitta mig snart Flört

Amor Vincit Omnia

skrult
0

Tänker detsamma….nu får han skynda sig!Flört

cillaj
0

Å, vi e fler som tänker så.Rynkar på näsan

[MargaretaA]
0

Ålder ja…

Pubertal eller Dirty Old Man? FörvånadSkrattande

BigBear
0

Ja, det kan ju vara en flytande gräns det där med ålder…..men som jänkarna säger: "It takes one to know one"  SkrattandeCool

Farwuq
0

Oh hjälp, ännu en "sådan" tråd.

Förvånad

Skäms

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Cristine
0

Kan väl aldrig tro att du känner dej obekväm här Draken?Flört

Farwuq
0

Skäms

Drakar är nyfikna men blir lätt generade.

[MargaretaA]
0

aha Drakar är också människor Flört

Farwuq
0

Himmel! Avslöja inte det här!!!

Förvånad

[MargaretaA]
0

oops TystSkäms

ja du har rätt Draken - man ska inte avslöja allt - inte ens i den här tråden Flört

[Jeremina]
0

#36 Då ska jag nog hålla mig lugn nu..Tyst

[MargaretaA]
0

ja det är förståss helt frivilligt och på egen risk Flört

Farwuq
0

Draken ligger lågt

[Jeremina]
0

Jeremina laddar upp…..Skrattande

[MargaretaA]
0

Det här blir spännande…

Good Vs Evil

Cristine
0

Å herrejisses vart har jag landat!Förvånad

[MargaretaA]
0

på samma gamla vanliga ställe…  Oskyldig

[Jeremina]
0

Tänker du på några speciella personer när du valde smajlisar..? Dem är fräna….SkrattandeTungan ute

Brukar ni se sådana där "vuxenfilmer"? Vi såg sådana på 80-talet då det var lite mjuk- ni vet…och en handling…Skäms

Men nu är det groteskt så jag bara zappar vidare på tv1000 sena kvällar, jag blir faktiskt äcklad måste jag säga och jag är inte pryd…Oskyldig

Inte undra på att så många unga mår dåligt och blir deppade och känner sig otillräckliga mm…Obestämd

Vi som är mogna vet hur det var tidigare och kan jämföra men det kan inte den yngre generationen!

[MargaretaA]
0

Där alla hamnar förr eller senare  Flört

[MargaretaA]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

vad tyst det blev här.. har ni inga gamla dansbaneminne att dela med er av?

[GunillaF]
0

#46 Det finns inga minnen kvar. Dom är utsuddade! Förträngda kanske det heter…hm…Flört

[MargaretaA]
0

vad tråkigt Gunilla! jag har så måga roliga minnen från den tiden när dans i parken fortfarande levde.

jag minns den medhavda byxljummna lilla laskan med mod, som man slängde över staketet i andra änden av parken, för att inte bli konfiskerad av grindvakten.

Lite hankypanky (hångel)bakom nån buske med han som fick hjärtat att gå i spinn…

osså dansbandslåten nr 1 som alla kompisar älskade att pissa of mig med. Obestämd

[GunillaF]
0

Hahaha, jag bara skojade Maggan! Skrattande

Joodå jag kommer ihåg det mesta.

Jag började följa med mina föräldrar på dans när jag var 13 år och jag har nog dansat mig genom livet. Har dansat de flesta slags danser. Jag tillhörde en tid en show och dansgrupp som uppträdde rätt så mycket några år. Det är hur kul som helst med dans.

Jag har kompisar som spelar i dansband och från scenen där de står och spelar så ser de många konstigheter. Det är "halva samlag ibland", säger dom.Oskyldig

BigBear
0

#48 - Ja, den tiden saknar jag verkligen Maggan! Gråter Rynkar på näsanDet är bara helt borta det där gamla hederliga svenska sättet att roa sig. Helt opretentiöst, med en kvarting i byxfickan och hångel i sommarmörkret…..*Mmmm* Det var tider det! Håhåjaja……iskalla tält på natten och stekhett när man vaknade. Cool

Mammi
0

Här sitter en till med minnen från dansbanetiden, eller rättare sagt, dansbaneparkeringstiden för det var ju där vi höll till för det mesta!Skrattande Man sprang omkring mellan bilarna och hade en egen fest där ute!

Jag minns speciellt en kväll när jag och en killkompis hade liftat och tagit oss till en dansbana ca en mil från där vi bodde. Inga pengar hade vi, som vanligt, utan vi gjorde som vi brukade och försökte planka oss in.

Vi kämpade och slet och hittade på en massa saker för att ta oss in, och till sist lyckades vi med våra desperata försök! Vi klängde oss över ett högt staket där min kompis fick kläderna sönderrivna, och sen så sprang vi raskt iväg, glada i hågen in till de kompisar som redan var inne och berättade vad vi hade lyckats med.  Vi var ju typ de värsta värstingarna tyckte vi!

Dom bara stod och tittade på oss och skakade på sina huvven och sa att det hade varit fritt inträde i minst en timma….

Gissa om vi skämdes…Foten i munnen

[GunillaF]
0

#51 Hahahaha…långnäsa…

[Jeremina]
0

Har aldrig varit på dans..så jag har missat detta…

[MargaretaA]
0

du glömde myggen BB och skatorna som börja skräna kl 04.30 på morgon… och törsten efter ett iskallt glas vatten Skrikandes

[MargaretaA]
0

whatever

det här är en riktigt sexig låt (surfar på tuben just nu).

[Jeremina]
0

#55 Den är väl bra…..wow!

BigBear
0

#54 - Nä Maggan, jag har inte glömt myggen å allt det andra! Jag valde bara att inte nämna dem……Tungan ute Men eftersom du gjorde det nu….

[MargaretaA]
0

hehe

nä jag har aldrig varit i Hultsfred Flört

jag är alldeles för bekväm för det… varför springa runt i lera och sörja…?

BigBear
0

Jag hittade ingen 70-talsbild som passade Maggan! Därav Hultsfradsbilden.

Bilden kunde lika gärna tagits på en av 1967-1978 års tältplatser under midsommaren……

Mammzing
0

Lite udda jag, minns bäst hånglet och bilåkandet,

Tror inte jag dansat så många steg….

Anders 50
0

Ja det var tider det!  Cool

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Mammi
0

Vojne, vojne…! Prata inte om tältlivet under 70-talet…Tyst Snacka om lera och sörja,suck! Foten i munnen

[GunillaF]
0

.

[MargaretaA]
0

oj nu blev det ju rena nostalgitrippen här Skrattande

tältplatser på midsommar ja Skäms

Mammi
0

mm….Skäms

Anders 50
0

Och alla logdanser på somrarna…gräsfläckarnas glada tid.   Skrattande

[Jeremina]
0

Jag har bara varit utanför danser för jag var så ung så jag fick inte komma in.Så det har jag missat och sedan är jag inget bra på att dansa.

Däremot är jag duktig på konståkning och det är inte samma sak förstås.

Ni verkar ha haft mycket kul och trevligt som det verkar.

Mammi
0

Vem var på dans för att dansa….? Obestämd Not me….Skäms

Anders 50
0

Det var ju utanför som det hände saker.  Glad

Mammi
0

Exakt! Flört

[Jeremina]
0

Utanför fick man bara en massa förslag som ibland var lite väl även för mig..fniss!

Jag förstår väl att ni var utanför med jag ville bara att ni skulle skriva det själva….

Mammi
0

Jeremina kolla #51Flört

[Jeremina]
0

Mammi….när det var Jamtlikvällar brukade en kompis till mig planka som du skrev om och hon skar sig illa på taggtråden.

Men jag har aldrig plankat för jag är en sådan ärlig person så jag betalar för mig.

Om jag inte gjort det då hade min farmor gett mig en ordentlig skrapa. Min uppfostran var sådan men jag tyckte samtidigt att det skulle vara spännande att planka men jag gjorde det inte.

Kram Jeremina!

[Jeremina]
0

Jag har startat en ny tråd: sex och annat kul för den här börjar krångla.

Varför det blir så när trådarna blir långa vet jag inte men det blir alltid så…

Jeremina!

Mammi
0

Jeremina, jag är oxå så där "tokärlig" som du, och dom som känner mig brukar skämta om det och säga att ska du inte anmäla dig till polisen nu för du körde ju för fort nyss…Foten i munnen

Men under en period där i min ungdom vågade jag mig på att planka in utan att betala för mig vad det kostade. Dels så hade man ju aldrig några pengar, och dels så var man ju inte vid sina sinnes fulla bruk eller hur jag ska säga…Mest pga det senaste alternativet…Skäms

Jag har aldrig snattat eller dyl, förutom en gång när jag inte hade några pengar och tog ett grattiskort till en kompis som fyllde år. Jag minns att jag skämdes och berättade om det så där i förbifarten till min mamma och fick världens utskällning.

Du kommer att sluta som Clark Olofsson sa hon och fortsatte domdera och ha sig!Skrikandes

Usch va hemsk jag kände mig! Rynkar på näsan

[Jeremina]
0

Vad lika du och jag verkar vara…måste skratta!!!

Mammi
0

Ja det verkar så!Flört

Kram på dej vännen!Kyss