Internationellt ID
Imorgon ska vi till polisen och fixa det.
Mannen för att körkortet inte alltid gäller som leg och jag för att mitt gick ut den tredje augusti.
Jag får väl ta med mig passet som leg imorgon
Hur är det för er andra har ni internationell ID handling?
Stolt ägare till tre La permer
Vi pratade om det igår, att vi borde skaffa det. Men just nu har ingen av oss annat än Körkort och pass som ID-handlingar. Körkortet är ju inte alltid gångbart. Vi räknar med att ge oss ut i Europa med husbilen framöver, men tidigast nästa år, och då vore det ju praktiskt!
Nalle Puh - A.A. Milne
Jag har inte Internationellt ID, men funderar på att skaffa det. Just nu är det körkortet eller passet som gäller när vi skall iväg.
#4: Jo, passet gäller, men jag har sett någonstans att körkortet inte skall gälla som legitimation överallt, men vet inte var. Jag använder Körkort hemma och pass på resan.
Vi skaffade nationellt ID när det kom - det skulle vara så bra att inte behöva pass när man reste i Europa - men det var inte så enkelt, bara en extra kostnad.
#4: Jag tänkte att det kanske kan vara bra istället för pass för resor inom EU. Körkortet är inte giltigt i det fallet eftersom det inte visar vilket land du är medborgare i. Så har jag uppfattat det ialllafall.
Nalle Puh - A.A. Milne
Skaffade ett för några år sedan, då det var långa köer till att få pass. Därför ville myndigheterna att fler skulle välja internationellt ID istället, så det var kraftigt rabatterat. Mitt pass gick ut 2004, och jag har inte haft någon anledning att förnya det, så jag valde att skaffa ID istället. Använder för det mesta körkortet som legitimation, men skulle det inte fungera är det bra att ha ett alternativ.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Har precis skaffat då mitt Körkort går ut i början av september och jag kan inte längre köra bil med alla mina krämpor. Dessutom har jag inte kört bil på runt 30 år, så kanske inte så lämpligt att ens försöka göra det nu!🤔
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag har internationellt ID
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Vi har nationellt ID när vi reser, passen har gått ut. Dom gäller som identitetshandling överallt. Smidigt med ett litet kort i plånboken och i mobilen.
Bra med denna tråden som påminnelse.
Mitt internationella kort går ut nu i oktober.
/Maria
När ett ID-kort gått ut kan man inte få nytt genom att legitimera sig med det utgångna. Man måste ha med en person som kan intyga att du är du. Det hände mig för 3 år sedan
#12 Jag har också varit med om det men man har ju i praktiken inget ID om det är utgånget😉
Därför måste jag vara tid denna gången.
/Maria
- Redigerat 2026-08-24 18:37 av Maria
Ja man bör ju skaffa nytt innan det gamla går ut.

Jag har lagt fram passet som id handling idag bnär vi ska till polisen
Stolt ägare till tre La permer
Internat.ID gäller bara 5 år så det är lätt att missa. Tänk om man kunde få ett mail "dags att förnya ditt ID" önsketänkande😙