Nu är det dags igen
Nu ställer vi om klockorna ikväll och vaknar till vintertid imorgon.
Stolt ägare till tre La permer
Jobbar ikväll så lär få ställa om de flera äldre
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Varför slutar man inte med detta. Det är väl ingen som tycker att det är bra.
Jag är glad för de ljusa kvällarna under sommartiden och tycker det blir jobbigt att ställa om till mer mörker. 🙂
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Oj är det redan.
Tack för påminnelsen 🙂
/Maria
Äntligen!
Låt det nu bara normaltid, tack!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har inga problem med att vi ställer om klockorna, men jag hade föredragit sommartid på vintern, för då hade det inte blivit mörkt så tidigt på eftermiddagen.
Ni som säger er ha problem med tidsomställningen, reser ni till andra tidszoner? Hur fungerar det för er, i så fall?
/Désirée
Det spelar ingen roll sommar-eller vintertid. Huvudsaken är att det upphör.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Äntligen!😀
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

#6, jag har fruktansvärt svårt med tidsomställningen varje gång, oavsett vad vi byter till. Det är ett par veckor där jag känner mig bakfull, får magproblem, huvudvärk och känner mig sjuk. För mig blir det en märklig otakt i vardagen där barnen inte somnar vid rätt tid eftersom deras klocka är fel, jag tappar timmar och kommerni otakt. Idag vaknade hela familjen kl 05 vilket kommer märkas ikväll.
Jag har åkt utomlands med tidsskillnad. Skillnaden då är semester och möjligheten att ställa om kroppen i lugn och ro i ett par dagar. Det gör heller ingenting att jag är trött ett par dagar på en resa. Nästa vecka är en helt vanlig jobbvecka där klockan ringer 05.40 och jag ska prestera i 8 h och sedan sköta vardagslogistiken. Min kropp och min hjärna orkar inte.
Nu har jag ställt om alla 5 klockor, inkl. armbandsuret. Usch 😠. Sen gäller det att ställa om kroppen också. Måste försöka stanna uppe lite längre ikväll för att inte vakna för tidigt i morgon bitti.
#10 Oj då
Här ställer alla klockor om sig själva utom den på spisen som jag får fixa manuellt.
/Maria
Avskyr denna omställning. jag begriper inte varför vi inte kan få behålla svensk normaltid hela året 😒
Det ställer ju även till stora problem för djuren.