Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 161 ggr
Ana.J
1

Sista måltid?

Om du befann dig på Death Row och poliserna bad dig välja en sista måltid, vad skulle du välja då?

// Ana

RackarFia
1

Jag har varit vegetarian i flera, flera år. Men då skulle jag faktiskt be om min mans köttfärslimpa (eller köttbullar) med kokt Potatis, sås och kokta grönsaker till 🤪

Jag har inte ätit det sen jag blev vegetarian, men kommer nog aldrig glömma hur gott det var. Han lagar mycket god vego-mat till mig men det blir inte samma sak med just köttfärslimpa eller köttbullar 😊

/Fia ☁️

Maria
3

Jag skulle äta så många ostron jag bara orkade🙂

/Maria

NeferNefer
2

Jag tänkte i liknande banor som #1, men jag vill inte ha något kött. Däremot gluten! Jag skulle vilja ha glutenmakaroner med ketchup och kanske något gott vegetariskt till det, och så en tårtbit med gluten i och en smaskig bulle med gluten i. Jag tål inte gluten, så jag skulle passa på om jag var i den situationen.

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

• Redigerat 2025-07-13 20:50 av NeferNefer
Tarotstollan
1

Jag tänker precis som #1 och #3.

Hemlagat potatismos, hemlagade köttbullar, prinskorvar, god brun sås, massor av stekt lök, lingon, vinbärsgelé, gröna ärtor.

Eller kanske ugnspannkaka med bacon och massor av lingonsylt.

Till efterrätt (om man får det) små bakelser av alla sorter (utom med smörkräm).
Jag skulle dricka massor av olika juicer och saft, det spelar ju ingen roll med diabetes i detta fallet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

RackarFia
2

#4 Jag får nog ändra mitt svar, till hemgjort potatismos istället för kokt Potatis. Det är bland det godaste jag vet.

Och juicer hade jag också valt som dryck till maten 😄 Passa på liksom, som du säger spelar hälsan ingen roll i en sån situation.

/Fia ☁️

NeferNefer
1

Och jag vill lägga till choklad också! Massor av god choklad!

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

OberonsMatte
1

Nej, usch, vilken ångest! Hela grejen att på riktigt få välja en sista måltid innan avrättning (!) känns helt absurd för mig.. Som utstuderad psykisk tortyr. Skulle någon ens kunna njuta av en sådan måltid?

Sajtvärd Katter iFokus

Tarotstollan
0

#7. Du har nog rätt, det skulle nog vara svårt att njuta av en sådan måltid.
Såvida man inte har varit ett vidrigt monster som inte ångrar vad man gjort eftersom man skall avrättas.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!