Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 820 ggr
MonicaLagerquist
2

Farmen

Är det ett program du kommer att följa?

Stolt ägare till tre La permer

DesK
5

Nej och förstår inte den type av program. Känns mest som förnedrings-tv!

/Désirée

Vixxen
3

Följt det till och från, men vet inte om om jag orkar i år.

Scorpio97
0

Jag kommer förmodligen kolla på det. Jag brukar göra det de flesta åren, men oftast väntar jag till sista veckorna och kollar ikapp då istället för att följa varje vecka.

//Jessie

Maria
3

Det har jag aldrig sett.

/Maria

beem
3

Jag kommer att följa Farmen. Jag gillar att kolla människor och hur de reagerar och beter sig i olika situationer. De har själva valt att vara med. Jag tror att de inte själv anar hur de reagerar i olika situationer och är nog inte alltid stolt över sig själv. Vi som tittar tycker men vet inte heller hur vi skulle reagera under dessa förhållanden med lite mat och att leva med många människor nära inpå.
.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Fridaaaa
0

Brukar göra det men vettesjutton detta året, tycker det var dålig ändring de gjort så vi får se.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
1

#5 Tycker synd om ena tjejen som träffade på sitt ex där, verkade väldigt känslosamt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MonicaLagerquist
0

Jag tittade igår Vi får väl se om jag ids kolla
Oftast tittar jag via datorn när det passar mig

Vissa år har jag följt och anda inte

beem
0

#7: Ja det verkade riktigt jobbigt för henne.

Sorgen är kärlekens pris

Draken
0

Nej. Gillar inte den typen program.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

beem
0

Det hettade till rejält igår. Spännande ikväll att se vad som händer.
Jag tycker det är lite rörigt med 2 gårdar och den 27 januari kommet dessutom Torpet med. Det kanske blir tydligare då man lärt känna personerna.

Sorgen är kärlekens pris

[solljust]
3

Jag har sett så väldigt lite av det här några få avsnitt när det var nytt för alla andra såg och jag ville se vad det var för något som lockade så men jag tyckte det var alldeles förfärligt billigt det enda jag minns jag tyckte var roligt det var Gutta som kom till farmen med sin traktor han var härlig och skrämde upp deltagarna med att det finns björn i skogarna när dom spelade in utanför Hedemora här i Dalarna och ja vi har en hel del björn men att se deltagarnas miner jag blev så full i skratt 😂

Kollade nu och Gutta lever inte längre han dog för en månad sedan den 21 December 2024 det var tråkigt att läsa för han var verkligen en skön prick och det är honom jag minns medan allt annat billigt slafs och snusk sånt kan jag vara utan men Gutta han var frän där han drog fram på sin gamla skumpiga traktor genom skogarna 😎

Idag har jag inte ens tv kanaler sen 19½ år minst så jag hänger inte med alls i vad som går på tv men det här kommer jag ihåg när det kom och kollade lite snabbt 2001 verkar det första avsnittet ha sänts.

Heddiz
0

Självklart kommer jag kolla på Farmen i år igen!
Jag har följt Farmen sen dom började sända år 2001.

Det är den enda "reality show" som jag tittar på.

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Heddiz
3

#12: Vad menar du är snusk på Farmen!?
Och vad är det som är billigt?

Att göra mat från grunden som dom gör på Farmen fick både mina och dina förfäder göra för att ens överleva om du inte visste det.
Och det kallar du snusk och billigt!?

Jag gissar på att du aldrig i hela ditt liv varit med om något riktigt svårt.
Du har aldrig någonsin behövt vara utan pengar eller behövt svälta, eller hur!?

Så länge du inte har " testat" att gå hungrig under ngr veckor så vet du inte hur det är.
Du är född med en guldsked i munnen ( vilket du själv skrivit) och borde egentligen inte tycka saker, du inte har någon erfarenhet av själv.

The more I love my Dog
"Mark Twain"

[solljust]
11

#14: Allt billigt sex och snusk som förekommer bör inte finnas med i offentlig television det kan vi gott varan utan lite hyfs och uppträdande skulle inte skada i media här har det förfallit sen hur jag är uppvuxen där begår du ett stort misstag något du inte ens har att göra med något som enbart är för mig att yttra mig om.

Heddiz
2

#15: Nu snackar du ju i nattmössan, igen!
Inte ett enda avsnitt av Farmen har visat det du personligen tydlgen mest är rädd för. Dom har aldrig någonsin visat/ filmat vare sig snusk eller Sex på Farmen.
Inte ett enda avsnitt på Farmen sen 20 år har visat sex.

Så vad du tycker är snusk på Farmen fattar jag inte.
Vet du ens vad sex är!?

Jag vet och jag lovar dig att dom inte visat sex på Farmen!

The more I love my Dog
"Mark Twain"

beem
1

#15: Nu blir jag nyfiken på vad du syftar på ang sex och snusk i Farmen ?

Sorgen är kärlekens pris

Heddiz
2

#17: Ja jag undrar också vad som varit snuskigt på Farmen!?
Jag har nog sett dom flesta avsnitt sen dom började med Farmen, men jag har aldrig sett något snusk.
Annat än lite pussar och kramar.
Men det är ju inte snusk. 😅

The more I love my Dog
"Mark Twain"

Ana.J
12

#14: Förlåt men all respekt så tycker jag verkligen inte att det är okej att uttrycka "Jag gissar på att du aldrig i hela ditt liv varit med om något riktigt svårt.
Du har aldrig någonsin behövt vara utan pengar eller behövt svälta, eller hur!?

Så länge du inte har " testat" att gå hungrig under ngr veckor så vet du inte hur det är.
Du är född med en guldsked i munnen"
Är okej, du kan väl inte veta vad andra har gått igenom i livet? Man måste kunna respektera andras åsikter, jag personligen har haft en tuff uppväxt som har varit präglad av att bland annat otroligt dålig ekonomi. Trots det så tycker jag att farmen och sättet folk levde förut är "snuskigt" eller är jag en vidrig person för det enligt dig?

// Ana

[solljust]
13

#19: Farmen deltagarna har själva valt att delta under dom förhållandena medan det finns människor som lever utan mat i verkligheten dom ska vi ha sympati med inte med folk som själva medvetet anmäler sig och utsätter sig.

MonicaLagerquist
4

👍

Heddiz
1

#19: Så du menar att du tycker dina förfäder var snuskiga, eller!?
Pga att dom var lika fattiga och som dig, eller.
Varför sparkar du på dig själv för!?

Jag förstår ff inte VAD som var snuskigt på Farmen eller förr i tiden
Var det att dom försökte överleva som du tycker var snuskigt, eller!?
Ok när det gäller Farmen som bara är en tv Såpa.
Men förr i tiden när dom försökte överleva på riktigt är ju en annan sak.

The more I love my Dog
"Mark Twain"

• Redigerat 2025-01-27 21:36 av Heddiz
Maria
12

Vet inte om man ska skratta eller gråta…

Måste det bli tjafs i en tråd om farmen?..

/Maria

Ana.J
7

#22: Förlåt men du verkar vara helt uppe i det blå om jag ska vara ärlig. Jag kommer inte ens svara på det du skrev då det är massa absurda påståenden som att jag t ex ska vara fattig och kränker mig själv?

I övrigt så håller jag med Maria det här är otroligt töntigt, man måste kunna diskutera och ha olika åsikter utan att få kommentarer såsom ”du har säkert aldrig varit med om något jobbigt.” Det handlar om farmen, det är ett uppgjort tv program med frivilliga deltagare, inte en dokumentär inspelad i slummen av t ex Bangladesh!

// Ana

Heddiz
4

#24: Nej för slummen i Bangladesh, Bali, eller liknande ställen är MYCKET värre än i Sverige när det kommer till fattigdom.
Så vem är uppe i det blå!?
Du tror alltså att vi i Sverige har haft det lika illa som i tex Bangladesh eller annat fattigt land.
NEJ!
Vi har aldrig varit så fattiga någonsin.

Jag har varit på Bali och olika ställen i Thailand där dom var extremt fattiga.
När vi bodde på hotell på Bali så bodde hotell personalen under disken i receptionen.
Där dom sov och åt rester som vi som bodde där hade lämnat.

Trots att dom jobbade mer än 12 tim per dag, varje dag så hade dom inte råd att bo någon annan stans än under receptionen!?

Förutom allt drama som pågår just i tv serien Farmen så var det ju så dom levde förut!?
Förr i tiden så fick man döda djuret, skörda grönsakerna, plocka bären, osv innan man kunde tillaga och äta det och inte bara gå till Mac Donalds och köpa en burgare som vi kan göra nu om vi vill.
Kanske kommer som en överraskning för dig, vad vet jag.

Du skrev att du tyckte att dom på Farmen( tv serien) var snuskiga.
Ok, men du skrev även att du tycker våra förfäder var snuskiga, vilket var vad jag reagerade på.

Du får självklart tycka att dina förfäder var snuskiga, men blanda inte in mina förfäder med dina!?
Jag har respekt för mina far och morföräldrar och andra förfäder.

The more I love my Dog
"Mark Twain"

Maria
11

#25 Nu får du en varning Heddiz

/Maria

• Redigerat 2025-01-29 16:00 av Maria
[solljust]
9

#25: Nu är du orättvis och behandlar Ana.J illa det kan du lägga av med omedelbart sånt ska vi inte acceptera på ett trevligt forum där alla får vara med och ser jag ett till sånt inlägg mot henne så trycker jag på anmälarknappen fortare än bums för det där är inte ok ☹

Du får även en varning av sajtvärden det säger en hel del om dina inlägg för på den här sajten är det sällan sällan som varningar utdelats och när dom gör då är dom befogade.

Ana.J
6

#25: Lägg ner med dina excentriska reaktioner.

Tack Maria och Vargnatt!

Jag lämnar den här tråden nu och önskar alla en fin dag! 🌸

// Ana

[solljust]
3

#28: 🤗❤

Maria
3

Det hjälper inte att anmäla 😡

Tråden skulle se märklig ut om inlägg försvann.

/Maria

• Redigerat 2025-01-29 16:01 av Maria
[solljust]
3

#30: Det är just därför som jag avstår för det ser illa ut i trådarna men någonstans har jag en gräns när det blir för mycket som mot Ana.J där går Heddiz för långt och ser jag det igen jag anmäler oavsett det ger resultat eller inte men det här upplevde jag som mobbing och påhopp så ett till inlägg från Heddiz i samma anda jag trycker på knappen sen får det ge vad det vill jag gör vad jag kan.

Maria
5

KAN NI SLUTA ATT ANMÄLA

/Maria

beem
3

#32: Nu förstår inte jag. Varför ska man inte anmäla olämpliga inlägg

Sorgen är kärlekens pris

Maria
5

Inlägg kan vara knäppa, fara med osanning och mycket mer. De kan vara otrevliga men det behöver inte betyda att de bryter mot några Skrivregler.

På den här sajten försöker vi hålla oss så korrekta det går. Det misslyckas säkert ibland men vi försöker.

/Maria

• Redigerat 2025-01-29 18:28 av Maria
Maria
3

/Maria

iFokus består av massor av olika intressesajter. Här samlas entusiaster som vill dela och utveckla sina intressen tillsammans med andra. Medlemskap är gratis och ger dig möjlighet att delta i diskussionerna, men du är också varmt välkommen bara som besökare. Om du saknar något intresse är det enkelt att själv starta en sajt. Det kostar ingenting.