Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 463 ggr
Maria
0

Nöjd med vikten

Är ni nöjda med er vikt?

/Maria

Calcifer
0

Näe men jag har en massa psykiska problem som är bra mycket värre så jag oroar mig inte över det heller. Skulle vilja börja simma mer för rörligheten men har inte råd.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Draken
6

Börjar bli nu.

Har gjort en lång och svår kamp mot kraftig övervikt. En resa som började i Oktober 2022 då vägde jag 154 kg och orkade ingenting. Jag blev remitterad till kirurgen för att utredas om jag kunde få en GBP. Fick det beviljat och i Mars 2023 blev jag opererad på Sofiahemmet i Stockholm.

Idag väger jag 83.7 kg, så jag har gått ner 70 kg 😊

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

citytjejen
1

Det är jag. Vet i och för sig inte exakt vad jag väger men av spegelbilden att döma så är jag nöjd 🙂

/Christina

Fridaaaa
0

Nej.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
1

#2 Oj så bra gjort.

/Maria

Draken
1

#5: Jo jag är riktigt nöjd själv. Har en bit till att gå, men det närmar sig målet 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Maria
0

Jag har alltid varit smal/mager men idag väger jag 75 kilo och hade önskat bort ca 10 kilo i alla fall.

/Maria

Scorpio97
0

Nej, det är jag inte. Av hälsoskäl.

//Jessie

snowy00
0

Jag är nöjd.

Calcifer
2

#2: som någon som också gjort en och först rasade i vikt och nu väger nästan lika mycket som innan, se till att du även får hjälp med alla anledningar till att du var stor i början. Jag var det pga en ätstörning. Fick aldrig någon hjälp med det så när psyket kraschade några år senare så…

Inte för att det kommer bli så för dig, men skadar ju inte att man nystar i det heller ifall det skulle vara relevant. 😊

beem
2

Jag har slutat väga mig och det kanske tyder på att jag inte vill veta.🙂
Jag trivs ganska bra men borde gå ner i vikt. Kläderna har krympt och det är väl ett tecken. Om man ger sig den på att gå ner i vikt brukar det gå bra men att sen hålla vikten då kommer det jobbiga.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2025-01-08 13:15 av beem
ellips
0

Kanske väger 5 kg för mycket men jag är ganska nöjd ändå. Det finns värre saker.

[solljust]
3

Jo jag är väl nöjd men hade gärna gått upp lite mer men har också vant mig vid att stå på 53 men ett tag kom jag till 55 men jag har inte anlagen att gå upp och gick ner igen till 53 varelse jag ville eller inte så ja ja jag är väl nöjd mår ju bra och kan äta allt utan bekymmer.

Tarotstollan
0

Nej. När jag började med insulin för snart 4 år sedan rasade jag i vikt och jag blev riktigt glad att det hade gått så fort och lätt, det tog bara några månader och jag förlorade mellan 25 - 30 kg!
T o m läkaren blev förvånad men tyvärr tog det mindre än ett år, så var jag uppe på samma vikt som innan och antagligen mer än det.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
2

Jag kan ha kläder Jag inte haft innan, ligger på stl 42.
Ett självförtroende som är bättre än på länge.
Får komplimanger, blickar av både män o kvinnor. Min man är nog lite stolt över att ha någon som äntligen vågar vara sig själv och andra kan tänka sig ha.
Vikt? Har ingen betydelse

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
0

#11 Sammalika här

Borde ta tag i det men det tar emot

Stolt ägare till tre La permer

TccT
0

Nej. Väger mig inte heller. Mina kläder har oxå krympt. Tror att beach -26 kanske är möjlig om jag minskar på glass, tjocklad och rör på mig.

snowy00
0

#17:

För beachen hade jag nog behövt sola lite. . . 😅 nä, skämt åt sido.

Heddiz
3

Jag är nöjd med min vikt nu!
Jag har äntligen lyckats gå upp i fett och muskel vikt efter många år och mår bättre än någonsin.

En del överviktiga eller kanske rättare många normalviktiga - (tror dom är "tjocka" fast dom inte är det) dom verkar tro att man skulle må bättre av att vara smal som en sticka. Jämfört med att vara normal viktig eller ha lite extra hull.
Nej så är ju inte fallet enligt min erfarenhet iaf som varit för smal.
Har man inget eller knappt något hull så orkar man göra mindre roliga saker.
Har man mer hull så orkar man ju göra mer roliga saker.
Ja man orkar självklart göra mer tråkiga saker också.😅

Sen är det ju inte bra att ha FÖR mycket hull heller såklart.
Så missuppfatta mig inte nu.

Det bästa är väl ett mellanting.
Jag gillar egentligen inte ordet men när det gäller vikt och mycket annat så är oftast Lagom det bästa…😄

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Ana.J
0

Jag är drygt 153 cm lång och väger precis 50kg, skulle vilja gå ner 2-3 kilon nog!

// Ana

CasaRamon
0

Efter nu 19 år med LCHF, så väger jag exakt lika som sedan start. Inte gått ner alls, men behöver inte heller, även om jag skulle vilja tappa 3 kg, men det är ganska oväsentligt.

Draken
1

#10: Ja det vet jag absolut 🙂 Min läkare tog upp det med mig innan operationen, tydligen så är det väldigt många som tror att GBP är en mirakelkur. Det är inte det, man måste jobba själv också, operationen är bara en liten hjälp på traven.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

91Marran
1

Har en medicin som gör det svårt att gå ner i vikt. Är 176cm och vill väga 62-64 kilo. Det är långt tills dess men jag kämpar på. Vill inte väga mer än så.

Mvh
Mig

[alrik]
1

Ja, kämpat en del men gått ner och hållit vikten i snart två år!

Calcifer
0

#22: Absolut så är det. Tyvärr var det ingen som ens tog upp med mig att vi måste ta reda på varför jag är överviktig till att börja med.

TccT
0

#18 Jo solat lite först. Annars kanske andra på beachen trott en vitval strandat😁