Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 226 ggr
Maria
2

Klimakteriet

Har eller har ni haft problem med klimakteriet?

Det är tydligen klimakteriedagen idag?

/Maria

• Redigerat 2024-10-18 10:26 av Maria
DesK
3

Jag hade väldigt lit problem med klimakteriet, fick lite värmevallningar och et var mest skönt, eftersom jag alltid har varit frusen 😊

/Désirée

aggeelin
2

#1: jag hade ungefär samma, märkte det knappt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Lona
1

Mitt i skiten, just som jag trodde det var över satte det igång igen med nya besvär. 😝
Mormor, mamma och min syster hade inga problem alls så jag hade hoppats på samma sak men ack vad jag bedrog mig!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Sindri
1

Var hos gyn för att ta ut min hormonspiral. -Du har redan varit i klimakteriet, sa hon. Lite snopet för jag var väldigt frusen på den tiden och hade sett fram emot att bli lite varm.
Märkte således ingenting alls.

Maria
1

För mig gick klimakteriet obemärkt förbi🙂

/Maria

Emo
1

Det har jag glömt.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Maria
1

Jag hade inte haft mens på över ett år när jag skulle operera skallen. Då var jag 49 år.
Dagen efter operationen på IVA så var det blod i hela sängen. Det blev lite pådrag men det kom ju inte från huvudet så det landade i att det var en rejäl menstruation.😀

Sedan det är det totalslut.

/Maria

beem
2

Det passerade obemärkt förbi. Inga problem alls.
Det är bra att få läsa att det är många som inte haft problem. Det skrivs ju nästan bara om alla problem med klimakteriet. Vore nog bra om det mer kom fram att det kan passera nästan obemärkt. Jag menar då i media.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2024-10-18 12:19 av beem
Maria
1

#8 Jag håller med. Jag tror att kvinnor kan tro att det garanterat kommer bli problem.

/Maria

Tarotstollan
1

Lite jobbigt med värme vallningarna, för jag frös så hemskt efter varje gång de blossat upp.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lona
2

#8: Ja, fast så är det nog med det mesta, framför allt i tidningarna och "clickbaits". Folks problem drar till sig fler läsare än när de inte har problem och själva tenderar vi att behöva "ösa ur oss" när något varit jobbigt medan något som passerat obemärkt är just det - obemärkt.
Men helt klart så har du rätt, fram med det som skulle kunna varit riktigt jobbigt men som faktiskt gick oväntat lätt!

MonicaLagerquist
2

Dst gick mig helt förbi utan några problem

Stolt ägare till tre La permer

Heddiz
2

Jag har inte heller haft ngr problem pga klimakteriet..Varken psykiska eller fysiska..

Som ni säger så trodde man ju att man "skulle" få problem förut, då det är det enda som pratas om gällande klimakteriet, är hur dåligt man kan må!?

Det är sällan någon pratar om hur bra man kan må och hur fantastiskt det är att äntligen komma i klimakteriet. 😄

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

RackarFia
0

Nej och jag hoppas verkligen att det dröjer. Fyller 30 i slutet på nästa år 😅

/Fia ☁️

citytjejen
2

Är i förklimakteriet, tror jag 🤔 Har haft vallningar några gånger på natten men det är ju såklart svårt att veta om det är klimakterierelaterat. Har hormonspiral sen 14 år tillbaka och har därmed inte haft mens under dom åren. Men ägg har jag kvar, sa min gynekolog så kanske inte dags för klimakteriet än då 😊

/Christina

Draken
1

Värmevallningar till 1000 men förutom det har jag inga besvär.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Lona
2

#15: Jag som trodde du var betydligt yngre! Men förklimakteriet i 30-årsåldern borde vara lite väl tidigt så jag inser att jag var ute och cyklade. 😆😁