Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 209 ggr
beem
2

Fasta rutiner?

Hur har ni det med rutiner ?
Har ni några som är fasta och som måste fungera för att dagen ska bli bra eller tar ni dagen som de kommer ?
Är ostmackan kl 7.30 ett måste eller promenaden exakt kl 12 ?
Ämnet kom upp i Karlavagnen och så många roliga och tokiga utiner vi fick höra.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Maria
0

Visst har jag rutiner men skulle de av någon anledning brytas så är det inte hela världen 🙂

/Maria

Carmarino
0

Har också en hel del fasta rutiner, men precis som Maria kan jag ändra dem vid behov.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fridaaaa
0

Har inga fasta tider. Men har grejer jag gör på ett ungefär på morgonen och kvällen beroende på hur jag jobbar. Jag jobbar oregelbundna tider och gör lite olika olika dagar så har egentligen inga direkt fasta rutiner så sätt. Får anpassa dag till dag.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Calcifer
0

Skulle behöva rutiner för att må bättre. Men är rätt svårt när man kan somna när som helst mellan 22 och… ja 22 nästa natt. Sova allt mellan 1-6 timmar eller så när man väl sover. Har jag inte sovit på över två dygn skiter jag liksom i om jag börjar känna att jag skulle kunna somna kl 08 på morgonen. Jag sover då och resten av dagen får gå som den går. Så alla rutiner är ju helt att glömma.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Mitchika
0

Jag har några enstaka fasta rutiner, men bara en är bunden till exakt klockslag. Övriga är flexibla och det gör att dom funkar bättre för mig. Rutiner bundna till exakta klockslag har aldrig fungerat och aldrig hållit när jag har försökt, men att dela upp det i typ faser under dagen har funkat bra. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Maria
3

Den som har mest fasta rutiner här hemma är nog Lakritz😉

/Maria

Lona
0

Jag har inte några rutiner jag måste hålla förutom medicinen två ggr/dag men oftast har jag en morgon- och en kvällsrutin. Det börjar funka nu igen sen Lasse kom och har blivit såpass stor att han inte behöver ut hela tiden.
Jag försöker hålla mig till den för att komma upp hyfsat på morgonen och somna på kvällen, det funkar bättre nu i alla fall.🙂
Utan hund fanns det liksom ingen anledning vare sig att gå upp eller att gå och lägga sig.
Jo, sen måste jag smörja läpparna och ovanpå stortårna innan jag somnar, det kliar där annars.😂

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
1

Jag kom på nu att jag har en kvällsrutin där jag kollar att allt är släckt, dörrar stängda osv.

/Maria

[solljust]
0

Jo rutiner har jag men bra sådana som jag trivs med och dom känns inte som ett tvång men för mig är det viktigt med tider och det sitter i sen jag körde tåg där gick allt efter tidtabell men mina rutiner är inte exakt på klockslag det har jag kommit ifrån däremot en dygnsrytm som fungerar för mig.

Jag har helt andra tider än dom flesta och går upp mellan 01-02 det har jag gjort med jobb i så många år så kroppen är inställd på dom tiderna och natten jag tycker den är fantastisk jag får undan så mycket både städning tvätt matlagning baka och när dagen kommer ja då är allt klart att bara ta för sig av och njuta 😎

beem
1

Mediciner morgon och kväll. I övrigt har jag inga rutiner som är ett måste för mig. Det är ofta dagsformen som får avgöra. Det är det bästa med att vara pensionär.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Maria
1

Mediciner morgon middag och kväll har jag också.
På dagen har jag larm men på kvällen och morgonen kommer jag ihåg det.

/Maria

citytjejen
3

Rutiner finns absolut i mitt liv, t.ex på morgonen och i vilken ordning jag gör olika saker då. Men jag har inga klockslag som jag går efter då utan det är mer i vilken ordning som saker sker.

Har flextid på jobbet och kan jobba hemifrån 50% av arbetstiden så det blir ett blandat upplägg vilket är väldigt skönt och bra.

/Christina

Ana.J
3

Jag har en fast rutin som är lite speciell, jag bara måste ha ett glas mjölk med oboy innan jag lägger mig. Resten av mina rutiner är de ingen nöd om de ändras lite över dagen 😛

// Ana