Midsommar för min del
Egentligen borde jag vara social med släkt och vänner. Vad gör jag? Jag säger nejtack detta år till släktmiddag för i år ska jag vara med mina vänner som jag haft när det inte varit nån "släkt" att umgås med. I år är jag med vännerna. Så nu sitter jag här med en drink och hör på musik - själv. En kompis hämtar jag kl 17, Det är en Golden Moment. En del säger "Har du inte vuxit ifrån musik och drinkar/öl?" Nej, det har jag inte. Det händer 1-2 gånger per år och det roar mig lika mycket nu som det gjorde när jag var 25 år.
Midsommar är vad man gör det till. Inget rätt eller fel. För en del är det vanlig helg. För en del andra är det stora grejer. Allt beror på omständigheterna - och inget är fel.
Hur som helst, trevlig midsommar från Dalarna.
- Redigerat 2024-06-21 21:16 av Maria
Detsamma från Göteborg!
Jag har precis käkat risgrynsgröt 😄 som jag plötsligt blev sugen på, det kändes lite konstigt med ackompanjemang av grannens "Helan går" men vad tusan, gröten var god!
Jag är inte mycket för att fira några speciella helger. En del av dem kan jag mysa till det lite extra men oftast är det "bara en helg som alla andra" även om det är midsommar, jul eller påsk.
Däremot är det naturligtvis tråkigt med de som vill fira tillsammans med andra men inte har den möjligheten.❤
Vad lyssnar du på för slags musik förresten?
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Samma här också.
Har varit 8 timmar på Liseberg och ligger nu raklång i soffan😉
/Maria
#2: 8 timmar på Liseberg kräver en soffa efteråt. Håller helt med. Vi var dit med våra 4 flickor när de var i typ 9-11 års åldern. Sen hade vi en resa på 55 mil hem på kvällen/natten.
#3 Oj oj. För oss tar det cirka 15 min om det inte är mycket trafik😉
/Maria