Melodifestivalen
Den börjar ju uppenbarligen imorgon.
Är det något ni följer ?
/Maria
Nej, 99% kassa låtar och artister i mitt tycke.
I år är det 4 artister jag gärna lyssnar på.
Känns som att det inte är så mycket för musiken längre, utan mest underhållning och att de "måste" ha viss typ av artister och underhållare med.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Att fröken snusk och Gunilla Persson är med säger väl allt…
/Maria
#2 Fröken Snusk är bra, Gunilla Persson nej tack
Japp. Inte för att det är så mkt musiken. Utan vi ses o gör det till en helkväll
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Förra året var första gången jag inte tittade alls - inte ens på den stora finalen i England. I år kommer bli andra gången.
Lyssnade på de korta (en minut) snuttarna av alla låtarna i morgondagens deltävling p SVT Play, och det var väl kanske en av dem som inte var fullt lika "strömlinjeformad" som de andra. Övriga låter som något vi har hört hundratals gånger tidigare.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Är det dags nu igen och det där har jag inte sett sen 1991 tycker mest det verkar vara ett billigt flams.
Förr i tiden längre tillbaka då var det mer stil och kvalitet och 1991 var det en kollega som gjorde smörgåstårta varje gång det där gick så han bjöd in mig men har aldrig haft intresset för det men han lever helt för det där och sitter klistrad vid tv-n det är ett sånt enormt intresse för honom så han går all in 😂
#3 Jag har lyssnat en del och det är nog bland det mest dåliga jag hört.
För att inte tala om texterna. Totalt innehållslöst tycker jag
/Maria
#7 ja alla tycker vi olika :) Jag tycker detsamma om jazz, blues, rapp tex :P
#8 Fast det är ju stora musikgrenar.
Här handlar det om en artist.
/Maria
#9 Ja det vet jag? Men lyssnar inte på det, för tycker inte det är vettig musik, men alla föredrar som sagt olika :)
Jag skall se det, brukar titta och dessutom finns det väl inget annat att titta på än filmer och program som jag redan sett minst fem gånger innan.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag kan möjligtvis se den stora finalen men ingen större förlust om jag missar😉
/Maria
Jag har inte sett det på många år. Tycker fokus blivit på en massa trams med "hurtiga" programledare. För att inte tala om alla underliga kläder. Tycker det är för många delfinaler.
Men men …..Kanske ska ge det en chans i år.🤔
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2024-02-02 12:55 av beem
#2: ja Fröken snusk massproduktion av typ en ny typ av raggarmusik. Kan nog inte kallas för musik.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag kollar på finalen och Eurovision, men inte deltävlingarna.
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#14 Håller med😉
/Maria
Det var längesen som jag slutade titta på det, tycker det är jobbigt med all flash o och ryckiga bildbyten mm. Får ont i huvudet av det.
/Désirée

Över min döda kropp
Stolt ägare till tre La permer
Ha ha ha jag måste skratta den där festivalen ja vad ska man säga smaken är som baken delad 😂😂😂
#17: Ja allt runt ikring har blivit viktigare än musiken. Allt för att behaga ungdomar……säger jag fördomsfullt 🤔
Sorgen är kärlekens pris
Nej det är ingenting jag följer längre.
Jag gjorde det för länge sen, men det är inte samma sak nu som det var förut.
och det verkar bara bli värre o värre..
Istället för att sjunga om kärlek typ som dom alltid gjorde förut så innehåller låtarna numera allt annat än ett kärleksbudskap.
Alltså tvärtom mot förut.
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Japp jag kollar varje år
Japp, det är mysigt att göra med familjen. Hoppas det är bättre än förra året.
Jag ska se i kväll efter att inte ha sett det på flera år.
Lite spännande att se om det förändrats bättre/sämre.
Sorgen är kärlekens pris
Jag såg mellon igår. Musiken var både + och -.
Jag gillade Elisa Lindström
När jag hörde Liza Ajax andra gången tänkte jag inte så dålig.
Sen har vi ju allt mellansnack och annat tex Lisa Ajax städa en toalett. Fyy så dåligt. Inget vidare bra intervjuer heller
Om de tar bort allt mellan så musiken får vara det viktiga kan det bli riktigt bra.
A-teens gjorde ett fantastiskt uppträdande.
Ska nog ge mellon en chans till 🙂
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2024-02-04 14:46 av beem
Det har varit ett dubbelmord i området granne med oss. Väldigt lite folk ute märkte vi när vi körde förbi.
/Maria
#26: Men fy så otäckt
Sorgen är kärlekens pris
Sorry fel tråd😃
Åter till ämnet…
/Maria
#28: Läste om det där och fy så nära det kan komma det är skrämmande tragiskt hur det är idag 😢
Fel tråd jag tycker det är helt ok med tanke på det ni måste känna och gå igenom nu så många tankar och funderingar jag kan inte ens föreställa mig när det kommer så nära inpå vi har haft tur på orten men peppar peppar man vet aldrig idag.
Varmaste kramen till er Maria 💖💖💖
Jag blev rätt nöjd med resultatet, fast hade velat att Melinda gått vidare också. Hon, Lisa Ajax och Smash into pieces var mina favoriter. Gällande intervjuerna håller jag med beem, dåliga. Andra år har det varit mer prat om låten, jag uppskattar det mycket mer. Typ "vad handlar din låt om?". Det är ju en musiktävling, och jag kände att en bakgrund till låtarna saknades… Men Björn Gustafsson gillar jag.
Jag brukar gilla Björn Gustafsson men i går tyckte jag han bara var störig och pinsam.
#31: Håller med. Inslaget var bara löjligt.
Sorgen är kärlekens pris
#26: fy så obehagligt!
Petra Mede ska leda finalen 🤔😏
Sorgen är kärlekens pris
#34: Inte Carina Berg då? Eller ska dom leda tillsammans?
Vänta nu fattar jag, hon leder eurovision.
#36: Ja tillsammans med Malin Åkerman
Sorgen är kärlekens pris
Himmel, jag läste att fröken Snusk gick vidare😮
/Maria
#38: Det tyder på att det är många yngre som röstar tänker jag
Sorgen är kärlekens pris
Tycker det är toppen att fröken snusk gick vidare till andra chansen.
Denna låten var inte speciellt grov, utan var mer "normal" text eller hur man ska förklara det? :P
#38: ja men bara till en utröstning till! Totalt ointressant/ointelligent ljud.
#41 Exakt 😉
/Maria
#42: vi såg Melodifestivalen för barnbarnen var här (13 och 15 år). De var måttligt intresserade, hejade på Maria Sur och tyckte att Snuskiga fröken skulle åka ut.
Hon är ju inte riktigt den man tänker sig ska gå vidare… Men hon fick tolvan av typ 16-26 åringarna, dom flesta som åker epa är väl i den åldern och det var väl dom som fick henne att gå vidare. Jag skulle tro att hon förlorar MYCKET på sitt namn, (och hennes andra låtar som det räcker med att höra titeln på), bland dom äldre tittarna. Vem röstar liksom på någon som heter "Fröken Snusk?"
Men gällande låten håller jag med Frida, den var inte så farlig och rätt svängig. Jag skulle vilja höra henne sjunga den igen, då hennes röst var sisådär… På slutet försvann den ju nästan helt.
Glömde säga att Maria Sur och Dear Sara var mina favoriter, och Liamoo var också väldigt bra.
#45: Jag nickar instämmande
Sorgen är kärlekens pris
Ni som ser på finalen, har ni några favoriter?
Jag har försökt lyssna utan att se på bilden och tycker jag hör annat då än när jag ser på TV.
Inga direkta favoriter men ganska bra Cazzi Opeia och Lisa Ajax.
På fm toppade Markus och Martinus bettingen. Njae inte så bra.
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2024-03-09 21:05 av beem
Det är så otroligt många bra i år.
Smash into pieces, medina, cazzi opeia, Jay Smith ligger i toppen.
Väldigt svårt att veta vem som vinner.
Medina kommer bli årets sommar plåga
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Ja, det blir en helt annan sång när man bara hör den och inte ser artisten.
Tycker Cazzi Opeia och Danny Saucedo är bäst.
Ja då var det klart. Så lyckliga killar var fint att se.
Sorgen är kärlekens pris
Var det värdiga vinnare?
Var det en bra låt?
Jag får lyssna senare om jag kommer ihåg 😉
/Maria
Tycker inte rätt låt vann
Jag hejade på Jay Smith, Smash into pieces och Medina.
#53:
Håller med dig , jag hejade oxå på Jay Smith , , men men, , ungdomarna ville annat! 😊😆😂
HH 🙂
Inte min smak men killarna är ju duktiga.
Många bra låtar i år. Den som vann var bra men inte vår favorit. Intressant att se hur det går!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Frågan är hur många "stulna ackord" som räknas som otillåtet och leder till diskning.
Hörde Danny på radio. Han var väldigt missnöjd med sitt framträdande. Han tror att han sjöng samma vers 2 gånger.
Det bästa var att se M och M's reaktioner. Så nervösa undet röstning och sen den totala glädjen. Fina ödmjuka killar.
Sorgen är kärlekens pris
Ja många bra kan man minst sagt säga att det var… Det är ingen idé att jag börjar rabbla upp mina favoriter, för majoriteten av bidragen hör dit. Jag kan inte heller säga att det fanns någon jag inte gillade, för alla var ju bra.
Jag är inget fan av M & M, men de är långt ifrån dåliga. Det är bara inte min typ av musik.
#58 Tycker personligen Danny är dålig förlorare, det har man sett mer än en gång, dåliga ursäkter varför det gick som det gick.
Jacqline var värd att slåss i toppen. Även utan att titta…