Första april
Har du lurat någon idag eller blivit lura?
Stolt ägare till tre La permer
Lurade mamma att det var andra april! 😂
Inte kommit på något än. Men jag ska i alla fall luras!
Nä, brukar aldrig göra det
/Fia ☁️
Ska väl försöka hitta på något under dagen sen om jag blivit lurad vet jag inte men säkert har jag gått på något som tidningarna skriver och eldat upp mig i onödan 😂
Nej, tycker inte det är särskilt kul med detta aprilskämtande. Enda som är lite kul är när man hittar aprilskämt som media etc gör. Såg att Netflix hade ett aprilskämt där de skrev att det skulle lanseras en "knapp" som man kan trycka på när det är en "genant sexcen" i en film/serie och då spolas det fram tills sexscenen är över 😂
/Christina
Nä jag deltar inte i det. Tycker det alldeles för ofta går helt överstyr där det blir pinsamt eller jobbigt istället för att alla skrattar. Finns såklart väldigt oskyldiga skämt också, men inte tillräckligt många, enligt min mening.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag har blivit lurad. Två minuter efteråt när jag tänkt efter fattade jag att det var ett skämt.
Mvh
Mig
Nu blev det att jag tejpade för vattenkranen. Inte så uppskattat 😂
Jag hatar egentligen dagen, jag kan inte tro på någon och litar inte på någon. Hade en internetvän för drygt 8-9 år sen tyckte att ett roligt skämt vore att skriva ett "farväl-brev" på sin fb, som hen sedan gjorde så bara jag och några få andra kunde se det så att vi skulle bli lurade.
Jag ringde 112 och vännen blev skitsur på mig som om JAG hade gjort nåt fel. Vi är naturligtvis inte vänner idag. Hen hade tydligen blivit rejält utskälld av polisen också.
Klart som fasiken man ringer 112 när man tror någons liv är i fara. Kan inte fatta hur någon kan tro det är ett roligt skämt. Dessutom innan vännen ringde och skrek mig i örat var jag ju ett jäkla vrak. Grät, skakade, visste inte om hen var död eller levande.
Förlåt för ett tyngre ämne, men alltså, hur tänker man när man gör sådär? Aprilsämt ska vara smågrejer, som man kan skratta åt tillsammans, inget där någon blir ledsen eller sårad eller rör upp en massa grejer. Sett på tiktok där tjejer typ visar ett falskt gravtest som visar positivt. De slutar aldrig bra för killen blir alltid antingen sjukt ledsen och besviken eller fruktansvärt arg osv.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#9: det där är ju verkligen att gå för långt! 😡 det är inget att skoja om. Klart man ringer 112 då!
- Redigerat 2023-04-01 18:34 av [i_love_iller_2]
#9: Tyvärr finns det många arslen som inte tänker längre och tror dom är roliga men såna allvarliga saker får man bara inte skämta om och tänk om allvaret en dag är framme och man redan har skämtat om det så finns risken att folk inte tror den dagen allvaret kan vara framme på riktigt och fy fasen det kan få allvarliga konsekvenser.
Aprilskämt ska som du skriver vara roliga lättsamma och alla ska kunna skratta åt det sen men såna här allvarliga saker det förlorar folk själva på för man tar avstånd och man tror inte på dom heller om allvaret en dag skulle infinna sig på riktigt.
Personligen tycker jag den här dagen är rolig den är lättsam och det är just det den ska vara med skämt som får oss att le och ha roligt åt oss själva eller andra att vi gått på något oskyldigt tokigt.
Jag förstår dig jag hade inte heller bevarat den kontakten för nån måtta får det faktiskt vara man skrämmer inte upp sin omgivning på ett sånt sätt det är både fult, elakt, egoistiskt plus en massa svärord jag undviker att skriva här och du gjorde det absolut mest rätta en medmänniska kan göra och det var att ringa 112 👍 sen om hen inte gillade läget det är hens sura problem för sånt här det gör man inte ett Aprilskämt av.
Jag lurade pappa förra året. Han hörde av sig till min bror som också gick på det. Så min bror skulle kontakta sina vänner och se om det verkligen kunde stämma.
Mvh
Mig
Vill ni höra något Aprilskämt som skedde på 40 eller 50 talet jag har inte helt årtalet i minne.
Men på den tiden begick det sig att telefoner med nummerskiva var aktuellt under utveckling och ändå mer på landet när man fortfarande hade telefonister som kopplade samtal till kortnummer.
Min far full i fasen som han var så lurade han min Farmor på första april och ringde upp henne där han sa att telebolaget gjorde ett prov och hon var tvungen att sjunga och ställa sig upp på pallen bredvid telefonen för dom skulle göra ett prov 😂
Farmor gick på det där men attan så arg hon var när hon genomskådade min pappa och hans på dåtiden practical joke det tog hus i helsike kan jag lova men satte dit henne det gjorde han på första April 😂😂😂
#9. Så fruktansvärt hemskt att göra så, bra att poliserna skällde ut henne!
#13. 😂
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!