Badrumsmatta/mattor
#0 Vad fin!😍 Har du gjort den själv?
Jag gillar färgerna!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#0 Den var fin🙂
Så lustigt. Vi har nyligen köpt fyra Kelimmattor. De är mina favoriter bland mattor.
Numera kan vi ha mattor igen för Lakritz klöser inte på mattor.
De gamla katterna klöste för fullt.
Jag ska försöka ta bild senare.
Jag har mattor på väggarna också 😉
/Maria
#1:
Hehe, , , Tack så mycket !!
Nej , den har jag köpt i Stockholm när vi tjejer åkte på en shopping resa för många år sen.
Minns inte butiken nu .
En butik där det finns massor med olika saker från mattor , små prylar , ljus , blommor och allt möjligt .
HH 🙂
#2:
Tack så mycket!
Va skoj , sern gärna bild senare . Tack.
När jag va gift hade vi en matta från Chile . Men den fick mitt X ta sen.
HH 🙂
Jag har en vän som när hon var gift första gången hade en stor rund ovanlig matta av Märta Måås Fjetterström. Gissa om hon ångrar sig idag att hon inte behöll den😉
/Maria
#2, #5 Kul med katter. Köper vi en ny fin matta så går katterna nästan ofelbart fram och kräks på den. 😹
Så numera köper vi just inga mattor.
Wow, Märta Måås … 😍 Såg just i ett antikmagasin vad de kostar! Bra att så fin konst och design värderas.
#3 Vilket fynd, Soligajag!
#7 Haha, ja kattspyor är ett annat problem 🤮
/Maria
😼
Du kan hitta fler i denna tråd:
https://pyssel.ifokus.se/discussion/1392085/virkade-saker
Nu när det är "inne" med återvinning och återbruk känner jag mig mycket modern med att återanvända så mycket som möjligt. Bättre att göra något man har användning för än att kasta de textilier (kläder och annat) som man inte längre vill använda på det sätt man gjort tidigare.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
- Redigerat 2023-02-07 11:32 av Emo
#7: Jag har inte heller några mattor på grund av katterna och kattspyor. Eller ja hallmatta har jag men den är tydligen inget man spyr på, den kloar man på….
#11 Ja, kloa kan man ju också göra. 😺😻 Om den inte är för mjuk. Lite sträv får den vara …
Min katt klöser på ALLT!!!
Jag har fyra mattor totalt. En vanlig trasmatta i hallen för att inte dra in skit lika lätt. Två runda mattor med svenskt djurliv (en med varg och en med rådjur i gråskala) att ha en under datorstolen och en vid sängen.
I vardagsrummet har jag en grå ryamatta jag fick överta av mina farföräldrar för säkert 25 år sedan. Den har fått följa med i flytt hemifrån och kommer inte bytas fören den faller sönder, den är en riktig kvalitetsmatta. Att den är tråk-grå har varit ett stort plus då den passat in i princip vad jag än vill inreda med.
Alla mattorna har överlevt hundspya, hund-diarré och kliande valptänder som ska tugga på allt så fort man vänt ryggen till.
Oj, vilken tålig matta!
Snygg matta! Och söt hund 🐶
Jag hade vanliga trasmattor förr, när jag bara hade Elrond. Sen flyttade Nox in. Och inte för att de klöste på mattorna eller nåt, men de jagade runt varandra så att mattorna alltid låg i hörnen och aldrig utdragna hur många gånger jag än fixade till dem. Efter att ha snubblat över dem x antal gånger på natten när jag skulle på toaletten så tog jag bort dem. Var inte riktigt lönt liksom. :P
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Oops, jobbig med mattorna på det där sättet, våran lilla katt Iggy håller också på så. 😼
Nja är ingen big deal. Jag är inte så mycket för inredning. Jag har inga gardiner heller för blev less på hur håriga de blev av att katterna alltid skulle ligga mot dem. Kanske sätter upp en i framtiden som bara går upptill men det är inte så kinkigt. 🤷♀️
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
När jag skulle köpa mina senaste mattor så sa jag till försäljaren att de skulle vara "kattkräksfärgade". Han tittade väldigt konstigt på mig, men jag hittade faktiskt några som passade. 😁
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
😂
Fina mattor 👍🙂❤️
#26 Tack🙂
/Maria
#12: är den för mjuk finns risk för kiss…
#23:
Riktigt vackra mattor ! 😊👍🌹
HH 🙂
#29: Tack ☺️
#30 Tack så mycket 🙂
/Maria
#32: 👍❤️
Soligajag din matta känner jag igen från Lagerhaus😃 Kan det stämma?
Den är så himla fin😊
/Fia ☁️
👍
#29: Vadå risk för kiss?
#36: kattkiss
#28:
Fina !!
HH 🙂
Tackar ! Stämmer så bra! 😊💕❤️
Lagerhaus!
Ska åka dit nästa gång när jag åker till Stockholm!
HH 🙂
Urk! 🤮🐈
Jag har bara matta i sonens rum. Hade velat ha fler, men tycker det är hopplöst när man har hund och katter.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Gud, ja, de stökar runt och kräks!
#43 vilka gör det?
Katter och hundar 🐶🐱 gör så, så är det hemma hos oss i alla fall 🏠
#46: (Svar på #23)
#45 Kräks gör mina nästan aldrig inne.Kräks de ofta är något fel.
Stökar runt , nja mer katterna när de busar :P
#47 Vad menar du?
/Maria
Min förra katt kräktes ofta utan anledning, även om han var frisk (konstigt). Men båda rör(de) (vi har en katt nu också) runt bland mattorna så att det blir ett trassel. 🤦🏼♀️
#50 En katt som kräks ofta, har allergi, sjukdom.
Oj! Nu får jag dåligt samvete… (inte ditt fel) 😥. Grejen var att mina föräldrar sa att han var frisk…
#46 Väldigt snygg matta!
#52 Tänk inte på det nu i efterhand! Det kan vara så mycket, hårbollar t.ex.
Kul att din katt har roligt med att trassla bland mattor. 😺😻
- Redigerat 2023-02-08 07:58 av Magi-cat
Mamma blir HELT GALEN på kattbusen!🤣😝🐱