Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 118 ggr
Tarotstollan
0

Kopiering av viktiga papper.

Är det någon som vet vart man kan vända sig för att kunna kopiera papper och intyg?
Jag vet bara biblioteken men tyvärr var det biblioteket jag var på igår stängt för flytt i flera månader och jag behöver kunna kopiera pappren rätt så snabbt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sindri
0

Den myndighet som utfärdat intyget borde kunna ge dig en kopia, men är det olika blir det svårt.
Förr fanns fotobutiker som hade den servicen.
Du har inte någon bekant som kan fixa på sitt jobb?
Eller ett litet företag i närheten som du kan gå till och erbjuda dig att betala för kopior?
En skola du kan fråga på?
Skall du ha intygen till något särskilt kan du be den myndigheten/företaget om hjälp.

Tarotstollan
0

Det är ett försäkringsbolag som kräver kopia på id + ifyllnad av en massa papper.

De kan bara hjälpa mig med ifyllnad av pappren över telefon inga kopior.

Vixxen
0

Kolla om kommunen kan hjälpa dig.

Tarotstollan
0

Jag skall ringa dem och prata med dem i nästa vecka.

Magi-cat
1

Bibblan är bästa förslag, men om det är stängt går det ju inte …
I nödfall kan man där jag bor gå till den lokala ICA-butiken och be att få kopior eller t.o.m. inscannat. (Det kanske bara är lokalt möjligt. 🙂)

Kommunkontoret är förstås också tänkbart, de borde kunna hjälpa till om de är nåbara.

Hoppas det löser sig!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sindri
1

#2: Har du en smartphone kan du ladda ner en app som kan scanna in dokumenten och sedan maila dem till försäkringsbolaget. Vi har kunnat göra så med många dokument, bl a fullmakter gällande arvsskifte. Inga problem.
Har du ingen smartphone har du kanske någon i din närhet som kan hjälpa dig med det.
Bör dock vara någon du litar på, och som sedan de mailat dokumenten till dig raderar dem från sin telefon.

Zadeira
1

Socialtjänsten brukar ha kopiator i "väntrummet" som man kan kopiera typ 10 kopior gratis.

Tarotstollan
0

Tack för förslag.
Har ingen smartphone och har ingen i närheten som jag vet kan fixa sådant.
Jag skall försöka med ett annat bibliotek och se om det går där, annars kanske jag kan fråga på banken.
Det måste ju gå någonstans tycker man.
Det är en massa papper som skall skickas in gemensamt men bara id-pappret som behöver kopieras och signatur på av annan person.