Melodifestivalen
Såg ni melodifestivalen igår?🙂
/Maria
Nej, för sent och för flimrigt. 😴🥴
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Till halv ett!
Ville se hur det gick för Tusse! Tänk så mycket rasism han får utstå. Det är så fult att man mår illa. Tusses segrar sticker i ögonen på människor som bara blir något genom att stå på andra.
Trots operationer och studentskrivningar så gjorde han sitt allra bästa!
Han är en så fin kille som jag är stolt över. Heja Tusse! Mvh/WL
Heja Tusse, han är bäst!!! 🌷🌸🎵🎈🌸 Vilken prestation han har gjort!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ja hans "resa" är helt enorm.
Jag såg inte programmet. Alldeles för sent för mig😉
/Maria
Jag gillade Eurovision förr, men det har blivit så "hysteriskt" på senare år. Alltför mycket laser, ljus, rök och galna kläder. Det verkar som att varje land måste överträffa alla andra, vilket gör att man inte lyssnar på låten längre.
Jag gillar verkligen Tusses låt och hans framförande var mer lagom. Synd att det bara blev 14 plats. Jag är så kvällstrött så jag såg bara 1 timme. Resultatet fick jag i morse på nyhetsmorgon.
Såg nästan hela (somnade till en stund strax efter alla låtarna hade spelats, så jag såg inte mycket av mellanakten) och det var väldigt spännande med omröstningen. Osäkert in i det sista. Fast den drog ut alldeles för länge. Programmet blev minst 45 minuter längre än beräknat. Tror till och med det blev lite längre än så.
Hårdrock är inte min favorit, men kul för Italien att äntligen vinna igen. Lite extra kul för Danmark också, eftersom deras egen låt inte ens gick till final. Nu fick de sola sig lite i glansen av den italienska segern åtminstone. (Deras basist är från Danmark och det är hon som fått bestämma namnet på gruppen; Måneskin.)
För övrigt tycker jag också att det börjar bli lite för för mycket show. Det hade varit bättre om de hade satsat på artister som kan sjunga, istället för att i många fall dränka (falsk)sången i allsköns ljud- och ljuseffekter.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Vi hade tänkt se den men bonussonen med sambo kom på oväntat besök. Det blev jättetrevligt 😊
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har inte sett någonting av Melodifestivalen. Det är många år sedan jag såg något av den : )
Jag har inte sett mellon på flera år (utom någon liten glimt här och där). Tycker som andra att det är för mycket ljud- och ljuseffekter nuförtiden. En tävling i teknik i stället för musik helt enkelt. Tråkigt!
Men Tusses låt var rätt bra, den var i alla fall melodisk.
- Redigerat 2021-05-23 13:06 av [[eskils_]]
Nej, jag tittar inte på melodifestivalen och har inte gjort på många år (och då var det främst för att någon i familjen ville se, själv har jag aldrig riktigt gillat det). Har inte lyssnat på någon av låtarna heller.
//Jessie
Nej kollade inte på Eurovision igår.
Skräp enligt mig plus att jag anser att det är fel att ha sånt i dessa tider med all publik osv
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Nej Över min döda kropp att jag skulle göra det.
Stolt ägare till tre La permer
Inte heller jag tittade, av samma anledning som flera här för mycket flimmer och jobbiga ljudeffekter, men Tusse har gjort stort intryck på mig, fantastisk och modig kille, som jag önskar allt gott. Må rasisterna lämna Tusse och alla andra icke svenskfödda ifred.
/Désirée
Ja, jag såg från början till slut. Tänkte inte på att tiden gick, spelar ju ingen roll för mig som är nattuggla.
Hade väl ingen direkt favorit men ringde faktiskt och röstade på Norges bidrag med Tix, tyckte den låten var bra och han hade tydligen haft det tufft när han växte upp också.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!