Gummistövlar
Äger du några gummistävlar?
Stolt ägare till tre La permer
- Redigerat 2023-01-30 13:05 av Maria
Jag köpte ett par jättefina gummistövlar för några år sedan, men de var inte sköna att gå i. Så jag gav bort dem och har inte köpt nya efter det…
ja ett par hemma i lägenheten + 2 par i sommarstugan ett av paren har dock börjat läcka så de kommer inte användas vid höstiga svamppromenader när det är blött längre. Och för mig ska det vara bra gummistövlar de ska ha bra uppbyggd bas inte sådär tunna och platta i botten som billiga gummistövlar brukar vara utan de ska vara stövlar man kan gå i länge både i terräng och på väg.
Flera stycken -älskar att klafsa omkring i dem i trädgården.
När jag var barn gillade jag att gå utan strumpor i gummistövlar - undrar varför?
Har ett par gummistövlar i garderoben. De är helt oanvända. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Hade tidigare alltid ett par i bilen för oplanerade utflykter.
Bäst är att ha fotovänliga men oftast blir det billiga färgglada varianter.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Har ett par men använder dem sällan. Men, när det regnar mycket och man ska ut på något så är det tacksamt att kunna plocka fram dem ur garderoben😀
/Christina
Har ett par svarta gummistövlar använder dom sällan har ett par vattentäta skor
Så klart jag har gummistövlar. Bor ju i Göteborg 😃
/Maria

Jag har ett par blå tretorn med blommor på.Köpt oanvända på en loppis för 40 kronor.
Stolt ägare till tre La permer
Japp. Men tar hellre mina graninge vid regn.. Mkt skönare att gå långt i än stövlar. Stövlarna är i trädgården
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Nepp, jag har inga gummistövlar.
//Jessie
Jag har ett par seglarstövlar. Tyvärr har de det felet att de spricker alltid uppe på foten, där de böjs. Jag har köpt nya flera gånger men det hjälper inte, de spricker också.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Japp, ett par här hemma och ett par i stallet. Älskar de jag har hemma, de är perfekta för mina fötter även om de inte var jättedyra. 👍
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag har ett par med lite lägre skaft som jag köpte billigt när vår lokala Granngårdenbutik sålde ut allt inför att butiken tyvärr skulle upphöra. De stövlarna åker på vid regn och slask. Sedan har jag också ett par vanliga gröna högskaftade tretorn som jag har haft i 20 år minst. De blir inte mycket använda.
Just nu äger jag inga - använder det sällan för tycker inte det är skönt att vara ute och ge med det
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#15 Vad har du på dig när det hällregnar då?
Gummistövlar är väl sällan så bekväma.
/Maria
Jag äger ett par, de var inte så dyra men de är obekväma att gå hundpromenader i, jag har letat men de flesta gnager på smalben och hälar. Jag går i kängor som är impregnerade långt in i maj. Ja men jag letar fortfarande, för gummistövlar krävs i skogen…Mvh/WL
#16 Är inte ute och går när det hällregnar :)
Nej vet och går inte att vara ute och gå med det, så då hoppar vi promenaderna istället och är hemma :) Har inget behov av att vara ute när regnet öser ner
#18 OK vad bra.
Själv upplever jag att man ibland måste ge sig ut i hällregn. Något man måste handla, någon man ska möta eller kanske hämta från förskola t.ex. Jag måste ju till jobbet även om det vräker ner.
/Maria
#19 Skulle aldrig köra med gummistövlar ändå och för så korta besök har jag vattenavvisande skor istället :)
Jag kör bil till jobbet, känner att jag behöver inte gummistövlar fram och tillbaka till bilen. För mig har det fungerat utmärkt med vattenavvisande skor för sånt :)
Har också flera stycken 😀 som jag gärna använder
Det där med barfota i gummistövlarna känner jag igen från min egen barndom
Det var en speciell känsla tror jag