Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 179 ggr
Maria
3

Ingen toalett

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De ska relina avloppsrör i vårt område och då får man inte spola vatten varken i kök eller toaletter så länge arbetet pågår.
De har satt upp en bod med tre toaletter på gatan men aldrig jag kommer dela toa med massa grannar.😝 Dessutom nu i coronatider.
De kommer ta tio hus i taget.

Min man har köpt en portabel toa idag som vi tänkte sätta i förrådet. 😉

/Maria

• Redigerat 2021-04-07 17:03 av Maria
DesK
2

Så hade jag också gjort! De är mycket smidiga. Hade en liknande i husvagnen då vi hade den som sommarstuga. Det funkade jättebra. För kranvatten hade jag nog köpt en lite större dunk med tappkran.

/Désirée

[[eskils_]]
1

#0: Oj, vad jobbigt! Skulle inte heller vilja dela toa med grannarna… 😲

Tur att du har en uppfinningsrik man, och hoppas arbetet går fort!

Sindri
1

Men oj, hur gör ni med matlagning? Och avlopp till kök och dusch, tandborstning? Hur tänker de? Och tre toaletter på tio hus!

• Redigerat 2021-04-07 18:03 av Sindri
Maria
1

Det konstiga är att vattnet inte kommer att vara avstängt men vi får inte hälla det i avloppet utan i en dagvattenbrunn.
Arbetet kommer vara i en vecka bara (om de håller tiden)😉
Det kommer bli lite bökigt men vi har ju bott på landet utan vatten alls i början och det funkade jättebra. Firade t.om jul med gäster och vatten i dunkar 😃

/Maria

citytjejen
1

Jättebra ju! Vi ska också köpa en sån toalett när det blir dags för stambyte i vår förening. Dela toalett med grannarna är otänkbart för min del😝😝

/Christina

Vixxen
1

Hoppas det inte drar ut påtiden!

Maria
1

Ja jag hoppas att de håller tiden😉

/Maria

Maria
1

De har börjat med med en huskropp bredvid oss och framigenom kommer vi få meddelande från föreningen innan de börjar.

/Maria