Ingen toalett
De ska relina avloppsrör i vårt område och då får man inte spola vatten varken i kök eller toaletter så länge arbetet pågår.
De har satt upp en bod med tre toaletter på gatan men aldrig jag kommer dela toa med massa grannar.😝 Dessutom nu i coronatider.
De kommer ta tio hus i taget.
Min man har köpt en portabel toa idag som vi tänkte sätta i förrådet. 😉
/Maria
- Redigerat 2021-04-07 17:03 av Maria
Så hade jag också gjort! De är mycket smidiga. Hade en liknande i husvagnen då vi hade den som sommarstuga. Det funkade jättebra. För kranvatten hade jag nog köpt en lite större dunk med tappkran.
/Désirée
#0: Oj, vad jobbigt! Skulle inte heller vilja dela toa med grannarna… 😲
Tur att du har en uppfinningsrik man, och hoppas arbetet går fort!
Men oj, hur gör ni med matlagning? Och avlopp till kök och dusch, tandborstning? Hur tänker de? Och tre toaletter på tio hus!
- Redigerat 2021-04-07 18:03 av Sindri
Det konstiga är att vattnet inte kommer att vara avstängt men vi får inte hälla det i avloppet utan i en dagvattenbrunn.
Arbetet kommer vara i en vecka bara (om de håller tiden)😉
Det kommer bli lite bökigt men vi har ju bott på landet utan vatten alls i början och det funkade jättebra. Firade t.om jul med gäster och vatten i dunkar 😃
/Maria
Jättebra ju! Vi ska också köpa en sån toalett när det blir dags för stambyte i vår förening. Dela toalett med grannarna är otänkbart för min del😝😝
/Christina
Hoppas det inte drar ut påtiden!
Ja jag hoppas att de håller tiden😉
/Maria
De har börjat med med en huskropp bredvid oss och framigenom kommer vi få meddelande från föreningen innan de börjar.
/Maria