walk-in-closet
Är det något du skulle vilja ha.Eller har du redan ett?
Stolt ägare till tre La permer
Klädkammare har vi haft i några lägenheter men nu har vi vanliga garderober längs en vägg utanför sovrummen.
Jag behöver verkligen inget sådant då jag inte har så mycket kläder eller skor😉
/Maria
Vi har klädkammare i vår lägenhet. Det är väl inget jag egentligen behöver för just klädernas skull, men eftersom vi bor i en tvåa är det skönt att ha klädkammaren mer som förvaringsmöjlighet. Där hänger vi kläder som vi inte använder så ofta, typ finkläder och säsongskläder (resten har vi i en byrå i sovrummet), lite förvaringslådor med krimskrams, stora förpackningar med mat till djuren (tar en mindre mängd ur den påsen och förvarar i en plastburk i köket för lättare åtkomst), verktyg och massa annat som man kanske inte behöver använda varje dag.
#2 Ja som ett förråd är det ju jättepraktiskt🙂
/Maria
Har ingen walk-in-closet. Känner jag mig själv rätt skulle det bara bli en bra ursäkt till att stänga dörren om röran… 😁
Walk-in-closet heter klädkammare på svenska, så det är väl bra att använda det svenska uttrycket. Klädkammare har jag haft i de flesta av mina bostäder och uppskattat.
/Désirée
Jodå, klädkammare har vi!
Jag har klädkammare som är så stopp full med saker och annat så jag får numera ta en stol för att kunna nå det som är överst eller längst in!
Jag har mycket som skall gås igenom och kastas, har bara inte orkat fundera på det en gång!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag har klädkammare som är till för inte bara kläder men även annat som vi lägger undan men som inte ska vara i förrådet samt tvätt och pant.
När barnen har flyttat hemifrån ska ett av rummen bli för alla kläder.
Nu har vi bara små garderober.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Det var ett krav från min sida att vi skulle göra iordning en av kattvindarna till en walk-in-closet innan vi flyttade hit. Vi har rätt så mycket kläder även om vi har få plagg för varje tillfälle. Vi har båda tills i våras haft jobb där det förväntas lite finare kontorsklädsel. (Maken jobbar med annat nu). Sen trivs vi båda bra i jeans och t-shirt/top/tröja härhemma. Grovarbetarkläder som arbetsbyxor och oömma tröjor som passar för varje årstid är ett måste när man har gård. Och så ytterplagg som passar beroende på tillfälle. Finjacka till kontoret, vardagsjacka som sedan får bli gårdsjacka. En av varje för höst- o vår och en av varje för vinter. Regnkläder av god kvalitet. Det tar plats!

Vårt förråd har min man som hobbyrum.
Min man skulle nog behöva ett själv har jag så få kläder att de lätt ryms i den garderob jag har.
Stolt ägare till tre La permer
Vi har en walk in closet på nedervåningen för ytterkläder. Älskar det rummet. 4 stora pax-garderober med hyllor, lådor och klädhängare. 👍
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
jag skulle vilja det men tyvärr ingen möjlighet i detta huset.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har ingen just nu men det finns planer på att ta ett av rummen men lite svårt att bestämma mig för vilket, det står mellan två rum och i dom rummen finns inbyggda tvättställ så det skulle passa bra om man klär om och sminkar sig så jag får se vad jag hittar på.
Viktigt är att det blir i helt gammaldags stil inget modernt samt möblering som stämmer in när huset byggdes 1912-13. Det blir väl mer ett walk in clothing room 👗 än a walk in closet 😅
- Redigerat 2020-10-05 16:29 av [Månglädje]