Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 384 ggr
Maria
1

Godmorgon fredag 28 augusti

Månaden börjar närma sig sitt slut och det tycker jag är lite vemodigt.

Det är i alla fall 9 grader här och jag har sovit som en kratta. Jag som alltid sover så bra😃

Ha en bra fredag alla.

/Maria

Ljungåsen
1

God morgon. Det är sju grader ute, och jag har, för ovanlighetens skull, sovit som en liten gris hela natten. Dagen ska ägnas åt målande.

MonicaLagerquist
0

God morgon

7 plus och mulet än så länge.

Mannen ska ner och jobba i hamnen och jag ska vänta in elektrikern som ska byta styrenhet i vår varmvatten beredare.

Ha en skön fredag!

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Mooniq
1

Mårning. Solsken och blå himmel. Först lite te och tv, sen en cykelsväng innan det är dags att bita tag i arbetshelgen. 🚴‍♀️🌞

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
1

God morgon , Här är det 9 + nu och solen skiner ! Idag ska jag ha tjejkväll ( min tur ) vi är 4 st tjejer som turas om att laga mat , bjuda på olika maträtter , jag ska ha 3-rätters ikväll vid 17.00 Meny : Välkomst drink : Prosecco med jordgubbar och kiwi. Förrätt : Avokado med mango , kräftstjärtar och en sås av Sweet chilisås , persilja , olivolja , citron ( juice) Varmrätt : Torskrygg med räkröra och pressad Potatis + sparris och Rädisor . Bild kommer senare ikväll eller imorgon. Ha en mysig dag alla .

HH 🙂

Ljungåsen
1

#4 Det låter jättegott!

MonicaLagerquist
1

Nu har vi varmvatten igen!

Ljungåsen
1

#6 Varmvatten är bra grejer det!

Soligajag1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

# 5 Tack så mycket ! Ja , det ska bli så kul , Det här är efterrätten : Drömgott i glas , Det ska bli så kul att bereda allt , drink , förrätt och Varmrätt + efterrätt .

HH 🙂

Soligajag1
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Torskrygg med Potatis och sparris + rädisor .

HH 🙂

Ljungåsen
1

#9 Just nu önskar jag att jag vore din kompis. Vilken underbar mat!

MonicaLagerquist
0

#7 👍

Soligajag1
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

# 10 Tack så hemskt mycket ! Vad glad du gör mig. Bilder kommer senare ikväll . hoppas jag . Jag får be mina gäster ha överseende att jag tar en paus och lägger in bilder här och på Matlust . Här är min dukning , sen blir det vinglas och ett vattenglas , Tog en bild på underlägg , tallrik o assiett + vinkas med lila servett i . Jag bara älskar detta . Lägga upp fint på tallriken sen , laga maten. Baka någon kaka . Mina piroger på bild 3 . Lasagne på sista bilden .

HH 🙂

Ljungåsen
1

#12 Det ser verkligen väldigt trevligt ut. Fisktallrikarna tycker jag var riktigt roliga. Var kommer de ifrån?

MonicaLagerquist
1

Vatten läcka i byn minst tolv timmar kommer vi att vara utan vatten.Typiskt att vattentunnorna är tomma.Det finns en tank nere i byn.Så nu slipper jag tvätta,diska och städa.

Soligajag1
0

# 13 Fisk tallrikarna hittade jag på second hand ! Gillar dem med ! 😊👍 Tack så mycket ! 😊

HH 🙂

Ljungåsen
1

#15 Second hand är jättebra. Ibland kan man hitta riktigt roliga saker, som dina fisktallrikar. De har ingen stämpel eller så på undersidan, som visar var de kommer ifrån?

Soligajag1
1

# 16 Javisst kan man det ! Nej , tyvärr inget märke ,

HH 🙂

aggeelin
0

God eftermiddag! Snart på väg hem efter en fullspäckad arbetsdag. Ska hem och roa mig med att handla och rolig matlagning!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet