Godmorgon fredag 28 augusti
Månaden börjar närma sig sitt slut och det tycker jag är lite vemodigt.
Det är i alla fall 9 grader här och jag har sovit som en kratta. Jag som alltid sover så bra😃
Ha en bra fredag alla.
/Maria
God morgon. Det är sju grader ute, och jag har, för ovanlighetens skull, sovit som en liten gris hela natten. Dagen ska ägnas åt målande.

God morgon
7 plus och mulet än så länge.
Mannen ska ner och jobba i hamnen och jag ska vänta in elektrikern som ska byta styrenhet i vår varmvatten beredare.
Ha en skön fredag!
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Mårning. Solsken och blå himmel. Först lite te och tv, sen en cykelsväng innan det är dags att bita tag i arbetshelgen. 🚴♀️🌞
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
God morgon , Här är det 9 + nu och solen skiner ! Idag ska jag ha tjejkväll ( min tur ) vi är 4 st tjejer som turas om att laga mat , bjuda på olika maträtter , jag ska ha 3-rätters ikväll vid 17.00 Meny : Välkomst drink : Prosecco med jordgubbar och kiwi. Förrätt : Avokado med mango , kräftstjärtar och en sås av Sweet chilisås , persilja , olivolja , citron ( juice) Varmrätt : Torskrygg med räkröra och pressad Potatis + sparris och Rädisor . Bild kommer senare ikväll eller imorgon. Ha en mysig dag alla .
HH 🙂
#4 Det låter jättegott!

Nu har vi varmvatten igen!
#6 Varmvatten är bra grejer det!
#9 Just nu önskar jag att jag vore din kompis. Vilken underbar mat!

#7 👍
# 10 Tack så hemskt mycket ! Vad glad du gör mig. Bilder kommer senare ikväll . hoppas jag . Jag får be mina gäster ha överseende att jag tar en paus och lägger in bilder här och på Matlust . Här är min dukning , sen blir det vinglas och ett vattenglas , Tog en bild på underlägg , tallrik o assiett + vinkas med lila servett i . Jag bara älskar detta . Lägga upp fint på tallriken sen , laga maten. Baka någon kaka . Mina piroger på bild 3 . Lasagne på sista bilden .
HH 🙂
#12 Det ser verkligen väldigt trevligt ut. Fisktallrikarna tycker jag var riktigt roliga. Var kommer de ifrån?

Vatten läcka i byn minst tolv timmar kommer vi att vara utan vatten.Typiskt att vattentunnorna är tomma.Det finns en tank nere i byn.Så nu slipper jag tvätta,diska och städa.
# 13 Fisk tallrikarna hittade jag på second hand ! Gillar dem med ! 😊👍 Tack så mycket ! 😊
HH 🙂
#15 Second hand är jättebra. Ibland kan man hitta riktigt roliga saker, som dina fisktallrikar. De har ingen stämpel eller så på undersidan, som visar var de kommer ifrån?
# 16 Javisst kan man det ! Nej , tyvärr inget märke ,
HH 🙂
God eftermiddag! Snart på väg hem efter en fullspäckad arbetsdag. Ska hem och roa mig med att handla och rolig matlagning!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet