Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettbok-och-lästips
Läst 439 ggr
Maria
1

Godmorgon fredag 12 juni

Godmorgon på er.

Här är det 17 grader, väldigt blåsigt men sol🙂

Jag har fått ont i halsen så jag måste vara hemma från jobbet. Attans för jag har ju stor frånvaro annars på grund av huvudvärk men nu i dessa tider får man vara vaksam på minsta symtom. Det kanske inte blir något alls men man vet aldrig.

Vi skulle varit barnvakt nu i helgen och så skulle vi på studentfirande idag men min man får gå ensam.

Ha en fin dag alla🙂

/Maria

Ljungåsen
0

God morgon. Här är sjutton grader redan, och strålande sol. Jag befarar att det kommer bli väldigt varmt idag.

MonicaLagerquist
1

God morgon

Krya på dig Maria.

Vi kom aldrig iväg igår.Men vi tog en tur till Uppsala och gick en bit av Linnevägen. Från Lurbo ut till Skarholmen och tillbaka.Det är en nygjord promenad stig som är helt handikappanpassad.Tre Km trä och bra grusväg som lämpar sig för rullstol och barnvagnar.

Förhoppningsvis kan vi ta oss ut på sjön idag.

Stolt ägare till tre La permer

aggeelin
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Solen skiner och tomaterna växer! Tänk att den där höga tomatplantan var ca 25 cm över kanten på krukan den 10 maj.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
1

Nej vi ställer nog in seglingen idag.Det ska tydligen mulna på redan vid tio elva tiden.Då får det bli hemma jobb istället.

Stolt ägare till tre La permer

Fridaaaa
1

Jobbar ikväll
Sedan tredagarsledighet. Ska bli skönt! :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Soligajag1
0

Go förmiddag ! 

Solen skiner , 20 grader ute , molnigt . Hör att klippningen av gräset är på gång därute , säkert Mimer killen. 

Jag  ska ta det lugnt idag , vila + sitta ute i solen .  

Ha en fin dag alla! 🙂

#0  Krya på dig Maria 🌺

HH 🙂

CasaRamon
1

Kanske har jag missförstått det hela, men om en person får symtom, måste inte då ens partner också stanna hemma i karantän, då han ju kan vara smittad utan symtom?

Maria
1

Jag jobbar på Sahlgrenska och partnern behöver inte vara hemma enligt våra förhållningsregler. Jag har bara lite halsont och lätt feber så det kan vara annat än Covid19.

/Maria

Fridaaaa
1

#7 Nej det måste ingen i samma hushåll

CasaRamon
0

Men då förstår jag inte varför man inte bör träffa sina barnbarn, även om dom inte visar på minsta symtom. Jag tolkar det som att barn och unga framför allt, kan bära på smitta utan symtom. Och om någon inom familjen har minsta lilla symtom, så ska hela familjen stanna hemma, tills man testats.

Maria
0

#10 Är man 70+ så ska man inte träffa sina barnbarn är rekommendationerna.

Det är ju en omöjlighet att en hel familj ska stanna hemma om någon har minsta symtom. Försäkringskassan eller arbetsgivaren står inte för försörjningen under tiden, Däremot så kan man vara hemma 14 dagar utan läkarintyg. Jag gissar att det gäller överallt.

Man testar inte personer som inte är sjuka.

/Maria

Fridaaaa
0

#10 Enligt restriktioner ska man inte det och jobb godkänner inte det.

Maria
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer Lakritz. Han verkar njuta i fulla drag av att vara ensamkatt. Det hade jag aldrig tänkt.

/Maria

Soligajag1
0

#13 Wow , vilken mysig kisse och vilken stil ! 😊😻😸

HH 🙂

Lillyrod
0

#13 Han gör skäl för sitt namn : )

Maria
0

Ja han är verkligen kolsvart. Inte en vit fläck ens.

/Maria