Hur dricker du ditt kaffe?
En tanke slog mig just.☝️
Jag dricker alltid kaffet ljummet och häller i mig hela koppen på en gång.Hemma serveras det bara espresso .Dricker det utan socker.
Hur dricker du ditt kaffe?
Stolt ägare till tre La permer
Utan socker, men med en skvätt grädde. 😛
Starkt ska det vara!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Svart mörkrostat kaffe. Absolut inget socker!
Numera dricker jag knappt kaffe alls men förr drack jag mängder. Svart och starkt ska det vara😉
/Maria
… I don´t 😂 (förlåt, jag var tvungen…tråkig humor, jag vet, haha). Jag dricker inte kaffe alls, får ont i huvudet (migrän) av minsta lilla (upptäckte det som barn, fick alltid ont i huvudet när jag åt kokosbollar…tills jag bytte ut kaffet mot vatten🤪). Även lukten av kaffe = migrän så…inget kaffe för mig.
Gärna "fettkaffe"= 30 gr smör + 1 msk kokosfett, mixas med ca 3 dl bryggkaffe. Däremellan kaffe med lite grädde. Inget socker.
Till vardags - svart kaffe som börjar bli ljummet. Vill inte ha kokhett!
Lördagslyxkaffe - min stoora kaffemugg, starkt kaffe och 2 sockerbitar 🙂
Starkt, svart och varmt. I kaffekopp med fat, inte i mugg.
I mugg, lite halvvarmt och rätt mycket mjölk. Om jag inte äter något till så blir det ofta en sockerbit också. För det mesta blir det pulverkaffe men hos pojkvännen blir det cappuccino i kaffemaskin. Dock är jag en tedrickare av stora mått, det går åt en hel del te varje dag.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Dricker nästan aldrig kaffe. Det blir bara om jag har fikagäster, eller om jag blir bjuden på fika hos någon. Då vill jag ha både socker och mjölk i kaffet för att kunna dricka det.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Svart starkt och hett och gärna med kanel i så när jag inte äter frukost med min man (som inte vill ha kanel i) har jag ner kanel i kaffet innan jag brygger eller lägger en bit av en kanelstång i kannan innan jag börjar brygga.
Hemma kör jag alltid med frystorkat snabbkaffe, dricker det svart.
Mjölk och socker i :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Helst ska det vara starkt! Espresso är favoriten tätt följt av klassskt bryggkaffe och americano. Espresso dricker jag såklart i espressokopp men övriga kaffevarianter varierar jag mellan diverse koppar i porslin eller i bleck.
/Christina
Dricker inte kaffe alls. Tvingade i mig en kopp av sociala skäl på ett sommarjobb ett år. Jag ville inte vara besvärlig eller udda första dagen, utan försökte hålla god min eftersom alla antog att jag drack kaffe. Dagen efter hade personen som ansvarade för mig köpt en flaska saft åt mig istället… Däremot gillar jag kaffesmak i bakverk, choklad och liknande. Eller som iskaffe (men då med så mycket mjölk och sötning att det inte kan kallas kaffe längre).
//Jessie
Svart, utan grädde/mjölk och socker i mugg.
Dricker inte så mycket kaffe nu längre men några koppar om dagen blir det. Har hittat en ny favorit som kallas mellanmörk av ett särskilt märke. Lite socker och mjölk eller matlagningsgrädde i.
Om jag måste dricka kaffe, skall det vara svart. Jag är en te person!👍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Gillar mörkrostat! Det ska vara mycket smak! Kan dricka det svart eller med mjölk i.
Köper numera nästan alltid någon form av "mellanmörk". En skvätt havremjölk i. Det är bäst när det är som varmast (mjölken kyler), men ofta hinner det bli ljummet innan jag är färdig, och det är okej.
Kokar kaffet på spisen och en skvätt mjölk i.
#19 Havremjölk i är riktigt gott, har provat i kaffet likaså sojamjölk men det blir lite grynigt fast gott är det 😎
#20 Kan tipsa (inte bara dig utan allmänt) om att havre- och sojamjölk som har olja i ingredienslistan (rapsolja) inte grynar eller skiktar sig. Åtminstone gäller det havremjölk helt säkert, det var så länge sen jag testade sojamjölk i kaffe.
Kokkaffe är ju något speciellt förstås!
När jag var barn, i Norrland, så var det bara kokkaffe som gällde. Efter kokningen så la man i fiskfjäll i kannan för att kaffet skulle klarna. Sen dracks det på fat och på bit. Alltså man hällde kaffet på fatet för att det skulle svalna fortare och med en sockerbit i munnen som kaffet dracks igenom.
Dricker för mycket kaffe ☕🙈 Inget socker. Ibland lite grädde. Avprogrammerad ofta då muggen har en tendens att växa fast i handen. Varmt, ljummet eller kallt funkar lika fint. Hemma kör jag koffeinfritt och på jobbet försöker jag hålla mig till 2 stycken halva muggar. Gillar ju foto o beställde plåtmuggar med eget tryck. Kul grej🌞
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
#23 Jättefina muggar. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#23 Jättefina och jag gillar att dricka ur plåtmuggar.
/Maria
Dricker alldeles för mycket kaffe ☕️ Försöker minska på det . Fick så fina muggar av en kompis på födelsedan .
HH 🙂