Nyårslöfte 2020
Har ni några nyårslöften inför 2020?
/Maria
Nej. Jag har nog aldrig avgett ett nyårslöfte.
Nix. Har aldrig funnits något intresse hos mina bekanta att avge några nyårslöften.

Nix pix.
Stolt ägare till tre La permer
Absolut inte!
Nej aldrig gjort. Har ist lite mål för 2020. Fortsätta träna sigge. Köra igång med rallylydnad och agility. Börja med min träning igen. Utan skador som sätter stopp för allt. Mitt mål är att vara med i hundlöpet när sigge är tillräckligt gammal o jag är vältränad nog.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag har aldrig löften - bara mål :)
- Gå ner sista 10-15 kg
- Hitta träningsform som passar mig
bland annat :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ok har ni några nyårsmål då?😉
/Maria
#6 Då har vi nåt liknande mål Fridaaaa , Gå ner 10-15 kg + att hitta rätt träning! Sedan att hitta ett Nytt jobb, via ’stöd och matchning’ , som jag börjar på Fredag 3 Januari 2020 .
HH 🙂
Ingen idé, jag glömmer dem lika fort igen! Fast nog finns det "tankar" att fundera på att försöka hålla…😉
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Har inga särskilda löften för det nya året. 🙂
Har inte tänkt så mycket på det faktiskt, men ett mål jag har för året är att springa ett hinderbanelopp. Dock började jag träna så smått inför det redan i somras så det kanske inte gälls. 🤪
Inga löften till mig själv, däremot mål och kanske, kanske har jag äntligen hittat nåt som får kroppen att krympa. Jag ska testa äppelcidervinäger under januari och se vad som händer.
Hittade en artikel på nätet där en stöddig läkare skrev att IBS finns inte - och han beskrev då att magen producerar för lite magsyra som kan ge en del problem, bland annat viktökning och svårt att gå ner i vikt, samt IBS-problem. Jag kan ju inte säga att han har fel om jag inte testar så jag testar och hittills så är magen snäll, glad och jobbar helt fantastiskt bra.
Så jag kör 2-3 tsk i 1 glas vatten 15 min före måltid och hittills så har jag fått en viktminskning på snart 2 kg sen julafton - vilket gör mig jätteglad såklart. Om man har svår magkatarr eller magsår ska man låta bli Äcv.
Jag läste in mig på Ingefära och har även börjat äta Ingefära på längden o tvären. Har den i en del måltider - jag wokar gärna grönsaker - jag gör te och gör en god varm äpplesoppa med ingefära som jag dricker på kvällen.
Ingefära drar igång förbränningen och matsmältningen och boostar immunsystemet. Vi får väl se i slutet av månaden om detta är nåt som funkar för mig.
En sak som hänt är att jag inte längre suger efter kaffe - alls. Jag som hinkat kaffe och fått avprogrammera med jämna mellanrum gör inte längre kaffe hemma när jag är själv. Känns riktigt bra. ☀️😃
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Äppelcidervinäger har jag druckit flera gånger om dagen i många år. Det är bara för att tycker det är så gott och en riktig törstsläckare.
/Maria
# 12 Tack för tipsen ! Ska köpa äppelcidervinäger. Vete sjutton om det är gott ,men ska prova .
HH 🙂
#14 Man vänjer sig och sedan är man fast haha🙂
/Maria
#15 Maria - jag är gärna fast om det betyder att min mage mår bra och uppför sig. I hela mitt liv har jag haft problem med IBS och så måste jag bli 53 år innan jag hittar nåt som hjälper - förutom lchf som jag kört i många många år. Man lär så länge man lever - det e då sant 😃
#15 Maria - hur mycket Äcv tror du att du dricker per dag? 2 msk? eller mer?
Svårt att säga. Jag häller en skvätt i ett vattenglas på botten som svag saft ungefär. Det blir nog minst 3 msk per dag gissar jag.
/Maria
#18 Maria - tack. Då kan jag eventuellt öka lite, då jag har hållt mig till ca 2 msk, vet inte varför för det finns inga mått angivna nånstans där jag läst om det.
#19 Jag började någon gång på 80-talet då det blev poppis. Man skulle dricka det för att minska i vikt men jag började tycka att det var så gott.
Det var även poppis med fastepaket man köpte på Hälsokosten. Det testade jag en gång och aldrig mer😃
/Maria
#17 Jag kollade måtten idag lite närmare.😉 Jag tar ungefär 1 msk till 2 1/2 dl vatten. Det dricker jag minst 3 gånger om dagen så min gissning var ganska bra.
/Maria